Overzicht warnings

Bongobong

Active member
Ik vind het erg onhandig dat we nergens een overzicht kunnen vinden van alle warnings die je verzamelt wanneer je weer eens stout bent geweest.

Als ik mij dit goed kan herinneren kon je wel zo'n overzichtje vinden op de vorige iteratie van dit forum. Nu krijg je enkel een alert met de nodige informatie, maar na een tijdje is deze ook verdwenen en kan je dus enkel gissen wanneer je warnings verlopen.

Mocht die functie niet beschikbaar zijn dan zou het handig zijn mocht de aard van de warning, het aantal punten en de vervaldatum, tenminste opgenomen worden in de PM die de mod je stuurt na een warning.

Deze suggestie is gesloten. Stemmen worden niet meer geaccepteerd.
Het antwoord daarop vind je in onze FAQ: https://www.beyondgaming.be/threads/faq.1227/post-31895

Aard van de warn wordt altijd meegedeeld en uitgelegd in pm. In de specifieke regels staat telkens hoelang een subforumban duurt, dus dat kun je daar nakijken!

Ik kan je verzekeren dat de aard van de warning in mijn geval niet werd medegedeeld in de PM. Ik heb zelfs geen PM ontvangen dat er sprake was van een ban.

Iemand die het systeem wenst te misbruiken hoeft ook louter een eenvoudige rekensom te maken op basis van de PM's die hij ontving. Het enige dat een gebruiker dus weerhoudt om het systeem te misbruiken is hoe transparant de moderatie wenst te zijn. Dat lijkt mij toch ook geen klimaat dat we hier wensen te promoten.

Mocht die functie gewoon niet beschikbaar zijn in de software valt er natuurlijk niets aan te doen.

Ik kan je verzekeren dat de aard van de warning in mijn geval niet werd medegedeeld in de PM. Ik heb zelfs geen PM ontvangen dat er sprake was van een ban.

Iemand die het systeem wenst te misbruiken hoeft ook louter een eenvoudige rekensom te maken op basis van de PM's die hij ontving. Het enige dat een gebruiker dus weerhoudt om het systeem te misbruiken is hoe transparant de moderatie wenst te zijn. Dat lijkt mij toch ook geen klimaat dat we hier wensen te promoten.

Mocht die functie gewoon niet beschikbaar zijn in de software valt er natuurlijk niets aan te doen.
Het is niet mogelijk en dat is by design zo. En zelfs als de functie er was, zouden we het nog niet doen.

Er wordt geen (geen!) informatie achtergehouden om begrip of inzage te bemoeilijken. Onze moderatie is zelfs ongezien transparant, het zal je moeilijk vallen om op andere platforms evenveel inzage te krijgen. Als je naar de titel van je pm kijkt en het begeleidende tekstje leest, zul je altijd weten waar het om gaat. En als je dan nog twijfelt, vraag je het even na.

Er wordt alleen niet standaard een mail gestuurd als je een subforumban hebt. Als je geen toegang meer hebt, lijkt me dat wel duidelijk. In de regels kun je terugvinden hoelang dat duurt en wanneer je weer de toegang mag aanvragen. Al begrijp ik dat het soms handig is om dat mee te sturen. We proberen daar aan te denken, maar dat moet allemaal manueel.

Het is niet mogelijk en dat is by design zo. En zelfs als de functie er was, zouden we het nog niet doen.

Er wordt geen (geen!) informatie achtergehouden om begrip of inzage te bemoeilijken.

Maar we verkiezen wel om een functie die begrip of inzage door de gebruiker zou vereenvoudigen niet te implementeren. Got it.

Ik kan je enkel mededelen dat deze vraag er is gekomen, niet omdat ik het systeem wens te misbruiken, maar omdat ik een gebrek aan transparantie ervaar. Make of that what you will.

Maar we verkiezen wel om een functie die begrip of inzage door de gebruiker zou vereenvoudigen niet te implementeren. Got it.
*De ontwikkelaars van de software die wij gebruiken verkiezen er in hun tientallen jaren ervaring (het core team van XenForo gaat al mee sinds vBulletin 2.x) op duizenden fora voor om...
FTFY :)

Geloof het of niet, maar achter sommige dingen zit effectief een logica die niet bestaat om individuele mensen te pesten.

*De ontwikkelaars van de software die wij gebruiken verkiezen er in hun tientallen jaren ervaring (het core team van XenForo gaat al mee sinds vBulletin 2.x) op duizenden fora voor om...
FTFY :)

Geloof het of niet, maar achter sommige dingen zit effectief een logica die niet bestaat om individuele mensen te pesten.

Ik begrijp natuurlijk dat je geen functie kan implementeren die niet bestaat. Maar mijn vraag voor deze functie kwam er evenmin omdat ik geloof dat ik geviseerd word.

De PM die ik ontving had namelijk een andere titel en inhoud dan de alert die de specifieke aard van de warning beschreef en uiteindelijk automatisch verdwijnt. Dat zal gewoon een foutje geweest zijn maar zonder overzicht kan ik dat dus niet weten.

Ik begrijp natuurlijk dat je geen functie kan implementeren die niet bestaat. Maar mijn vraag voor deze functie kwam er evenmin omdat ik geloof dat ik geviseerd word.

De PM die ik ontving had namelijk een andere titel en inhoud dan de alert die de specifieke aard van de warning beschreef en uiteindelijk automatisch verdwijnt. Dat zal gewoon een foutje geweest zijn maar zonder overzicht kan ik dat dus niet weten.

Je kan altijd een wordpad file of excel file of zo aanmaken. Het moment dat je de warning krijgt even verifiëren wat de warning is. De termijn die je zou krijgen. De startdatum en het aantal punten. En de som maken. Al lijkt een excel mij dan handiger.
Ik ga er vanuit dat iemand wel ergens een excelletje ineengeflanst heeft waar de meeste zaken al instaan. Of dat iemand dit als een uitdaging ziet om er zo eentje te maken.

Veel slimme mensen op dit forum die de grenzen al eens opzoeken.

NIet populaire mening waarschijnlijk, maar als je zoveel warns hebt dat je het overzicht kwijt bent, zijn er hogere prio zaken die aangepakt moeten worden dan forum software... Dus misschien eerst zorgen dat die lijst niet zo lang is.

Stuur je me in PM een screenshot van die waarschuwing, of nodig je me erin uit? Dan kunnen we dit uitklaren en ervoor zorgen dat het niet meer zal gebeuren.

NIet populaire mening waarschijnlijk, maar als je zoveel warns hebt dat je het overzicht kwijt bent, zijn er hogere prio zaken die aangepakt moeten worden dan forum software... Dus misschien eerst zorgen dat die lijst niet zo lang is.

Eens je een scheve schaats begint te rijden is het soms moeilijk om de weg terug te vinden :( . En een crimineel mag toch ook zijn dossier kennen zeker?

Stuur je me in PM een screenshot van die waarschuwing, of nodig je me erin uit? Dan kunnen we dit uitklaren en ervoor zorgen dat het niet meer zal gebeuren.

Merci. Heb je een PM gestuurd.

Terug
Bovenaan