Ik was 32, zij 30. Enige dat voor mij echt belangrijk was, was geen kinderen nadat zij over de 35 ging. Uw risico op issues gaat echt serieus omhoog
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
, kind ligt in outfit nummer 3 op de voorbije 8u aan maag en darmsappen
.
. Tijdens de verwekking 29, als de kleine er (hopelijk) gezond en wel is, 30 en een maand of 7
.
). Maar ik zou er pakweg vijf jaar terug echt nog geen moeten gehad hebben, véél te individualistisch dan, veel te weinig verantwoordelijkheid en véél te hard aan t genieten van "het goeie leven". Vijf jaar wachten nog voor een kind zou ik dan ook weer al laat gevonden hebben, nu ben ik maar ergens rond de vijftig als mijn kind echt wel volwassen is, zou het lastiger vinden (vermoed ik) om als zestiger nog met een tiener te zitten bijvoorbeeld.Het is in de kern misschien eerder een egoïstisch argument, maar ik ga hiermee wel akkoord. Moesten mijn vrouw en ik elkaar veel vroeger hebben ontmoet waren we waarschijnlijk niet eens een match, laat staan dat een van ons op dat moment klaar* was voor kinderen en een goede ouder zou zijn.Ik was 37. Ik zou het niet anders willen. ik ben blij dat het er pas van gekomen is nadat ik alles uit mijn systeem had. Ik heb meer dan 100% geprofiteerd van alles wat het leven als kinderloze vent zonder verantwoordelijkheid te bieden heeft, veel dingen geleerd en bovenal ben ik een rustig persoon geworden die gelukkig is met zichzelf. Denk betere startbasis om een goeie papa te zijn dan als de persoon die ik 10j geleden was.
Dat is ieder zijn goed recht, maar ik denk dat je die mentaliteit enkel kan aannemen als je op voorhand weet dat je evenzeer er vrede kan mee nemen moest je nooit vader worden. Als je een vurige kinderwens hebt, dan begin je er best op tijd aan. Teveel risico’s op afwijkingen voor het kind, teveel risico’s op complicaties tijdens de zwangerschap en gewoon groot risico dat het niet meer lukt.Het is in de kern misschien eerder een egoïstisch argument, maar ik ga hiermee wel akkoord. Moesten mijn vrouw en ik elkaar veel vroeger hebben ontmoet waren we waarschijnlijk niet eens een match, laat staan dat een van ons op dat moment klaar* was voor kinderen en een goede ouder zou zijn.
*en je bent misschien nooit klaar maar is toch een verschil tussen financiëel stabiel en rustig in staat zaken te laten passeren, en verre van stabiel met een grote dosis FOMO. Noem het maturiteit voor mijn part.
Zot op uw 46ste al een 25 jarige zoon hebben! Ergens wel jaloers op, op mijn 50ste is de jongste 12.Ik was nog net 21 toen mijn zoon geboren werd. Achteraf gezien zou ik het niet anders gewild hebben.
Behalve dat wij pas 6 maand samen waren en dus nog niks hadden gespaard en eigenlijk onder 0 begonnen met een huurhuisje en afdank meubels van anderen heb ik nooit het gevoel gehad dat we iets tekort kwamen.
Wij hebben onszelf eigenlijk de eerste jaren weggecijferd zonder dat we er erg in hadden.
We hebben het er nog vaak over, eigenlijk was dat mss wel onze gelukkigste tijd van ons leven, echt op een roze wolk.
Nu is onze zoon 25 jaar en eigenlijk vind ik het perfect zo.
Ik heb een vriend die nu 50 is met een
Dochter van 7 en die heeft het met momenten toch wel zwaar.
.Ik ken ook een koppel dat lang IVF heeft geprobeerd hoor. Ik spreek dan ook enkel persoonlijk: er was amper een kinderwens bij mij op die leeftijd, en bij mijn vrouw helemaal niet.Dat is ieder zijn goed recht, maar ik denk dat je die mentaliteit enkel kan aannemen als je op voorhand weet dat je evenzeer er vrede kan mee nemen moest je nooit vader worden. Als je een vurige kinderwens hebt, dan begin je er best op tijd aan. Teveel risico’s op afwijkingen voor het kind, teveel risico’s op complicaties tijdens de zwangerschap en gewoon groot risico dat het niet meer lukt.
Ik ken het leed als het niet lukt zoals gewenst, dat wens je niemand toe. Vrienden hebben een IVF-baby met sperma van de broer van de papa, anderen hebben een IVF-baby met donoreicellen en donorsperma, dat kind lijkt niet op de verste verte op haar ouders (terwijl het centrum bewust gelet heeft op het uitkiezen van de donoren). Het is omdat we zelf in een traject gezeten hebben dat we natuurlijk meer mensen leren kennen hebben binnen het ziekenhuis en dat meer mensen binnen de vriendenkringen er ons op aanspreken. Maar het komt vaker voor dan je denkt.
Financieel moet er natuurlijk wel stabiliteit zijn.