Pikante sauzen

Ararauna

Active member
Ik vermoed dat ik niet de enige ben die graag pikant eet. Ik ben wel de enige liefhebber ervan thuis, dus ik ben genoodzaakt om mijn maaltijden te pimpen met wat sauzen aan tafel in plaats van te verwerken in het recept. In de gemiddelde supermarkt is er echter weinig keuze en de gewone tabasco begint toch te vervelen. Online is er dan weer een gigantisch gamma maar moeilijk kiezen. Wat zijn jullie favorieten?

Ik eet wel eens graag pikant, maar heb geen speciale dingen in huis daarvoor. Ben al content met een spaghetti met arrabiata tomatensaus. Als ge dat al pikant kunt noemen eigenlijk :unsure:

Vroeger had ik echt hopen pikante sausen en poeder in huis. Maar mijn maag kan er echt niet meer tegen dus het meest pikante tegenwoordig is samurai :)

Secret Aardvark Habanero Hot Sauce is een vrij goeie allround hotsauce. Past bij veel en niet te zot pikant.

Ik koop bij Van Zon (groothandel horeca) altijd van die glazen bokalen met sambal oelek.
Dan vaak een piccolo met gehakt en daar dan 3 soeplepels van die saus op :smile:
Ook in de Aldi koop ik van die kruidenpotjes pili pili (ik koop die per 8 stuks altijd en dan vliegen ze erdoor).

Ik zou ook eens graag echt pikante kruiden kopen, maar nog niet gevonden.

Dat is wel pikant, maar je moet van die smaak houden.

https://www.thechiliblender.eu/

Belgisch én superlekker. En de pikantste is echt gloeiend heet. Maar verdomd lekker ook.

Verder heb ik altijd wel wat sambal in huis (puur of voor zelfgemaakte samurai). Sriracha vind ik veel te duur geworden. 6,5 euro voor een fles, really!?

https://www.thechiliblender.eu/

Belgisch én superlekker. En de pikantste is echt gloeiend heet. Maar verdomd lekker ook.

Verder heb ik altijd wel wat sambal in huis (puur of voor zelfgemaakte samurai). Sriracha vind ik veel te duur geworden. 6,5 euro voor een fles, really!?
Well thanks but no thanks

Wij zijn gesloten
Onze winkel is vanaf heden permanent gesloten. Bedankt voor het jarenlange vertrouwen en alle bestellingen, keep it spicy!

Sriracha en harissa in gerechten maar smeer ik zelfs op de boterham.
Harissa is zuiverder en pittiger. Sriracha smaakt voller door de suiker en look, maar is minder pittig.
Pili pili en cayennepeper gebruik ik ook vaak in warme maaltijden.

Verse pepers blijven het lekkerst. Krijg ik in de zomer soms van eigen kweek van vrienden.

Kijk ook bij elk product naar de ingredienten en hoeveelheid pepers.
Bij sriracha heb je soms erg grote verschillen.

De chipotle van La Morena (te vinden in oa Albert Heijn) gebruik ik wel graag. Mooie rokerige en pittige smaak. Sambal gebruikte ik vroeger vaak en sriracha ook soms wel eens, maar héél pikant vind ik dat niet. Tabasco vind ik zelf te eentonig van smaak.

Nog niet zo lang geleden besteld bij heatsupply

Beste saus blijft sriracha. Past bij heel veel gerechten. 10/10

Dirty Dick’s Hot Sauce klik

Vrij zoete saus, gaat ook bij veel gerechten. 9/10
Laat je niet afschrikken door de naam. Gewoon kopen!
Het flesje zegt het eigenlijk al: Hot Pepper Sauce met een tropische twist. Die twist wordt gegeven door de mango’s, ananas en bananen. Vergeet echter niet dat je ook te maken hebt met een behoorlijk stevige heat. Maar wat een topsaus is dit!

Queen Majesty Red Habanero & Black Coffee Hot Sauce klik

Geen fan van, veel te waterig. 4/10
De naam Queen Majesty Red Habanero & Black Coffee verraadt al dat dit een heel bijzondere hot sauce is. De zwarte koffie is in de smaak licht aanwezig, maar het zijn vooral de paprika’s en rode habanero’s die goed te proeven én te voelen zijn. De habanero’s zorgen namelijk voor een lekkere burn. Heerlijk bij pizza, falafel, sandwiches, burgers en stoofpotten.

Secret Aardvark Habanero Hot Sauce klik

7/10
Secret Aardvark Habanero Hot Sauce is misschien wel dé meest populaire hot sauce van Amerika en vanaf nu ook bij Heatsupply verkrijgbaar. Deze mooie gladde Habanero saus heeft een heerlijke Caribische / Tex-Mex smaak en past werkelijk overal bij. Een must have voor elke hot sauce liefhebber, maar ook de perfecte hete saus om je verslaving aan hot sauce mee te beginnen.

Tia Lupita Habanero hot sauce klik

Niet slecht, niet super 6/10
Deze Tia Lupita Habanero hot sauce is de laatste toevoeging aan het heerlijke assortiment van Tia Lupita wat vooral gekenmerkt wordt door typische Mexicaanse smaken. Die smaken komen hier ook in terug, waarbij je vooral de Mexicaanse kruiden herkent. Verder is het niet de meest uitgesproken saus die een heel gerecht overneemt, maar juist een zeer smakelijke saus die je bijna overal overheen kunt gooien. Zeer goed gebalanceerde smaak met medium hitte.

Staat nog in de kast om te proberen:

Raijmakers Heetmakers Jalapeño, Gin & Limoen klik

De Immune Booster van Raijmakers Heetmakers is een heerlijke friszure hot sauce met een unieke smaak. Met lekkere verse Jalapeño’s is de hitte zeker te voelen, maar het is de combinatie van gin & lime die ‘m verslavend lekker maakt. Doe er nog wat knoflook en kruiden als peterselie bij en je hebt een topsaus die ook nog eens Nederlands is. Heerlijk bij alles van burgers tot vis, van salades tot sandwiches en ook je Mexicaanse gerechten worden er beter op! Check bijvoorbeeld deze Mexicaanse kapsalon met o.a. de Immune Booster.

Laatst bewerkt:
Bij mij is het de wel bekende Mad Dog 350.350 000 scoville.1 druppeltje in spaghetti pot is genoeg.De rode tabasco is iets van 5000 scoville.
Op Ebay vind je deze gemakkelijk.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan