Plinten plaatsen

Hier ook één van de dagen plinten plaatsen op de laminaat.
Deze zijn voorgelakt. De vloerboer zei dat ik deze best eerst licht schuur en dan primer. Maar ik lees nu in de datasheet van Quick-Step zelf dat je deze gewoon wit kan laten (wat wij toch sowieso gaan doen). Opschuren is niet persé nodig neem ik dan aan?
schuren zou ik inderdaad maar doen als je gaat verven. Let wel als je ze niet verft gaan uw verstekken misschien wel niet mooi wit zijn.

Vandaag begonnen met plinten zetten.
Nog nooit met een verstekzaag gewerkt, maar dat leert gelukkig snel.

Maar wat een merde zijn scheve muren. Mooi 45° zagen is maar het halve werk.
Al doende leert men zekers.
Ik gebruik hoekblokjes voor de binnenhoeken, wellicht niet iedereen zijn ding maar ik vind het wel iets hebben, en dan hoef je je geen zorgen te maken over dat verstek.

Zo'n schuimstrip plaatsen in de uitzetvoegen bij Quickstep laminaat, alvorens de plinten te plaatsen, of is dat enkel nuttig voor vochtige ruimtes?

Enkele maanden terug ook plinten met grondlaag gekocht bij plintenfabriek.be, geplaatst, plint-muur gekit met acrylaat en 2x wit gelakt.

Alles net wit en afkitten is een prima methode om foutjes te verbergen. Niet eenvoudig als je met schots en scheve muren zit. ^^

Mijn plinten komen van Kurkfabrief van avermaet, maar zijn mdf plinten met grondlaag die vanonder ook helemaal is gegrond.

Ik heb hier gans de onderkant van de pleister afgestoken met een plamuurmes omdat de muur helemaal niet loodrecht stond maar de onderzijde was dikker geplakt. De muren zijn redelijk recht, als dat niet zo was heb ik de plinten soms een paar mm laten verder komen zodat die toch met een verstek van 45 pasten.

Enkele maanden terug ook plinten met grondlaag gekocht bij plintenfabriek.be, geplaatst, plint-muur gekit met acrylaat en 2x wit gelakt.

Alles net wit en afkitten is een prima methode om foutjes te verbergen. Niet eenvoudig als je met schots en scheve muren zit. ^^
transparante kit? Ik ga dat hier ook moeten doen. Niet voor de muur maar voor de vloer :)

Terug
Bovenaan