Novo Nordisk

De laatste klap eind vorige week was toch vooral door Hims & Hers die semaglutide in pilvorm waren beginnen te produceren en verkopen. De FDA heeft HIMS terug gefloten.

De laatste klap eind vorige week was toch vooral door Hims & Hers die semaglutide in pilvorm waren beginnen te produceren en verkopen. De FDA heeft HIMS terug gefloten.

Dat was zelfs voor HIMS echt on-waar-schijnlijk. De naam van de pil van Novo gebruiken maar wel zonder de snac toevoeging die ervoor zorgt dat het effectief kan worden opgenomen. Dan kan zelfs de FDA niet meer wegkijken na 1+ jaar het randje van de illegaliteit op te zoeken om er nu echt volledig over te gaan. Zeer bizarre wending, een week te vroeg die short geclosed.

Positie verdubbeld bij de panic sell van vorige week

Novo: het ziet er niet te best uit voor GLP1. Gevolg: Novo down, LLY down.

LLY: nah, alles dik oké bij ons. Gevolg: Novo blijft down, LLY up.

Conclusie BG: blinde paniek, kopen die dip.

Rinse repeat, elke E opnieuw.
Ik ben fan van Novo maar ik zie die niet echt dik stijgen in de volgende jaren? de patenten lopen af er gaat nog concurentie komen en ik zie niet direct iets in de pijplijn zitten bij novo.
ik zit in een comfortabele positie bij Novo dus ik koop niet meer bij maar wat is jullie tactiek of gewoon gekocht omdat het zo hard crashte vorige week?

Vandaag nog eens een patat van -16,5% op teleurstellende resultaten van hun nieuw product en een koers die ondertussen quasi is teruggevallen naar die van 5 jaar geleden.
Is everybody okay?

Vandaag nog eens een patat van -16,5% op teleurstellende resultaten van hun nieuw product en een koers die ondertussen quasi is teruggevallen naar die van 5 jaar geleden.
Is everybody okay?
Ik weet niet meer of ik het vroeger ook al eens gepost had. Maar de koersgrafiek van Novo, dat is echt kunst, om in te kaderen.

uKijsT0.png

Je moet het maar kunnen. Je ontdekt het wondermiddel tegen obesitas en dat is dan wat er gebeurt.

Dat is toch gewoon het typische bubble patroon? 🤷‍♂️

Dat zie je ook bij Moderna, alle 3d print bedrijven (materialise, stratasys etc).

Ik weet niet meer of ik het vroeger ook al eens gepost had. Maar de koersgrafiek van Novo, dat is echt kunst, om in te kaderen.

uKijsT0.png

Je moet het maar kunnen. Je ontdekt het wondermiddel tegen obesitas en dat is dan wat er gebeurt.

Behold, mount Kilimounjaro! Genoeg tekenen aan de wand, maar aan een "I told you so"-spelletje heeft niemand wat.

Ik merk ondertussen een volledige capitulatie op. Niemand koopt nog. Uitgeput na maandenlang elke dip te kopen, want "paniek". Gigantische piek in verkoop volume in februari.

Nochtans was *deze* sell-off wel onterecht te noemen. Iedereen die maar een beetje naar de cagrisema-data had gekeken, had moeten weten dat die studie nooit een kans had om te slagen. Bizarre marktreactie van klaarblijkelijk ongeïnformeerde beleggers. Vergelijkbare onwetendheid die -10% gaf na het niet halen van Alzheimer target.

En de tweede nochtans is dat de data van de laatste 2 maanden aantonen dat de pil van Novo de snelste drug lancering is aller tijden. Van eender welk farma bedrijf. Ever. (!) Eerste tkenenen van bevestiging dat orals de TAM nog verder uitbreiden en goed nieuws voor Novo én LLY (pilleke steken voor een paar weken om wat strakker te staan is mentaal nog iets anders dan elke week prikken ook al is de effectiviteit van die laatste beter) (Ook in oral lijkt LLY weeral betere kaarten te houden want veel betere margins)

Wat overigens niets verandert aan het feit dat Novo nog altijd verre van een no-brainer is:

- LLY Novo op elk vlak aftroeft;
- Van zodra Reta launched Novo nog een groter probleem zal hebben;
- Medicare act op alle vlakken een loss blijft voor Novo vs LLY;
- Patent cliff, meer side effects etc etc etc, de gekende "bear" argumenten.

Om maar te zeggen: calling tijdelijke bottom en koper aan deze levels. 5 year low temidden van snelste drug lancering aller tijden, een ongeïnformeerde marktdip, een sentiment dat er geen oligopolie zal zijn, maar enkel een monopolie en een buyback programma van quasi 10% van de huidge MC. De expected value staat in de + voor mij nu.

Ik stop effe met novo, de koers is dramatisch precies de voorbije week. Ik zie ook niet direct iets in de pijplijn zitten bij hen. Behalve dan dat ze de prijzen laten zakken in US. De aandelen die heb hou ik wel bij hopelijk groeien ze wat in de volgende jaren anders verlies slikken, it is what it is.

Ik stop effe met novo, de koers is dramatisch precies de voorbije week. Ik zie ook niet direct iets in de pijplijn zitten bij hen. Behalve dan dat ze de prijzen laten zakken in US. De aandelen die heb hou ik wel bij hopelijk groeien ze wat in de volgende jaren anders verlies slikken, it is what it is.
Mij lijkt het nu eerder juist het moment om met NOVO te beginnen.

Dat was zelfs voor HIMS echt on-waar-schijnlijk. De naam van de pil van Novo gebruiken maar wel zonder de snac toevoeging die ervoor zorgt dat het effectief kan worden opgenomen. Dan kan zelfs de FDA niet meer wegkijken na 1+ jaar het randje van de illegaliteit op te zoeken om er nu echt volledig over te gaan. Zeer bizarre wending, een week te vroeg die short geclosed.
Ze gaan nu toch terug samenwerken. HIMS +40% nabeurs.
:crazy:

Ze gaan nu toch terug samenwerken. HIMS +40% nabeurs.
:crazy:

As a part of this shift, the company will no longer advertise compounded GLP-1 offerings on its platform or in its marketing, and existing patients will have the opportunity to transition to FDA-approved medicines when determined clinically appropriate by their providers. For what is anticipated to be a limited set of customers whose clinical needs cannot be met using the increasingly varied set of commercially available FDA-approved GLP-1s, Hims & Hers plans to offer access to compounded GLP-1s if a provider determines that a compounded product is clinically necessary.

Details matter. In ruil voor geen litigation geven ze compounding op. Eerst een massive short squeeze want bijna 40% van de float zit short en uiteraard goed nieuws dat litigation overhang weg is. Maar als dit terug naar EV/EBITDA multiples van 35-40 gaat met decl. core revenue en primaire growth driver nu weg, dan is dat weer een easy short. Maar not yet.

Eender hoe, voor Novo is dit een goeie zaak. Compounding kunnen stopzetten zonder rechtbankgedoe en extra verkoopskanaal. Broek moeten aftrekken, maar business wise is dit de juiste beslissing.

29/07/2025, bijna een jaar geleden:
Kan ook 44$ zijn. Twijfel tussen 35 en 44$ momenteel. Als het daar geraakt, koop ik.
Uiteindelijk Novo iets boven 36$ gekocht nadat velen waren uitgestapt net voor de bodem. Vandaag weer een knal omhoog voor Novo. Was op zich toch weer 🎯.

29/07/2025, bijna een jaar geleden:

Uiteindelijk Novo iets boven 36$ gekocht nadat velen waren uitgestapt net voor de bodem. Vandaag weer een knal omhoog voor Novo. Was op zich toch weer 🎯.
ik ben niet uitgestapt ben gewoon gestopt om bij te kopen toen het op bodem was. vandaag is ook earnings call voor novo schijnt dat de pillen beter verkopen dan gedacht daarom de stijging.

schijnt dat de pillen beter verkopen dan gedacht daarom de stijging.
Je bedoelt de beste drugslancering allertijden? Wat al maanden duidelijk was op basis van publiek beschikbare data en dus meer dan waarschijnlijk al ingecalculeerd op dit moment.

Je bedoelt de beste drugslancering allertijden? Wat al maanden duidelijk was op basis van publiek beschikbare data en dus meer dan waarschijnlijk al ingecalculeerd op dit moment.
Die pillen waren toch al langer op de markt?

Terug
Bovenaan