Politiek & Actualiteit

Kan er in het Rusland-Oekraïne topic misschien een regel opgesteld worden omtrent alle twitter berichten die daar momenteel gepost worden? Het regent twitter posts waar ik vooral enkel de woorden “reportedly” en “according to unofficial sources” tegenkom zonder enige info omtrent de kredietwaardigheid van die accounts. Die op hun beurt dan weer een hoop ongefundeerde doemberichten als respons krijgen.

Waarom is de praten over de incompetentie van onze Europese leiders - in dit geval Charles Michel - off topic in het Rusland topic? Eerlijke vraag. Het gaat toch om de slappe reactie op de inval dus dat lijkt me relevant.

Waarom is de praten over de incompetentie van onze Europese leiders - in dit geval Charles Michel - off topic in het Rusland topic? Eerlijke vraag. Het gaat toch om de slappe reactie op de inval dus dat lijkt me relevant.
Dat is het niet, maar de post waarop je reageerde is verwijderd omdat die tegen de regels inging. Omdat er dan niets overbleef van die discussie is je antwoord erop ook mee opgekuist, en een onschuldig slachtoffer in deze oorlog.

Maar die kritiek moet dan wel eerlijk zijn. Het is vrij vermoeiend (en eerlijk gezegd frustrerend) om continu die posts met “arm Europa”, “arm arm Westen” te lezen terwijl antwoorden daarop met de reden waarom Europa geen militaire acties onderneemt genegeerd worden en 20 posts later hetzelfde gebeurd.

Laten we er ook even van uit gaan dat wij over net iets minder info beschikken dan de wereldleiders. Er zitten er hier, die tot een maand geleden nog virologen en vaccinatie experts waren, die het beter weten qua wereldpolitiek dan elke Westerse politieker die er is.

Maar die kritiek moet dan wel eerlijk zijn. Het is vrij vermoeiend (en eerlijk gezegd frustrerend) om continu die posts met “arm Europa”, “arm arm Westen” te lezen terwijl antwoorden daarop met de reden waarom Europa geen militaire acties onderneemt genegeerd worden en 20 posts later hetzelfde gebeurd. Laten we er ook even van uit gaan dat wij over net iets minder info beschikken dan de wereldleiders.
Dit, zeker gisteren waren er toch wel posts die niet echt meer deden dan "EU bad, mkay" te herhalen. Als er dan een EU- én een VK/brexit-topic is (dat op leven na dood is), is dat toch niet echt iets voor de thread vind ik.

Oké bedankt voor de verduidelijking en ik kan me daar zeker in vinden.

Verder ook geen fan van het afbreken van de EU, het is geen geheim dat ik het eeuwig zonde vind dat we afgeserveerde / gefaalde politici Europa in blijven sturen ipv geëngageerde mensen die een verschil kunnen maken.

Als ik lees dat er gewoon geen lijn getrokken wordt dan baart me dat wat zorgen. Wat daadkracht zou de EU goed doen. Ik ben eerlijk gezegd niet per se voor militair ingrijpen maar de sancties zover zijn slappe hap vergeleken met wat de EU zou kunnen doen, zeker in tandem met oa de VS en Japan.

Misschien een extreem idee maar zou men niet beter een minimum karakterlengte invoeren voor een post in "politiek en actualiteit"?

Ik vind dat er hier nog veel oneliners rondvliegen, lukraak links gedumpt zonder uitleg of inhoud,...

Het omgekeerde van Twitter: In plaats van een maximumlengte van een bericht, voer je hier een minimumlengte in van pakweg 140 karakters. :p

Misschien een extreem idee maar zou men niet beter een minimum karakterlengte invoeren voor een post in "politiek en actualiteit"?

Ik vind dat er hier nog veel oneliners rondvliegen, lukraak links gedumpt zonder uitleg of inhoud,...

Het omgekeerde van Twitter: In plaats van een maximumlengte van een bericht, voer je hier een minimumlengte in van pakweg 140 karakters. :p
Oneliners die niets bijdragen mag je gewoon reporten en dan wordt er wel tegen opgetreden.

Bij het delen van nieuwsberichten hebben we ook graag dat deze toch van een beetje commentaar worden voorzien, maar een minimum aantal tekens daarop zetten is geen garantie op een kwalitatievere post; enkel op een langere post.

Het gaat snel in de thread, maar stanneke en tweak hebben de afgelopen dagen wel telkens snel bijgestuurd wanneer nodig en volgen het goed op. 👌

Want kwantiteit betekent kwaliteit? Hier in P&A leeft precies altijd de perceptie dat je hele tekstmuren moet produceren om serieus genomen te worden. Terwijl ik daar persoonlijk eerder een hekel aan heb want dat neigt vaak meer naar monologen waarop je niet meer deftig kan reageren. Ik heb veel meer respect voor een deftige mening gebald in 1 zin.

Maar links dumpen hoeft voor mij idd ook niet.

Want kwantiteit betekent kwaliteit? Hier in P&A leeft precies altijd de perceptie dat je hele tekstmuren moet produceren om serieus genomen te worden. Terwijl ik daar persoonlijk eerder een hekel aan heb want dat neigt vaak meer naar monologen waarop je niet meer deftig kan reageren. Ik heb veel meer respect voor een deftige mening gebald in 1 zin.

Maar links dumpen hoeft voor mij idd ook niet.
Inderdaad. Ik post hier weinig, maar lees heel veel. Maar als ik enkele heuse wall of texts (waar @Lakigigar een held in is, no offence) tegenkom sla ik die post al snel over.

Inderdaad. Ik post hier weinig, maar lees heel veel. Maar als ik enkele heuse wall of texts (waar @Lakigigar een held in is, no offence) tegenkom sla ik die post al snel over.
Ik denk dat de gulden middenweg zoals zo vaak hier wel redding brengt. Of ook wel: Er is een gigantisch gapend gat tussen ‘een twitterlink met een halve slagzin’ en ‘een dissertatie van een pagina’.

Tbh ik vind de topic heel goed lopen zoals ie gaat.
Misschien ook omdat er voor een keer is redelijke eensgezindheid is in pol & actua.

Misschien een idee om dit topic te hernoemen naar 'Russisch-Oekraïens conflict 2022' oid?
Ik denk dat conflict de lading ook niet echt meer dekt ...

Een trend die mij al een tijdje opvalt is het tot in den treure uitsplitsen van posts in een reply. In het topic rond trager rijden zie ik soms een post die wordt gesplitst tot wel 10 sub-quotes waar dan individueel op wordt gereageerd.

Ik vind dat een slechte evolutie voor het forum en ik zie zelden of nooit een effectieve meerwaarde voor de discussie.

Het is niet dat de moderatie daar echt iets aan kan doen. Maar het is een evolutie die misschien wel in het oog moet worden gehouden.

Een trend die mij al een tijdje opvalt is het tot in den treure uitsplitsen van posts in een reply. In het topic rond trager rijden zie ik soms een post die wordt gesplitst tot wel 10 sub-quotes waar dan individueel op wordt gereageerd.

Ik vind dat een slechte evolutie voor het forum en ik zie zelden of nooit een effectieve meerwaarde voor de discussie.

Het is niet dat de moderatie daar echt iets aan kan doen. Maar het is een evolutie die misschien wel in het oog moet worden gehouden.
Heb dit ook al aangehaald. Hier in P&A is het precies de regel dat hoe langer de tekst, hoe serieuzer men u moet nemen. Net zoals men optreedt tegen oneliners (wegens gebrek aan onderbouwing) mag men ook wel eens optreden tegen tekstmuren (wegens gebrek aan beknopte formulering).

Ik skip dat soort posts altijd, en zeker als er een plezante dan nog eens in 10 aparte quotes op gaat reageren.

Ik vind dat wel een moeilijke hoor. Ik snap dat dat irritant kan zijn wanneer er bijna zin per zin in een andere quote wordt gezet, maar vaak worden er posts gemaakt waar verschillende punten in aan bod komen en dan is het veel overzichtelijker om die post in stukken op te delen en zo op te antwoorden dan al die punten in één grote post te behandelen.

Heb dit ook al aangehaald. Hier in P&A is het precies de regel dat hoe langer de tekst, hoe serieuzer men u moet nemen. Net zoals men optreedt tegen oneliners (wegens gebrek aan onderbouwing) mag men ook wel eens optreden tegen tekstmuren (wegens gebrek aan beknopte formulering).
Size doesn't matter, it's what you do with it? Ik vind het wel totaal onnodig om op te treden tegen "te lange" teksten. Dat zijn mensen die tenminste moeite doen om te argumenteren en inhoudelijk iets bij te dragen, ook al zijn ze niet altijd in staat om duidelijke, heldere teksten te produceren. Die oneliners die jij vernoemt, dat zijn posts met nul inhoud die er vaak ook nog eens voor zorgen dat threads ontsporen.

Laatst bewerkt:
Size doesn't matter, it's what you do with it? Ik vind het wel totaal onnodig om op te treden tegen "te lange" teksten. Dat zijn mensen die tenminste moeite doen om te argumenteren en inhoudelijk iets bij te dragen, ook al zijn ze niet altijd in staat om duidelijke, heldere teksten te produceren.
Die oneliners die jij vernoemt, dat zijn posts met nul inhoud die er vaak ook nog eens voor zorgen dat threads ontsporen.
Maar je spreekt nu toch echt jezelf tegen? Een lange al dan niet helder geformuleerde tekst staat gelijk aan moeite doen en een oneliner is onzin. Dus size DOES matter blijkbaar?

Een mening kan je in 99% van de gevallen in 1 à 2 deftig geformuleerde zinnen overbrengen. Ik haak eerder net af bij van die lang en breed uitsmeerde tekstlappen die overal rond fietsen. Dus dat kan je ook categoriseren onder threadontsporing dan.

Terug
Bovenaan