Open VLD wijzigt haar naam naar Anders.

🎧 Premier De Wever woedend over Brusselse formatie zonder N-VA: “De Gucht zou zijn partij beter ‘Hetzelfde’ noemen: kruipen voor de PS”

Kunt hem ook geen ongelijk geven. Er alles aan doen om uw partij te redden en daarna al een belofte verbreken..
Ik geef hem ook geen ongelijk, maar hij had dit eigenlijk aan Van Peel moeten overlaten.

Kunt hem ook geen ongelijk geven. Er alles aan doen om uw partij te redden en daarna al een belofte verbreken..
Anderzijds, als er daarmee nu na 600+ dagen eindelijk een Brusselse regering komt, is dat misschien gewoon een van meerdere eisen die de betrokken partijen op hun buik kunnen schrijven om dat mogelijk te maken. Heel die formatie is een schandelijke vertoning (geweest), men moet daar ook eindelijk een streep kunnen onder trekken.

Anderzijds, als er daarmee nu na 600+ dagen eindelijk een Brusselse regering komt, is dat misschien gewoon een van meerdere eisen die de betrokken partijen op hun buik kunnen schrijven om dat mogelijk te maken. Heel die formatie is een schandelijke vertoning (geweest), men moet daar ook eindelijk een streep kunnen onder trekken.
Sure, maar dat is alweer kiezen tussen de pest en cholera... Ik krijg spontaan weer Vivaldi flashbacks. OpenVLD Anders "ruikt postjes" en dumpt een Vlaamse meerderheid.

Sure, maar dat is alweer kiezen tussen de pest en cholera... Ik krijg spontaan weer Vivaldi flashbacks. OpenVLD Anders "ruikt postjes" en dumpt een Vlaamse meerderheid.
Het is het klassieke politieke cynisme misschien, maar ik weet niet of er zoveel alternatieven zijn. Allezja, de boel eens helemaal laten ontploffen, Brussel laten "failliet" gaan, tabula rasa. Op papier klinkt dat mooier, maar ik moet er ook niet wonen natuurlijk.

Er is echter wel degelijk een Nederlandstalige meerderheid in de huidige formule.

Het is vooral het begrotingsverhaal dat compleet ongeloofwaardig is, zeker na 20 jaar op dat departement te hebben gezeten, met de huidige (en toekomstige) minister die daarnaast ook nog eens x jaar kabinetschef is geweest. En dan plots, wanneer er dan tochzicht is op een regeerakkoord, blijkt het tekort toevallig enkele honderd miljoenen minder groot te zijn dan toen De Gucht er wel nog een grote mond over durfde opzetten, o.a. door wat geplande uitgaven naar volgend jaar te verschuiven. Voila, 300 miljoen minder die moet bespaard worden, de onderhandelingen kunnen beginnen! Sven Gatz beweerde in 2023 trouwens ook nog bij hoog en bij laag dat er in 2024 een evenwicht zou zijn. Je moet het durven.

Hét grote probleem van Open VLD was geloofwaardigheid, dus dit is een gigantische gok van De Gucht.

Sowieso!
Maar ook redelijk dom om dan vooraf uitspraken te doen als "we gaan niet zonder X of Y", dat komt sowieso als een boemerang terug in het gezicht. En ook schrijnend te zien dat een partij dingen tracht op te smukken door een naamswijziging, maar het gewoon weer hetzelfde liedje is.

Jezus wat een kutnaam is dat toch.
Is de PVDA nu bijna dubbel zo groot dan anders of is ze nu bijna dubbel zo groot dan Anders.
Ipv een andere naam had men toch beter voor een andere aanpak geopteerd.

Is de PVDA nu bijna dubbel zo groot dan anders of is ze nu bijna dubbel zo groot dan Anders.
Anders naast Overig in die grafiek is ook wel hilarisch. Misschien dat ze hoopten wat stemmen die bedoeld waren voor die laatste categorie af te snoepen bij de peilingen.

5,6%. Maar gezien ons kiessysteem zouden ze waarschijnlijk nog altijd evenveel zetels halen op Vlaams niveau.
Federaal 1 zetel minder ofzo.
We zijn er nog lang niet van af.

Terug
Bovenaan