Politiek & Actualiteit

Ik vind het wel relevant dat je eigen postgedrag hier wordt aangehaald als je zegt dat mensen je standpunt verdraaien. Want langs de andere kant, vinden sommige mensen ook dat jij het standpunt van Loser verdraait. En dat hij kort reageert omdat je hem bent beginnen kleineren. Dat is relevante context om jouw feedback tegen te kaderen, en te tonen dat het niet zo eenduidig is om van moedwillige foute lezingen te spreken.
Lees zelf het topic na waarover het gaat (en anderen), en je gaat zien dat ik niet de enige ben die dat probleem heeft met Loser (e.g. Nessaja). Mensen worden dat kotsbeu en reageren logischerwijs gepikeerd. Uiteindelijk ben ik helemaal niet grof geweest, maar is dat een normale reactie op zijn onmogelijk gedrag. Dat er hier een groepje is die handjes boven zijn hoofd moet komen houden daar moet je mij niet van overtuigen, dat is een objectieve waarneming.

Ik vind het dan ook wel ergens jammer, ookal komen we over dit punt totaal niet overeen, dat er zo'n drastische conclusies worden getrokken over de moderatie over dit ene punt. Ik weet van mezelf dat ik 'in the moment' ook wel eens emotioneel kan reageren, en hoop dat het hier ook enkel dat is.
Voor de duidelijkheid, dit is geen beslissing 'in the moment'. Ik ben de manier van handelen en het gedrag van @Loser al een hele tijd beu. Ik heb zelfs al eens een aantal keren een pauze ingelast op dit forum hiervoor. Op zich stond ik dus al een tijdje op het punt om dit forumgedeelte de rug toe te keren.

Het is uitermate frustrerend om gewoon duizend keer hetzelfde te herhalen tegenover iemand die uw woorden staat te verdraaien. Dat is geen gevoel dat ik vandaag heb, maar al maanden.

Kwestie van bans te voorkomen heb ik mij hier heel lang ingehouden. Maar dat kan mij uiteraard nu niets meer schelen.

Dat er hier een groepje is die handjes boven zijn hoofd moet komen houden daar moet je mij niet van overtuigen, dat is een objectieve waarneming.
Een objectieve waarneming door steeds hetzelfde tegenstrijdige groepje. Toeval? :unsure:
Ik kom zo goed als nooit in pol&act posten en ik kan bevestigen dat er achter de schermen geen agenda bestaat.
En je mag je crusade tegen Loser wel eens beginnen stoppen… die mens is al veel te vaak vrijwillig op dit forum aan het werk.

Kort : een hart onder de riem voor de moderatie.

De shit en verwijten die jullie moeten slikken en toch op een professionele manier mee omgaan, ondanks de, naar mijn mening zeer hypocriete manier van zaken voorstellen en al dan niet bewust woorden verdraaien... Chapeau voor alle geleverde werk en de manier waarmee jullie er mee omgaan.

Voor alle duidelijkheid, ik heb ook al conflicten gehad met 'de moderatie', maar kan deze achteraf wel goed plaatsen. Het is immers logisch dat dit niet altijd 100% overeen komt. Maar globaal genomen vind ik de balans die er is in de moderatie zelf, alsook de balans in de kritiek er op zeer positief.

Ik vind het dan ook wel ergens jammer, ookal komen we over dit punt totaal niet overeen, dat er zo'n drastische conclusies worden getrokken over de moderatie over dit ene punt. Ik weet van mezelf dat ik 'in the moment' ook wel eens emotioneel kan reageren, en hoop dat het hier ook enkel dat is.
Doorgaans valt het wel mee qua commentaar. Zelfs de users die morrelen bij een warn houden dat nog binnen de grenzen van het beschaafde, uitzonderingen daargelaten. De feedback van Patj reken ik ook onder beschaafde feedback, al ben ik het niet met zijn verwachtingen van hoe wij ons werk moeten doen eens. Patj heeft gevraagd zijn toegang in p&a weg te nemen, dus hou er rekening mee dat hij zich niet verder kan verduidelijken hier.

Men moet wel Loser als poster kunnen loskoppelen van Loser als crew. Wij kunnen dat ook. Hij voert allesbehalve een schrikbewind achter de schermen, en is echt niet te belabberd om dingen te herzien, integendeel.

Doorgaans valt het wel mee qua commentaar. Zelfs de users die morrelen bij een warn houden dat nog binnen de grenzen van het beschaafde, uitzonderingen daargelaten. De feedback van Patj reken ik ook onder beschaafde feedback, al ben ik het niet met zijn verwachtingen van hoe wij ons werk moeten doen eens. Patj heeft gevraagd zijn toegang in p&a weg te nemen, dus hou er rekening mee dat hij zich niet verder kan verduidelijken hier.

Men moet wel Loser als poster kunnen loskoppelen van Loser als crew. Wij kunnen dat ook. Hij voert allesbehalve een schrikbewind achter de schermen, en is echt niet te belabberd om dingen te herzien, integendeel.

Volgens mij is die laatste paragraaf wishful thinking. Er zal altijd een segment van de forumbevolking zijn die niet (afdoende) gelooft in die loskoppeling en tegelijkertijd met @Loser in conflict gaat. Dat dit blijft terugkomen kan dan ook niet verwonderen. Het is een gevolg van keuzes die zijn gemaakt en het zal zonder twijfel ook niet de laatste keer zijn denk ik.

Als ik iemand zie vertrekken vraag ik me af wat kunnen we hier nu uit halen. En dan blijf ik meestal op mijn honger zitten.

Volgens mij is die laatste paragraaf wishful thinking. Er zal altijd een segment van de forumbevolking zijn die niet (afdoende) gelooft in die loskoppeling en tegelijkertijd met @Loser in conflict gaat. Dat dit blijft terugkomen kan dan ook niet verwonderen. Het is een gevolg van keuzes die zijn gemaakt en het zal zonder twijfel ook niet de laatste keer zijn denk ik.

Als ik iemand zie vertrekken vraag ik me af wat kunnen we hier nu uit halen. En dan blijf ik meestal op mijn honger zitten.
ge zegt het zelf: er zal altijd een segment zijn dat het niet gelooft, daar valt geen bal aan te doen. Als het betalende mods worden gaan die ook weer 'gekleurd' zijn, want ja, ze worden betaald dus willen ze niet tegen de schenen van de BG leiding schoppen, he.
Iemand zijn motivatie kan bijna altijd in twijfel getrokken en dat valt ook het moeilijkste te verdedigen.

De oplossing is even simpel als eenvoudig: we moeten Loser betalen als super moderator. Tijdens deze gefactureerde uren mag hij niet posten als poster. Ik denk immers dat geen enkele user hier durft posten tijdens de werkuren. #omdenken

Misschien toch ook even toevoegen dat op alle internetfora waar ik al actief ben (geweest) (en dan heb ik het niet over 9Lives) het wel degelijk gebruikelijk is dat de moderators ook actief meeposten.
Een scheiding tussen 'scheidsrechters' en 'spelers' heb ik nog nergens anders gezien, dus in deze is BG zeker geen uitzondering.
Uiteraard, een muziek-, bouw- of autoforum behandelt minder gevoelige thema's, maar dat neemt niet weg dat de spelregels ook daar hetzelfde zijn als hier.

De oplossing is even simpel als eenvoudig: we moeten Loser betalen als super moderator. Tijdens deze gefactureerde uren mag hij niet posten als poster. Ik denk immers dat geen enkele user hier durft posten tijdens de werkuren. #omdenken
En we betalen hem volgens het gemiddelde loon in de brutoloon topic. We doen dat met de opbrengst van alle infracties die we vanaf nu in harde euro's laten betalen door de users.

Er zullen gewoon altijd mensen zich benadeeld voelen. Ik heb onlangs ook een warn gehad waarvan ik dacht 'wat krijgen we nu' en ik ben het lang niet altijd eens met de manier waarop threads gerund worden (in die zin dat er veel te veel mag wat mij betreft) maar als je dan even afstand neemt kan je meestal wel zien waarom bepaalde dingen gedaan worden. Of je kan dat aan de mods vragen; die staan -in mijn ervaring- altijd open voor een discussie.

En dan nog staat het je vrij om het daar niet mee eens te zijn, of om er het jouwe van te denken, maar blijf dan gewoon (even) weg. Het is geen job of verplichting om hier te posten. Het is een online forum dat gerund wordt door vrijwilligers die discussies over de meest gevoelige topics in goede banen moeten leiden. Natuurlijk gaan er daar altijd mensen ontevreden zijn. Ik ben zelf ook lang niet altijd tevreden, maar dat is niet erg en geheel normaal, en als ik het even beu ben dan blijf ik weg. Voor de ene is het belangrijk dat er heel kort op de bal en heel 'debat-achtig' gemodereerd wordt, voor de andere mag het wat losser. Zo heb je dus sowieso al altijd ontevreden personen, zelfs al houd je de kerk in het midden.

Maar altijd dat gezever dat er 'bepaalde groepjes' zijn die meer mogen en die al bijna in een soort samenzwering met de mods zitten: laat dat toch eens achterwege zeg. Tegen accounts die denken dat ze geviseerd worden om hun meningen of opvattingen zeg ik gewoon nogmaals: kijk eens in de spiegel. Kijk naar de polls: als dit forum dan toch moet worden ingedeeld is het meer rechts dan links, en toch slagen zo veel accounts er in om volledig probleemloos in discussie te gaan. Als je hier constant de warns aan elkaar rijgt dan moet je echt gewoon je eigen postgedrag eens evalueren, en niet tegen windmolens gaan vechten of een hoop vrijwilligers gaan aanvallen.

Laatst bewerkt:
Maar altijd dat gezever dat er 'bepaalde groepjes' zijn die meer mogen en die al bijna in een soort samenzwering met de mods zitten: laat dat toch eens achterwege zeg. Tegen accounts die denken dat ze geviseerd worden om hun meningen of opvattingen zeg ik gewoon nogmaals: kijk eens in de spiegel. Kijk naar de polls: als dit forum dan toch moet worden ingedeeld is het meer rechts dan links, en toch slagen zo veel accounts er in om volledig probleemloos in discussie te gaan. Als je hier constant de warns aan elkaar rijgt dan moet je echt gewoon je eigen postgedrag eens evalueren, en niet tegen windmolens gaan vechten of een hoop vrijwilligers gaan aanvallen.
Persoonlijk vind ik het al sterk, om niet te zeggen onwaarschijnlijk, dat er 3-4 van die vrijwillige crewleden hier gisteren op een zondag de policy van het forum zijn komen verdedigen. Dat omdat 1 account negatieve feedback had en opmerkingen over de moderatie, die eigenlijk al in het verleden werden behandeld, bijgetreden door een usual suspect die gewoon altijd en overal negatief doet over de moderatie. Ik denk dat bij veel vrijwilligers, en zeker bij mij, het niet waar was geweest, maar kom.

Ik begin me ook stilaan af te vragen of die openheid en dat begrip nu eigenlijk klachten verhelpen of net in de hand werken, maar soit. Elke keer er iemand zich benadeeld voelt, springen er een paar mee op de kar die hun forumgrieven al even meedragen, en wordt er weer gedaan alsof bepaalde leden "meer" mogen. Ik weet nooit wie die bepaalde nu net zijn, ik vermoed die mensen die de forumregels volgen en bij een ingreep van de mods niet meteen in de aanval gaan.

Persoonlijk vind ik het al sterk, om niet te zeggen onwaarschijnlijk, dat er 3-4 van die vrijwillige crewleden hier gisteren op een zondag de policy van het forum zijn komen verdedigen. Dat omdat 1 account negatieve feedback had en opmerkingen over de moderatie, die eigenlijk al in het verleden werden behandeld, bijgetreden door een usual suspect die gewoon altijd en overal negatief doet over de moderatie. Ik denk dat bij veel vrijwilligers, en zeker bij mij, het niet waar was geweest, maar kom.

Ik begin me ook stilaan af te vragen of die openheid en dat begrip nu eigenlijk klachten verhelpen of net in de hand werken, maar soit. Elke keer er iemand zich benadeeld voelt, springen er een paar mee op de kar die hun forumgrieven al even meedragen, en wordt er weer gedaan alsof bepaalde leden "meer" mogen. Ik weet nooit wie die bepaalde nu net zijn, ik vermoed die mensen die de forumregels volgen en bij een ingreep van de mods niet meteen in de aanval gaan.
Diezelfde vraag hebben wij ons bij het vorige rondje "perceptie" ook gesteld, en nu ook weer. Door zo open te zijn, geven we ook meer legitimiteit aan sommige klachten dan ze verdienen. Maar langs de andere kant is dat wel degelijk iets waar we trots op zijn: dat we constant bereid zijn onze aanpak te herzien op basis van de feedback die we krijgen van gebruikers. Dat doen we ook. Niet alle feedback is even leuk, en niet alle feedback is even bruikbaar. Maar uiteindelijk wordt ze wel altijd meegenomen en passen we vaak onze regels en aanpak aan.

De vraag van @Avi vind ik dan wel een goeie, maar het antwoord is dat we echt al vaak dingen hebben aangepast op vraag van users. Zowel op microniveau (een bepaalde warn herzien na een gesprek in pm) als op macroniveau (de aanpak van editten vs kadertjes vs delete, extra openheid inbouwen ivm die stigmatiserende post, verstrenging P&A-regels...). Maar soms kan de conclusie ook de andere zijn, zoals na die perceptie-discussie: daar valt niet meer van te maken, dus daar gaan we geen tijd meer in stoppen buiten wat we al gedaan hebben.

Diezelfde vraag hebben wij ons bij het vorige rondje "perceptie" ook gesteld, en nu ook weer. Door zo open te zijn, geven we ook meer legitimiteit aan sommige klachten dan ze verdienen. Maar langs de andere kant is dat wel degelijk iets waar we trots op zijn: dat we constant bereid zijn onze aanpak te herzien op basis van de feedback die we krijgen van gebruikers. Dat doen we ook. Niet alle feedback is even leuk, en niet alle feedback is even bruikbaar. Maar uiteindelijk wordt ze wel altijd meegenomen en passen we vaak onze regels en aanpak aan.
Welja, het gaat voor een groep mensen nooit genoeg zijn natuurlijk. Ook in deze discussie zie je dat het gevoel van oneerlijke moderatie als een feit wordt voorgesteld, waar jullie iets aan moeten doen. En als het antwoord dan is dat dit niet klopt, is dat gewoon omdat jullie oneerlijk zijn natuurlijk. @Patj zegt dat hij meteen enkele PM's kreeg met bijval over de oneerlijke moderatie, en ik kan meteen al een paar accounts bedenken die elke modactie aangrijpen om zoiets te doen.

Misschien dat ik er nu meer op let, maar ik heb de indruk dat het op 9lives (en eerder) minder het geval was. Nu goed, ik weet ook niet wat de oplossing is hoor.

De vraag van @Avi vind ik dan wel een goeie, maar het antwoord is dat we echt al vaak dingen hebben aangepast op vraag van users. Zowel op microniveau (een bepaalde warn herzien na een gesprek in pm) als op macroniveau (de aanpak van editten vs kadertjes vs delete, extra openheid inbouwen ivm die stigmatiserende post, verstrenging P&A-regels...). Maar soms kan de conclusie ook de andere zijn, zoals na die perceptie-discussie: daar valt niet meer van te maken, dus daar gaan we geen tijd meer in stoppen buiten wat we al gedaan hebben.

Ik wil nog even aanstippen dat ook maar een casual ben op BG en dat het dus waarschijnlijk is dat er wel degelijk zaken veranderen zoals je hier schrijft en dat ik het gewoon niet gezien heb.

Ik las @Sylverscythe's opmerking over openheid en daar zit voor mij wel wat in. Als de balans van klachten overslaat en jullie zeggen foert trekt uw plan dan zijn we als forum nog verder van huis.

Ik moet wel zeggen, de manier van discussiëren de laatste pagina's in de Pichal en daaruitvolgende AI thread ontnemen mij wel compleet de zin om me te mengen in de discussie.

Mss toch wat feedback daarbij aan @Loser , mss niet zozeer als mod dan wel als poster. Soms is het denk ik gewoon beter om een streep te trekken onder een discussie. I know, niet altijd simpel want "somebody is wrong on the internet", maar die ellenlange pagina's tussen 2 of 3 posters zorgen er imo voor dat weinig leden zich nog in dergelijke discussie willen mengen, ook al hebben ze er wel een interessante mening over. En het is iets waar ik me zelf ook soms wel aan bezondig, al probeer ik daar op te letten. Maar ik heb de indruk dat Loser op zich soms wordt uitgedaagd omdat hij snel "hapt" en blijft happen. Dus af en toe de stekker uit dergelijke discussie trekken zou mss niet slecht zijn?

Ik moet wel zeggen, de manier van discussiëren de laatste pagina's in de Pichal en daaruitvolgende AI thread ontnemen mij wel compleet de zin om me te mengen in de discussie.

Mss toch wat feedback daarbij aan @Loser , mss niet zozeer als mod dan wel als poster. Soms is het denk ik gewoon beter om een streep te trekken onder een discussie. I know, niet altijd simpel want "somebody is wrong on the internet", maar die ellenlange pagina's tussen 2 of 3 posters zorgen er imo voor dat weinig leden zich nog in dergelijke discussie willen mengen, ook al hebben ze er wel een interessante mening over. En het is iets waar ik me zelf ook soms wel aan bezondig, al probeer ik daar op te letten. Maar ik heb de indruk dat Loser op zich soms wordt uitgedaagd omdat hij snel "hapt" en blijft happen. Dus af en toe de stekker uit dergelijke discussie trekken zou mss niet slecht zijn?
Dat klopt volledig. Nu, dit is niet meteen waar de feedbackthread voor dient :D Maar zoals je kunt zien, heb ik een paar keer een lijn onder de discussie getrokken, en ben ik daarna enkel nog ingegaan op nieuwe argumenten. Maar zoals ook al aangegeven: in een ideale wereld had ik dat anders gedaan.

Toch opmerkelijk dat de moderatie niet schijnt te weten wat een aanval is op de man. Iemand plaatst een post waaruit (mijns inziens) er teveel vertrouwen wordt gelegd in een bepaalde instituut. Als je dat dan benoemt, dan wordt dat beschouwd als "een aanval op de man".

Terwijl dat letterlijk mijn zienswijze is op zijn argumenten. Als je uw zienswijze al niet meer mag geven op een ander zijn argumenten, dan wordt elke discussie toch onmogelijk?

Toch opmerkelijk dat de moderatie niet schijnt te weten wat een aanval is op de man. Iemand plaatst een post waaruit (mijns inziens) er teveel vertrouwen wordt gelegd in een bepaalde instituut. Als je dat dan benoemt, dan wordt dat beschouwd als "een aanval op de man".

Terwijl dat letterlijk mijn zienswijze is op zijn argumenten. Als je uw zienswijze al niet meer mag geven op een ander zijn argumenten, dan wordt elke discussie toch onmogelijk?
Het is de manier waarop je hem terechtwijst, de toon van je bericht dat als aanvallend wordt beschouwd. Denk ik.

Toch opmerkelijk dat je nog altijd niet weet dat je zulke dingen in pm bespreekt.
99,9% van de andere gebruikers snappen niet alleen dat zeggen dat als je van je tegenstanders zegt dat ze alleen maar kunnen vinden wat ze vinden, als hun "moreel kompas onderaan de diepste la ligt" spelen op de man is. Ze snappen ook dat ze die dingen in pm kunnen bespreken met de moderator die het afhandelt. De zin onderaan de warn geeft het weg:

Ben je het er niet mee eens, kun je altijd een moderator of supermoderator van het gepaste subforum aanschrijven, of de ombudsdienst. Vragen over ingrepen gebeuren wel in pm, niet in het openbaar. Vragen over algemene aanpak van moderatie kunnen in de feedbackthread, maar daar bespreken we geen specifieke infra's.

Terug
Bovenaan