Olie toevoegen

In die 30 jaar is er veel veranderd natuurlijk. 5w30 is toch al een hele tijd gangbaar bij diesels.
Met die 0w20 en dergelijke dingen ben ik wel akkoord, je kan bijna evengoed water in je motor doen dan. De auto's van het werk rijden op 0w20, vanaf 50.000 a 60.000km een voor een beginnen olie verbruiken. En nog geen klein beetje.
Dacht zelfs dat bepaalde nieuwe Toyota's 0W10 hadden van de fabriek uit. Dan kunde pas beter water gebruiken.

In die 30 jaar is er veel veranderd natuurlijk. 5w30 is toch al een hele tijd gangbaar bij diesels.
Met die 0w20 en dergelijke dingen ben ik wel akkoord, je kan bijna evengoed water in je motor doen dan. De auto's van het werk rijden op 0w20, vanaf 50.000 a 60.000km een voor een beginnen olie verbruiken. En nog geen klein beetje.
Hoe vaak is die olie gewisseld geweest?

Die Van Valvoline zijn voor ACEA: A3/B4, dus BMW, Porsche, Audi/VW, Mercedes, Renault en GM gebruiken die ook allemaal.
Als het keurmerk van MB er zelf niet opstaat, zou ik het niet zomaar gebruiken. Tenzij om wat bij te vullen wanneer nodig als ik niets anders heb staan. Staat ook zo in de handleiding van onze C-klasse vermeld trouwens.

Vehicles with a diesel particle filter

Model: C 200 CDI
MB Approval: 228.51, 229.31, 229.51

You can call up an overview of approved
engine oils on the Internet at
http://bevo.mercedes-benz.com by enter-
ing the designation, e.g. 229.5.

If the engine oils listed in the table are not available, you may add the following engine

oils until the nextoil change:

vehicles with a petrol engine: MB
Approval 229.1 or ACEA A3

vehicles with a diesel engine: MB
Approval 229.1 or ACEA C3
Engine oil may only be added once, and no
more than 1.0lmay be added.

Civic type-r is van fabriek af ook 0w20.

Moest ik even van slikken, maar na research toch gebruikt en na 80dkm nog geen abnormaal olieverbruik.

De spelingtolleranties van moderne motoren zijn gewoon heel klein tegenover vroeger.

De meeste slijtage van een motor gebeurt bij koude start ... dus een dunne olie is hier beter voor .. komt in de meeste spleten en hoekjes...

Olie koelt ook terwijl het door de motor loopt "warmteopname" en een dunne olie loopt er sneller door.

Enigge punt is dat ze om de 10dkm moet vervangen worden en dit voornamelijk door fuel dillution "benzine dat bij de olie komt" en dus nog dunner word.

Idd, zelfs die van C&C Automotive is voldoende, zolang de specs maar kloppen.
Ik heb bvb MB 229.51 olie nodig en deze van C&C Automotive voldoet eraan:
Ik wist zelfs niet van het bestaan hiervan. :laugh:
Ik heb een lek gehad in de oliekoeler waardoor de olie van mijn oldtimer sludge is geworden. Ik ga die kapotte olie er dus uithalen en om de restjes sludge er uit te halen ga ik 100km rijden met verse olie er in, het proces herhalen en weer 100km rijden en dan zien hoe het in de nieuwe oliefilter is. Die C&C gaat mij wel wat geld uitsparen dus.
Om er dan definitief in te doen denk ik aan de Total Quartz 9000.

Terug
Bovenaan