Général Zantas
Well-known member
Dankwoordje naar de mods toe voor het opschonen van het Ruslandtopic. Populair topic deze dagen en dat brengt helaas ook veel offtopic posts met zich nee.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Dat is het niet, maar de post waarop je reageerde is verwijderd omdat die tegen de regels inging. Omdat er dan niets overbleef van die discussie is je antwoord erop ook mee opgekuist, en een onschuldig slachtoffer in deze oorlog.Waarom is de praten over de incompetentie van onze Europese leiders - in dit geval Charles Michel - off topic in het Rusland topic? Eerlijke vraag. Het gaat toch om de slappe reactie op de inval dus dat lijkt me relevant.
Maar die kritiek moet dan wel eerlijk zijn. Het is vrij vermoeiend (en eerlijk gezegd frustrerend) om continu die posts met “arm Europa”, “arm arm Westen” te lezen terwijl antwoorden daarop met de reden waarom Europa geen militaire acties onderneemt genegeerd worden en 20 posts later hetzelfde gebeurd.Waarom is de praten over de incompetentie van onze Europese leiders - in dit geval Charles Michel - off topic in het Rusland topic? Eerlijke vraag. Het gaat toch om de slappe reactie op de inval dus dat lijkt me relevant.
Dit, zeker gisteren waren er toch wel posts die niet echt meer deden dan "EU bad, mkay" te herhalen. Als er dan een EU- én een VK/brexit-topic is (dat op leven na dood is), is dat toch niet echt iets voor de thread vind ik.Maar die kritiek moet dan wel eerlijk zijn. Het is vrij vermoeiend (en eerlijk gezegd frustrerend) om continu die posts met “arm Europa”, “arm arm Westen” te lezen terwijl antwoorden daarop met de reden waarom Europa geen militaire acties onderneemt genegeerd worden en 20 posts later hetzelfde gebeurd. Laten we er ook even van uit gaan dat wij over net iets minder info beschikken dan de wereldleiders.

Oneliners die niets bijdragen mag je gewoon reporten en dan wordt er wel tegen opgetreden.Misschien een extreem idee maar zou men niet beter een minimum karakterlengte invoeren voor een post in "politiek en actualiteit"?
Ik vind dat er hier nog veel oneliners rondvliegen, lukraak links gedumpt zonder uitleg of inhoud,...
Het omgekeerde van Twitter: In plaats van een maximumlengte van een bericht, voer je hier een minimumlengte in van pakweg 140 karakters.![]()

Want kwantiteit betekent kwaliteit? Hier in P&A leeft precies altijd de perceptie dat je hele tekstmuren moet produceren om serieus genomen te worden. Terwijl ik daar persoonlijk eerder een hekel aan heb want dat neigt vaak meer naar monologen waarop je niet meer deftig kan reageren. Ik heb veel meer respect voor een deftige mening gebald in 1 zin.Misschien een extreem idee maar zou men niet beter een minimum karakterlengte invoeren voor een post in "politiek en actualiteit"?
Inderdaad. Ik post hier weinig, maar lees heel veel. Maar als ik enkele heuse wall of texts (waar @Lakigigar een held in is, no offence) tegenkom sla ik die post al snel over.Want kwantiteit betekent kwaliteit? Hier in P&A leeft precies altijd de perceptie dat je hele tekstmuren moet produceren om serieus genomen te worden. Terwijl ik daar persoonlijk eerder een hekel aan heb want dat neigt vaak meer naar monologen waarop je niet meer deftig kan reageren. Ik heb veel meer respect voor een deftige mening gebald in 1 zin.
Maar links dumpen hoeft voor mij idd ook niet.
Ik denk dat de gulden middenweg zoals zo vaak hier wel redding brengt. Of ook wel: Er is een gigantisch gapend gat tussen ‘een twitterlink met een halve slagzin’ en ‘een dissertatie van een pagina’.Inderdaad. Ik post hier weinig, maar lees heel veel. Maar als ik enkele heuse wall of texts (waar @Lakigigar een held in is, no offence) tegenkom sla ik die post al snel over.
Ik denk dat conflict de lading ook niet echt meer dekt ...![]()
Het Ruslandtopic: de beer roert zich andermaal
Staat Rusland op het punt om Oekraïne binnen te vallen? Spanningen met het Westen lopen weer op Blijkbaar is hier nog geen toegewijd topic voor het grootste land ter wereld. Véél spierbalgerol op dit moment in Oekraïne en dat is niet de eerste keer dat Russische troepen samenscholen aan de...www.beyondgaming.be
Misschien een idee om dit topic te hernoemen naar 'Russisch-Oekraïens conflict 2022' oid?
Ik denk dat conflict de lading ook niet echt meer dekt ...
Ik denk dat conflict de lading ook niet echt meer dekt ...
Bedankt, de titel werd nu aangepast.Topictitel zou inderdaad beter de term "oorlog" bevatten.
Heb dit ook al aangehaald. Hier in P&A is het precies de regel dat hoe langer de tekst, hoe serieuzer men u moet nemen. Net zoals men optreedt tegen oneliners (wegens gebrek aan onderbouwing) mag men ook wel eens optreden tegen tekstmuren (wegens gebrek aan beknopte formulering).Een trend die mij al een tijdje opvalt is het tot in den treure uitsplitsen van posts in een reply. In het topic rond trager rijden zie ik soms een post die wordt gesplitst tot wel 10 sub-quotes waar dan individueel op wordt gereageerd.
Ik vind dat een slechte evolutie voor het forum en ik zie zelden of nooit een effectieve meerwaarde voor de discussie.
Het is niet dat de moderatie daar echt iets aan kan doen. Maar het is een evolutie die misschien wel in het oog moet worden gehouden.
Ik vind dat wel een moeilijke hoor. Ik snap dat dat irritant kan zijn wanneer er bijna zin per zin in een andere quote wordt gezet, maar vaak worden er posts gemaakt waar verschillende punten in aan bod komen en dan is het veel overzichtelijker om die post in stukken op te delen en zo op te antwoorden dan al die punten in één grote post te behandelen.Een trend die mij al een tijdje opvalt is het tot in den treure uitsplitsen van posts in een reply. In het topic rond trager rijden zie ik soms een post die wordt gesplitst tot wel 10 sub-quotes waar dan individueel op wordt gereageerd.
Ik vind dat een slechte evolutie voor het forum en ik zie zelden of nooit een effectieve meerwaarde voor de discussie.
Het is niet dat de moderatie daar echt iets aan kan doen. Maar het is een evolutie die misschien wel in het oog moet worden gehouden.
Size doesn't matter, it's what you do with it? Ik vind het wel totaal onnodig om op te treden tegen "te lange" teksten. Dat zijn mensen die tenminste moeite doen om te argumenteren en inhoudelijk iets bij te dragen, ook al zijn ze niet altijd in staat om duidelijke, heldere teksten te produceren. Die oneliners die jij vernoemt, dat zijn posts met nul inhoud die er vaak ook nog eens voor zorgen dat threads ontsporen.Heb dit ook al aangehaald. Hier in P&A is het precies de regel dat hoe langer de tekst, hoe serieuzer men u moet nemen. Net zoals men optreedt tegen oneliners (wegens gebrek aan onderbouwing) mag men ook wel eens optreden tegen tekstmuren (wegens gebrek aan beknopte formulering).
Maar je spreekt nu toch echt jezelf tegen? Een lange al dan niet helder geformuleerde tekst staat gelijk aan moeite doen en een oneliner is onzin. Dus size DOES matter blijkbaar?Size doesn't matter, it's what you do with it? Ik vind het wel totaal onnodig om op te treden tegen "te lange" teksten. Dat zijn mensen die tenminste moeite doen om te argumenteren en inhoudelijk iets bij te dragen, ook al zijn ze niet altijd in staat om duidelijke, heldere teksten te produceren.
Die oneliners die jij vernoemt, dat zijn posts met nul inhoud die er vaak ook nog eens voor zorgen dat threads ontsporen.