Naar welke muziek luister je nu?

In mijn jeugd jaren veel naar franse hip hop geluisterd,
al moet ik toegeven deze helemaal vergeten te zijn. (sinds haar bekering heb ik haar volledig links laten liggen. ) Gelukkig terug gevonden op een oude harddisk. Heerlijke throwback.

Albums van de laatste tijd die ik beluisterde:

Pale Saints - The Comforts of Madness (1990): 9/10
Galaxie 500 - Today (1988): 9/10
Kitchens of Distinction - Strange Free World (1991): 8/10
Chapterhouse - Whirlpool (1991): 8/10
Loop - Heaven's End (1987): 7/10
A.R. Kane - 69 (1988): 7/10
Trementina - Almost Reach The Sun (2015): 7/10
The Smiths - Hatful of Hollow (1984): 7/10

Ook Isolation en Sin Miedo van Kali Uchis nog eens herbeluisterd, en over het algemeen al wat meer albums aan het herbeluisteren, vooral degene die ik misschien indertijd 1-2-3 keer maar beluisterde.

Strange Free World en Whirlpool vond ik vrij toegankelijke shoegaze-albums maar goed uitgevoerd, dus meer zo naar Ride toeleunen (britpop, jangle pop). Pale Saints groeit bij mij toch wel en Today van Galaxie 500 ligt mij ook enorm, ook al was ik jaren geleden minder fan van On Fire, zal die dus nog eens moeten luisteren. Toch het gevoel dat smaken zo over jaren heen toch lichtjes veranderd zijn.

Geen slechte albums tussen. Bij The Smiths en A.R. Kane allebei het gevoel gehad dat er 1 nummer mijlenver boven de rest uitstak, nummers die ik al kende (How Soon Is Now? en Baby Milk Snatcher), maar dat de rest er wat meer onder leidde. Trementina's album is wat obscure Chileense shoegaze.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan