Naar welke muziek luister je nu?

Leonard Cohen - You Want it Darker
Een meesterwerk dat ik veel te weinig opleg, wat een manier om afscheid te nemen van het leven.

Panda Bear & Sonic Boom - Reset (album)

Anderen deze al gecheckt? Klinkt zomers, poppy en zeemzoet bij momenten. Ik zou al die nummers ook eens moeten checken waar de samples vandaan komen.

Nog wat albums van de laatste drie-vier dagen.

Duster - Stratosphere (1998): 8/10
Sky Ferreira - Night Time, My Time (2013): 8/10
Aphex Twin - Richard D. James Album (1996): 7/10
Pixies - Surfer Rosa (1988): 7/10
Mona Evie - Chó ngồi đáy giếng (2022): 7/10
Lalleshwari - Lullabies in a Glass Wilderness (2005): 7/10
Nelly Furtado - Loose (2006): 6/10
The Killers - Hot Fuss (2004): 6/10
Florence + The Machine - Lungs (2009): 6/10
David Bowie - Let's Dance (1983): 6/10
Mitski - Bury Me at Makeout Creek (2014): 5/10

Panda Bear & Sonic Boom - Reset (album)

Anderen deze al gecheckt? Klinkt zomers, poppy en zeemzoet bij momenten. Ik zou al die nummers ook eens moeten checken waar de samples vandaan komen.
Op RYM her en der al opgevangen dat het zijn beste is sinds Person Pitch. Ga ik zeker ook nog trachten te luisteren.

Nog wat albums van de laatste drie-vier dagen.

Duster - Stratosphere (1998): 8/10
Sky Ferreira - Night Time, My Time (2013): 8/10
Aphex Twin - Richard D. James Album (1996): 7/10
Pixies - Surfer Rosa (1988): 7/10
Mona Evie - Chó ngồi đáy giếng (2022): 7/10
Lalleshwari - Lullabies in a Glass Wilderness (2005): 7/10
Nelly Furtado - Loose (2006): 6/10
The Killers - Hot Fuss (2004): 6/10
Florence + The Machine - Lungs (2009): 6/10
David Bowie - Let's Dance (1983): 6/10
Mitski - Bury Me at Makeout Creek (2014): 5/10

Op RYM her en der al opgevangen dat het zijn beste is sinds Person Pitch. Ga ik zeker ook nog trachten te luisteren.
Surfer Rosa lager inschalen dan Sky Ferreira, daaaaaaaaaamnn

Surfer Rosa lager inschalen dan Sky Ferreira, daaaaaaaaaamnn
Beide albums moet ik wel nog meer beluisteren, klinken als groeialbums. Surfer Rosa heeft wel een geluid dat ik graag heb, en ligt me wel. Kende ook al uiteraard: "Where is my Mind?". Sky Ferreira's album is uiteraard ook enorm goed en frisklinkend. Ik ben fan van beide albums hoor. Moet alleen nog die 2 albums wat meer beluisteren, en dat van Aphex Twin en Duster ook, om beter op waarde in te schatten. Vandaar een voorzichtige 7, maar dat kan nog evolueren naar een 8 ofzo. Het is zeker goed hoor, maar lijkt me wel dat je Sky Ferreira wat onderschat.

Beide albums moet ik wel nog meer beluisteren, klinken als groeialbums. Surfer Rosa heeft wel een geluid dat ik graag heb, en ligt me wel. Kende ook al uiteraard: "Where is my Mind?". Sky Ferreira's album is uiteraard ook enorm goed en frisklinkend. Ik ben fan van beide albums hoor. Moet alleen nog die 2 albums wat meer beluisteren, en dat van Aphex Twin en Duster ook, om beter op waarde in te schatten. Vandaar een voorzichtige 7, maar dat kan nog evolueren naar een 8 ofzo. Het is zeker goed hoor, maar lijkt me wel dat je Sky Ferreira wat onderschat.
Veel van de rest van je lijst is me ook onbekend hoor.

Sky Ferrera heb ik een tiental jaar terug beluisterd en toen was dat niet echt mijn ding. Kan zijn dat mijn perspectief ondertussen veranderd is, dus zou dat mss terug eens moeten checken.

Terzijde, ik heb nooit echt een blinde adoratie voor Aphex Twin gehad, zijn oeuvre in het geheel heb ik altijd wat wisselvallig gevonden. Syro is anders wel echt een meesterwerk!

Queens Of The Stone Age - Villains (album)
Nine Inch Nails - Hesitation Marks (album)

Het nummer 'All Time Low' staat op dat album van NIN. Een goede omschrijving van het album ook :unsure:.

"Sometimes stay alone
Dream like a child
Of all the seasons
With just our fantasy
Moving on and on
In my mind
All the time

All the time"
...

*ORGEL*

:love2:

Nine Inch Nails - Hesitation Marks (album)

Het nummer 'All Time Low' staat op dat album van NIN. Een goede omschrijving van het album ook :unsure:.
Het vet is er al lang van af vind ik.
Dit gezegd zijnde, ik heb al hun studio albums (uitgezonderd die Ghost gevalletjes) nog eens beluisterd, het was al (heel) lang geleden.
Mijn ranking:

Beste:
Pretty Hate Machine
The Downward Spiral
The Fragile

OK:
With Teeth
Year Zero
The Slip

Matig:
Hesitation Marks
Bad Witch (God Break Down the Door is wel een uitstekend nummer)

Het vet is er al lang van af vind ik.
Dit gezegd zijnde, ik heb al hun studio albums (uitgezonderd die Ghost gevalletjes) nog eens beluisterd, het was al (heel) lang geleden.
Mijn ranking:

Beste:
Pretty Hate Machine
The Downward Spiral
The Fragile

OK:
With Teeth
Year Zero
The Slip

Matig:
Hesitation Marks
Bad Witch (God Break Down the Door is wel een uitstekend nummer)
Echt de minste is voor mij Hesitation Marks. Maar hun ep's Not The Actual Events, Add Violenc en album Bad Witch vind ik toch zeer te pruimen. Was nodig na Hesitation Marks. Ook van Ghosts kan ik genieten, zeker de 2 laatste.

Voor de rest blijft voor mij de Broken EP de absolute nummer 1 van hun. Zoveel energie in 1 ep is ongelooflijk.

Terug
Bovenaan