Naar welke muziek luister je nu?

Brian Eno - The Ship (album)
Massive Attack - Mezzanine (album)
Neil Young & The Restless - Eldorado (ep)

Laatst bewerkt:
Eentje die @FuseTea mogelijk wel kan appreciëren. Oldschool eighties heavy/speed metal.
Cool en klinkt zeker goed, maar ik apprecieer wel heel erg de wisselende tempo's. Constant speed houd ik echt niet vol. 😂
Ook moet ik hiervoor duidelijk in de stemming zijn, wat op dit moment niet het geval is... (Vannacht wakker gelegen... :sleep:)
Is de vocalist in het tweede nummer dezelfde als in het eerste nummer? Hij klinkt heel goed!

Laatst bewerkt door een moderator:
Brian Eno - The Ship (album)
Tangerine Dream - White Eagle (album)
Boards Of Canada - Music Has The Right To Children (album)
Portishead - Third (album)
Ellen Allien & Apparat - Orchestra Of Bubbles (album)
The Doors - L.A. Woman (album)

Laatst bewerkt:
Album Erik Satie / Johannes Cernota – Gnossiennes, Gymnopédies, Pièces Froides U.A.
Momenteel 1ste nummer van de B-kant - Gymnopédie (Lent Et Douloureux)

Ol Skool Bogdan Raczinsky aant blazen in den auto.
Ik geraak er niet uit. Nog is serieus nood aan een raveke.

The Mechanics are dancing in your head.
Gelegenheidsgroep (Rudy Trouvé, Mauro Pawloski, Thielemans aan de drum, Hiele aan de Synths, Evrard,... Ik bedoel maar...) die naar aanleiding van de 2016 editie van Jazz Middelheim. Zelf heb ik de "voorstelling" van het project per toeval kunnen meemaken in De Studio in Antwerpen, was echt machtig. Zelden zo omver geblazen door een optreden als toen. Des te interessanter om te beluisteren als je de plaat van Coleman ook effectief eens hebt beluisterd. De knipogen zijn subtiel maar hoorbaar en het is gewoon bij wijlen vet hard.

Een recente ontdekking, eigenlijk pas sinds ik de affice van Roadburn 2022 intensief ben beginnen beluisteren: de Italiaanse Lili Refrain. Ik kan er niet echt een genre op plakken, anders zou ik het wel in één van de genre-threads gooien. Ze heeft een naam alsof ze popzangeres zou kunnen zijn, maar vergeet dat maar. Het heeft iets duister, bezwerend, ritueel. Kan er niet genoeg van krijgen.

Neil Young - Silver & Gold (album)
Dead Man Ray - Over (album)
Daan - Le Franc Belge (album)
David Bowie - Let's Dance (album)
David Bowie - Never Let Me Down (album)
King Crimson - Thrak (album)

Terug
Bovenaan