Bongobong
Active member
Van raid 1/ raid 5 ken ik niks van.
Na aankoop moet alles nog geconfigureerd worden? Ik dacht met 250€ tot 300€ ben ik er vanaf maar nu spreken we van 500€ a 600€![]()
Denk eerder tegen de €1000 want er moeten ook nog 4 harde schijven in van een TB of 4.
Wat je wel kan doen is je een goedkopere NAS aanschaffen met twee HDD's. En dan af en toe je belangrijke files backuppen naar één van die HDD's die je momenteel hebt. Het is niet zo'n strakke oplossing als een NAS met 4 HDD's in een raid maar uiteindelijk is het toch veiliger om je belangrijke files op twee verschillende locaties te hebben.
Synology DiskStation DS223, WD Red schijven, 8TB: beste prijs - Tweakers
Synology DiskStation DS223, WD Red schijven, 8TB kopen? Vergelijk de shops met de beste prijzen op Tweakers. Wacht je op een prijsdaling? Stel een alert in.
Er bestaat ook nog een iets goedkopere DS223j maar ik heb geen idee hoe goed die is.
De goedkoopste oplossing is één van de PC's gebruiken om te file sharen maar dan ga je je netwerk issues ook moeten oplossen en in mijn ervaring werkt dat nooit echt hoe het zou moeten. Een Synology NAS is gewoon quasi plug & play. Je kan dan ook al je films en media gewoon streamen naar je smart tv in plaats van elke keer te moeten prullen met USB HDD's.
Laatst bewerkt:

)