Politiek & Actualiteit

En daar zit het hem ook natuurlijk: likes zijn ook een vorm van reactie. Als je een slecht onderbouwde post komt plaatsen of een post die rechtuit bagger is en om een of andere reden mag blijven staan en je krijgt daar een reactie op met een hele hoop likes, dan dringt het misschien net ietsje meer door dat je misschien toch wat meer mag beginnen nadenken over je posts. Die reacties zijn toch soms ook wel een soort van 'sociale controle' en dat is nu ook gewoon verdwenen.

Voor de 'bias perceptie' moet je trouwens de likes ook niet laten uitstaan hoor. Ik heb het al in het USA topic gezegd, maar wat daar allemaal mag blijven staan... Als je dit een forum vindt met een overduidelijke linkse bias dan moet je misschien toch eens gaan nadenken over of je politieke meningen niet te extreem rechts zijn. En neen, daarmee zeg ik niet dat er een rechtse bias is, gewoon dat er hier enorm veel mag.

En nogmaals: ik blijf het onnozel vinden hoe snel er hier in een kramp is geschoten om een kleine minderheid aan 'bleiters' (zoals het hier door iemand anders is gezegd) te accomoderen na een zoveelste rondje 'de mods zijn biased'. Zoals @Sylverscythe ook al zei: het is bewonderenswaardig hoeveel moeite jullie steken in discussies met ontevreden leden enzovoorts, maar soms is het ook wel voldoende om eens kortaf te zijn hoor.

Pardon, " bleiters"?
Ik heb niet gevraagd om likes uit te schakelen, ik heb gereageerd op een mod-actie waarin gevraagd werd oude discussies/argumenten niet meer te herhalen waarbij een aantal posters wel nog eerst de kans kregen/zagen een aantal (cijfermatig onjuiste) argument(en) te herhalen en vervolgens de mod te liken alsof - en daar kreeg het dan ook alle schijn van - dat die hen gelijk kwam geven.

Jij vist er nu zeer selectief één topic uit om de perceptie van bias te counteren... Blader eens een paar tiental pagina's terug in die thread zou ik zeggen.
Ik ben dan nog niet eens "rechts" binnen de context van dat topic. Op sommige andere vlakken wel en daar krijg je wel degelijk de wind van voren... Stoort mij niet, maar één topic eruit vissen waar de sfeer sinds eind juni dan nog stevig gekeerd is, is een zeer onrepresentatieve steekproef.

Soit, alternatieve oplossingen waar ik aan dacht:
  • Niet toelaten dat posts met rode tekst geliked worden of volwassen users die mod-acties niet gaan liken.
  • Niet selectief ingrijpen in zo'n debat en/of een reactie wel toelaten.
Verder heb ik er niet eens veel woorden aan vuil gemaakt.

Pardon, " bleiters"?
Ik heb niet gevraagd om likes uit te schakelen, ik heb gereageerd op een mod-actie waarin gevraagd werd oude discussies/argumenten niet meer te herhalen waarbij een aantal posters wel nog eerst de kans kregen/zagen een aantal (cijfermatig onjuiste) argument(en) te herhalen en vervolgens de mod te liken alsof - en daar kreeg het dan ook alle schijn van - dat die hen gelijk kwam geven.

Jij vist er nu zeer selectief één topic uit om de perceptie van bias te counteren... Blader eens een paar tiental pagina's terug in die thread zou ik zeggen.
Ik ben dan nog niet eens "rechts" binnen de context van dat topic. Op sommige andere vlakken wel en daar krijg je wel degelijk de wind van voren... Stoort mij niet, maar één topic eruit vissen waar de sfeer sinds eind juni dan nog stevig gekeerd is, is een zeer onrepresentatieve steekproef.

Soit, alternatieve oplossingen waar ik aan dacht:
  • Niet toelaten dat posts met rode tekst geliked worden of volwassen users die mod-acties niet gaan liken.
  • Niet selectief ingrijpen in zo'n debat en/of een reactie wel toelaten.
Verder heb ik er niet eens veel woorden aan vuil gemaakt.
Alternatieve oplossing 3: aanvaarden dat jouw alternatieve oplossing forumtechnisch niet mogelijk is, en aanvaarden dat die discussie daar al tot in den treurnis gevoerd was. Ik had misschien wel beter ineens alles verwijderd.

Maar wat ik absoluut niet had moeten doen: afwachten tot jij nog een reactie had gegeven om het dan pas een halt toe te roepen. Ik ga ook niet een hele dag zitten rondhangen in die thread, voor hetzelfde geld zijn er dan weer pagina's lang over gepasseerd. Je had je weerwoord al verschillende malen eerder gevoerd, én jij was de persoon die het in eerste instantie weer oprakelde en zo aanzet gaf aan andere posters om er weer op te reageren.

Voor de duidelijkheid: met deze ingreep gingen niet eens warns gepaard. Geen deletes. Gewoon 1 modtekst om te vragen die discussie niet opnieuw te voeren. En toch zitten we weer bezig met ons eindeloos te verantwoorden. Dit is dan ook mijn laatste reactie hierop.

Kan er op een of andere manier aangegeven worden dat ik even niet meer in p&a kan posten?
Ik blijf replies krijgen op mijn posts waar ik natuurlijk niets op kan zeggen 😅

Ga anders eens kijken in topics die zelfs maar heel zijdelings met migratie te maken hebben. Of in het topic over de rellen. Of in eender welk LGBTQ topic. Of opnieuw: naar hoe het forum stemt. Heel veel topics hier hebben wel degelijk een vrij rechts/conservatief tintje hoor. Mag hoor, daar niet van, maar wie hier een linkse bias ziet is ofwel enorm extreem rechts ofwel heel selectief in zijn/haar verontwaardiging.

Volgende is niet rechtstreeks aan jou gericht:

Het probleem met dat gezeik over een linkse bias is dat het meestal extreme posters zijn die er van langs krijgen omdat ze de regels breken of niet eerlijk in discussie gaan. En er zijn nu eenmaal veel meer extreem rechtse posters dan extreem linkse posters op dit forum, dus als logisch gevolg krijgen er vaker rechtse posters op hun donder. Linkse posts die niet onderbouwd zijn of vaagheden verspreiden of... worden ook aangepakt, maar die zijn er gewoon veel minder.

Ik zal door dat te zeggen door bepaalde usual suspects alweer in het linkse clubje ingedeeld worden, maar dat zal me worst wezen en ik ben het eigenlijk beu om daar rond te fietsen: het merendeel van de 'shitposts' op dit forum is rechts/conservatief getint. Dat die dus vaker aangepakt worden heeft mijns inziens niets te maken met hun mening (niets mis met een mening, maar merk ook wel op dat bijvoorbeeld racisme fout is, ook al is het zogezegd een 'mening') en wel met hun niveau.

En om nu specifiek over jou te spreken: ik heb helemaal geen probleem met jouw meningen, ook al sta ik daar vaak lijnrecht tegenover. Maar als jij voor de zoveelste keer in een ongerelateerd topic van wal steekt over de gevaren van migratie en jouw afkeer van de islam, dan report ik dat ja. Omdat het dan offtopic is. En als je dan een warn krijgt of een mod zet de discussie terug op het spoor dan is dat niet omdat ze jouw meningen niet kunnen verdragen maar gewoon omdat je de discussie een beetje bederft. Simpel hoor.

Enfin: ik heb het nog al gezegd en ik blijf er gewoon bij: als je ziet wat hier allemaal kan en mag en je dan nog merkt dat je heel vaak tegen de moderatielamp loopt, kijk dan eens in de spiegel in plaats van allerlei onzin te gaan verzinnen over woke agenda's en linkse eliteclubjes.

En dan nog als afsluiter: moest het hier toch zo een links bastion zijn waar rechtse meningen niet mogen, waarom worden dan alle 'problematische' rechtse accounts niet gewoon geband? Wat gaan die doen, de politie er bij halen?

Letterlijk 1 user hier die sprak over "het linkse kamp", get over it.
Ach, lees gewoon door deze thread en je vindt er al meer dan een half dozijn, inclusief de halfjaarlijkse discussies over linkse bias en al van dat. In bepaalde threads zie je het ook. Dan komt daar ook nog eens bij dat veel van dat soort comments verwijderd worden. Informeer jezelf eerst vooraleer je post zou ik zeggen.

Heel inhoudelijke reactie trouwens zeg, bedankt. Bijna op hetzelfde niveau als die 'bye bye' die je daar plaatste als reactie op een lid dat aangaf te gaan vertrekken.

Eerlijk ik vind het ook een een verademing. Geen eloquente sneren die massaal geliked worden doet de toon wat verzachten in P&A

Hopelijk wordt er wat meer gepost nu.

Ik vind het ook veel beter zo. Nu gaat het tenminste 100% om de inhoud en niet 50-50 inhoud likes/emoticons.

Ik vind het eigenlijk even vervelend als vroeger. Zelfs nog vervelender.
Ik post een pak minder dan vroeger want discussies eindigen hier vaak in een welles-nietes spelletje tussen 2 harde kernen; de Team Fouad en Amerikaanse politiek threads zijn daar twee goede voorbeelden van. Ik heb geen tijd en geen zin om me daar in te betrekken. Geregeld komen daar dan wel genuanceerde posts voorbij die ik wel "beloon" met een like en dat is nu dus weg gevallen.

Voor de rest nog niet gemerkt dat de sfeer echt gebeterd is. Da's volgens mij gewoon een kwestie van perceptie. En ik denk nog vooral dat dat laatste verkeerd zit. Dit vat het wel samen imo:
Ach, lees gewoon door deze thread en je vindt er al meer dan een half dozijn, inclusief de halfjaarlijkse discussies over linkse bias en al van dat. In bepaalde threads zie je het ook. Dan komt daar ook nog eens bij dat veel van dat soort comments verwijderd worden. Informeer jezelf eerst vooraleer je post zou ik zeggen.
Er is wordt zoveel gezeurd over de linkse bias hier terwijl echt wel héél veel door de beugel kan en mag blijven staan. En als je de polls mag geloven hebben de meeste leden zelfs een rechtse voorkeur.

Ga anders eens kijken in topics die zelfs maar heel zijdelings met migratie te maken hebben. Of in het topic over de rellen. Of in eender welk LGBTQ topic. Of opnieuw: naar hoe het forum stemt. Heel veel topics hier hebben wel degelijk een vrij rechts/conservatief tintje hoor. Mag hoor, daar niet van, maar wie hier een linkse bias ziet is ofwel enorm extreem rechts ofwel heel selectief in zijn/haar verontwaardiging.

Het probleem met dat gezeik over een linkse bias is dat het meestal extreme posters zijn die er van langs krijgen omdat ze de regels breken of niet eerlijk in discussie gaan. En er zijn nu eenmaal veel meer extreem rechtse posters dan extreem linkse posters op dit forum, dus als logisch gevolg krijgen er vaker rechtse posters op hun donder. Linkse posts die niet onderbouwd zijn of vaagheden verspreiden of... worden ook aangepakt, maar die zijn er gewoon veel minder.

Ik zal door dat te zeggen door bepaalde usual suspects alweer in het linkse clubje ingedeeld worden, maar dat zal me worst wezen en ik ben het eigenlijk beu om daar rond te fietsen: het merendeel van de 'shitposts' op dit forum is rechts/conservatief getint. Dat die dus vaker aangepakt worden heeft mijns inziens niets te maken met hun mening (niets mis met een mening, maar merk ook wel op dat bijvoorbeeld racisme fout is, ook al is het zogezegd een 'mening') en wel met hun niveau.

En om nu specifiek over jou te spreken: ik heb helemaal geen probleem met jouw meningen, ook al sta ik daar vaak lijnrecht tegenover. Maar als jij voor de zoveelste keer in een ongerelateerd topic van wal steekt over de gevaren van migratie en jouw afkeer van de islam, dan report ik dat ja. Omdat het dan offtopic is. En als je dan een warn krijgt of een mod zet de discussie terug op het spoor dan is dat niet omdat ze jouw meningen niet kunnen verdragen maar gewoon omdat je de discussie een beetje bederft. Simpel hoor.

Enfin: ik heb het nog al gezegd en ik blijf er gewoon bij: als je ziet wat hier allemaal kan en mag en je dan nog merkt dat je heel vaak tegen de moderatielamp loopt, kijk dan eens in de spiegel in plaats van allerlei onzin te gaan verzinnen over woke agenda's en linkse eliteclubjes.

En dan nog als afsluiter: moest het hier toch zo een links bastion zijn waar rechtse meningen niet mogen, waarom worden dan alle 'problematische' rechtse accounts niet gewoon geband? Wat gaan die doen, de politie er bij halen?
Er is ook nog het aspect: Welke dingen worden gereport. Als ik naar de Trump discussie kijk bv, ookal komen er van "links" foutieve, ononderbouwde posts. Ik rapporteer die niet, ik reageer er op en that's it. Zodra ik 3 letters fout typte stond er een rapport op mij (terecht volgens de forumregels ook, dus daar ga ik niet op in). Toen ik dan uiteindelijk wel de foutieve "linkse" posts een report gaf, deden ze er ook iets mee.

Dat waren posts die al enkele paginas bleven staan, zonder mod-warn. Dus puur zeggen "En als je dan een warn krijgt of een mod zet de discussie terug op het spoor dan is dat niet omdat ze jouw meningen niet kunnen verdragen maar gewoon omdat je de discussie een beetje bederft. Simpel hoor." Het zal er ook aan liggen wie, wat, report.

Verder gaat het hier nu al langer over jouw frustratie over mensen die zeggen dat het hier links is, dan daadwerkelijke mensen die zeggen dat het links is. Dus misschien tijd om het zelf af te sluiten?

richtlijn
Kan er op een of andere manier aangegeven worden dat ik even niet meer in p&a kan posten?
Ik blijf replies krijgen op mijn posts waar ik natuurlijk niets op kan zeggen 😅
Nee, dat zou neerkomen op een soort banlijst, en in de FAQ staat uitgelegd waarom we dat niet doen.
Dan wordt dat een publiekelijk bespreken van wie en waarom. We zijn graag open en geven met plezier uitleg, maar er moet een grens aan zijn. Daarnaast willen we ook niet dat het een erelijst gaat worden. De mensen zullen maar geduld moeten hebben om een antwoord van je te krijgen.

Er is ook nog het aspect: Welke dingen worden gereport. Als ik naar de Trump discussie kijk bv, ookal komen er van "links" foutieve, ononderbouwde posts. Ik rapporteer die niet, ik reageer er op en that's it. Zodra ik 3 letters fout typte stond er een rapport op mij (terecht volgens de forumregels ook, dus daar ga ik niet op in). Toen ik dan uiteindelijk wel de foutieve "linkse" posts een report gaf, deden ze er ook iets mee.

Dat waren posts die al enkele paginas bleven staan, zonder mod-warn. Dus puur zeggen "En als je dan een warn krijgt of een mod zet de discussie terug op het spoor dan is dat niet omdat ze jouw meningen niet kunnen verdragen maar gewoon omdat je de discussie een beetje bederft. Simpel hoor." Het zal er ook aan liggen wie, wat, report.

Verder gaat het hier nu al langer over jouw frustratie over mensen die zeggen dat het hier links is, dan daadwerkelijke mensen die zeggen dat het links is. Dus misschien tijd om het zelf af te sluiten?
En dit spelletje spelen we hier niet nog eens.

Eén keer duidelijk: een report brengt een post onder de aandacht bij de moderatie, maar is geen autowarn. Krijg je een warn voor een post, is dat omdat die tegen de regels ingaat en ligt dat aan jouw post, niet aan de user(s) die report(en). Heel soms weegt het aantal reports ook door in of en hoe zwaar we bestraffen, maar de moderator beslist. En eerlijk: in 90% van de gevallen is die "gelijkaardige post die wel mag blijven staan" helemaal niet gelijkaardig.

Er zijn geen concrete cijfers waar we naar op zoek zijn. We willen gewoon de proefperiode iets langer de kans geven. Dat is niet omdat we de keuze een bepaalde richting in willen duwen, maar om de optie zonder likes een faire kans te geven. De meningen hier zijn wat ze zijn, we zijn er niet op uit eender wie van gedachte te doen veranderen.

Het zou helpen als jullie transparanter zijn over het proces. Loser spreekt over cijfers. De eerste vraag die komt is dan welke cijfers en hoe ga je dat meten. Maar jij spreekt dat dan tegen door te zeggen dat je niet naar cijfers onzoek bent. Wat is het doel van de proefperiode dan? Op basis van welke indicatoren gaat er beslist worden wat het resultaat van die proefperiode zal zijn?

Ik highlight hier even ook de woorden en kom daar dadelijk aan terug gekoppeld aan de andere post die ik hieronder quote.

Maar je maakt hier toch ergens een denkfout. Het is niet omdat uit polls blijkt dat er meer rechtse gebruikers zijn dat die daarom dat extreem-rechts daarom ook op p&a in de meerderheid zou zijn (integendeel).

Informeer jezelf eerst vooraleer je post zou ik zeggen.
Heel inhoudelijke reactie trouwens zeg, bedankt. Bijna op hetzelfde niveau als die 'bye bye' die je daar plaatste als reactie op een lid dat aangaf te gaan vertrekken.

En dan kom ik op de woorden en zaken in het vet.
Vind je nu zelf niet dat je soms wel echt net op het randje (en zelfs erover) een discussie aangaat en dat dat soort toon het allemaal wat bitsiger maakt dan het moet?

Het zou helpen als jullie transparanter zijn over het proces. Loser spreekt over cijfers. De eerste vraag die komt is dan welke cijfers en hoe ga je dat meten. Maar jij spreekt dat dan tegen door te zeggen dat je niet naar cijfers onzoek bent. Wat is het doel van de proefperiode dan? Op basis van welke indicatoren gaat er beslist worden wat het resultaat van die proefperiode zal zijn?
Zeg, gaat er nog iemand mijn posts lezen ook?

Die paar dagen dat het nu loopt is véél te vroeg om conclusies te trekken. Er zijn absoluut nog geen relevante cijfers die de ene of de andere kant gelijk kunnen geven, dus daar hoeven we ook niet over te speculeren.

Als die er zijn, na een aanzienlijke periode, zullen we die zeker meedelen en in beraad nemen.
Ik zie hier allerlei aannames over "kwaliteit daalt" en "activiteit daalt", met fictieve cijfers. Daar ging het me om. Er bestaan nog geen cijfers en als die er zouden zijn, zullen we die (waarschijnlijk) met plezier delen. Tot dan blijft vooral de wens de vader van de gedachte in veel van de conclusies hier.

We zullen wel bepalen welke richting we uit willen, geen nood! En daarbij hebben we dan vooral alle gebruikers in gedachten.
Inderdaad. Er worden aannames gedaan zonder basis, vandaar mijn punt.

We noteren de opmerkingen in alle richtingen en laten ons daardoor leiden. Samen met onze ervaring en een duidelijk doel en een visie, zullen we er vast wel komen!

Mijn post over die cijfers ging over het gegoochel met "dalende/stijgende activiteit" "stijgende/dalende kwaliteit" die mensen hier al gebruiken als zogenaamde indicator, zonder dat daarover sprake kan zijn. Als die er zijn, zullen we daar vast ook al eens naar kijken, geen nood. Nog transparanter... dan ga je de crew moeten vervoegen! Zoals ik trouwens al gepost heb, mag dat echt ook, hoor! Pm naar een supermoderator of Booka!

Maar je maakt hier toch ergens een denkfout. Het is niet omdat uit polls blijkt dat er meer rechtse gebruikers zijn dat die daarom dat extreem-rechts daarom ook op p&a in de meerderheid zou zijn (integendeel).
Vandaar dat ik niet enkel zeg 'ga kijken naar de stempolls,' maar ook zeg 'ga kijken in die topics'. Ik blijf er gewoon bij: wie als neutrale lezer in die topics gaat kijken gaat daar eerder een (licht) rechtse toon in zien over het algemeen. Eventueel gewoon 'centrum' als je alle reacties optelt. Maar overwegend links of woke: sorry maar dat krijg je mij echt niet verkocht. Dus opnieuw: hoezo linkse bias?

En over mijn toon: ik heb daar al warns voor gekregen. Ik report dat zelf niet als mensen dat bij mij doen (zou nogal hypocriet zijn) zolang er ook een nuttig bericht onder zit, maar iedereen mag daar zijn/haar zin mee doen. In politieke debatten vind ik het vrij onvermijdelijk dat de handschoenen soms uit gaan, maar als ik er over ga en de mods interpelleren mij dan accepteer ik dat.
Ik heb ook al meermaals mijn excuses aangeboden (hetzij in PM, hetzij openbaar) na afloop van een bitsige discussie.

En sorry hoor, maar een poster die 'get over it' zegt omdat ik antwoord geef op iemand die mij quote ga ik niet met het uiterste respect behandelen nee. Ik wil me nog wel excuseren voor het gebruik van 'bleiters,' maar voor de rest vind ik dat gedoe over een linkse bias wel degelijk onzin en gezeik.

Laatst bewerkt:
ach de echte reden dat we de likes terugwillen is natuurlijk puur voor de dopamine rush die je krijgt van een boel likes en smiley's op je posts.

Verder vind ik er niet zoveel mis mee momenteel. Als ik een onderwerp open dan betekent dat dat ik er geïnteresseerd in ben en lees ik toch alle posts, of daar nu likes onder staan of niet. Als niet fervent poster in P&A vind ik zelfs dat het me meer aanmoedigt om hier en daar eens in te pikken op een bericht.
Spreek vooral voor jezelf.

Fuck, ik vraag mij af welke dopamine rush ik krig van een ander zijn post te liken. Want daar gaat het hier over he. De kans krijgen om iemand zijn bijdrage goed te keuren (zelfs daarom nog niet akkoord gaan ermee) zonder dat je daar een post moet voor maken. Al zorg je dat de poster niet meer kan zien of zijn post geliked, dan nog zou ik het zelf genoeg vinden. Ik geloof dat er hier nogal veel vanuit "het like" kantje gekeken wordt en niet vanuit de mogelijkheid om uw akkoord gaan met of zelfs nog maar manier van discussieren van een ander. Misschien moeten we de mogelijkheden wijzigen ipv vind ik leuk naar akkoord, niet akkoord, goed argument, relevant en compleet irrelevant.

Er is ook nog het aspect: Welke dingen worden gereport. Als ik naar de Trump discussie kijk bv, ookal komen er van "links" foutieve, ononderbouwde posts.
Eerlijk gezegd zie je hier gewoon al de wortel van het probleem hoor. Misschien moeten mensen gewoon wat minder bezig zijn met waar ze zelf op een of andere imaginaire, allesverklarende as zitten, en vooral waar ze denken dat anderen zich bevinden.

Als ik mensen zie posten "links zegt dit", "rechts vindt dat" weet ik meestal al dat we naar een weinig constructieve discussie kunnen uitkijken. Zo heb ik hier al letterlijk reacties gekregen "ik vind dat toch een rechts standpunt van jou, jij bent toch links"? Ik herinner er iedereen aan dat een hele tijd terug er hier mensen rondliepen die een groot probleem zagen want al de mods waren zogezegd links, en dat er toen dus effectief een mod is bijgekomen die dan rechts zou zijn. Er is 0 veranderd. Ik weet dat volgens sommigen dat enkel maar lang gehouden vooroordelen bevestigt, of het kan natuurlijk betekenen dat het allemaal wel meevalt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Spreek vooral voor jezelf.
Uiteraard, het was dan ook mijn post.
Fuck, ik vraag mij af welke dopamine rush ik krig van een ander zijn post te liken. Want daar gaat het hier over he. De kans krijgen om iemand zijn bijdrage goed te keuren (zelfs daarom nog niet akkoord gaan ermee) zonder dat je daar een post moet voor maken. Al zorg je dat de poster niet meer kan zien of zijn post geliked, dan nog zou ik het zelf genoeg vinden. Ik geloof dat er hier nogal veel vanuit "het like" kantje gekeken wordt en niet vanuit de mogelijkheid om uw akkoord gaan met of zelfs nog maar manier van discussieren van een ander. Misschien moeten we de mogelijkheden wijzigen ipv vind ik leuk naar akkoord, niet akkoord, goed argument, relevant en compleet irrelevant.
Maar waarom is dat zo belangrijk voor jou? Eerlijke vraag, probeer je stelling gewoon te begrijpen. Ik heb nooit echt de nood gevoeld iemands post goed of af te keuren op die manier.

Ik gebruikte de functie puur als: leuk=post is leuk, happy=post is grappig, etc... Maar dat was dan ook gewoon mijn mening op dat moment, tis niet dat mijn lees of post gedrag daar van afhankelijk is.

Zeg, gaat er nog iemand mijn posts lezen ook?

Mijn post over die cijfers ging over het gegoochel met "dalende/stijgende activiteit" "stijgende/dalende kwaliteit" die mensen hier al gebruiken als zogenaamde indicator, zonder dat daarover sprake kan zijn. Als die er zijn, zullen we daar vast ook al eens naar kijken, geen nood. Nog transparanter... dan ga je de crew moeten vervoegen! Zoals ik trouwens al gepost heb, mag dat echt ook, hoor! Pm naar een supermoderator of Booka!

Ik lees inderdaad je posts hoor Loser. Maar ik word er niet wijzer uit. Misschien ligt dat ook wel een stukje aan mezelf.

Het is mij niet duidelijk wat het beslissingsmodel is dat jullie hier gaan gebruiken. Geen cijfers, ok, begrepen.

Je spreekt over een duidelijk doel en visie. Wat is dat dan, precies?

Uiteraard, het was dan ook mijn post.

Maar waarom is dat zo belangrijk voor jou? Eerlijke vraag, probeer je stelling gewoon te begrijpen. Ik heb nooit echt de nood gevoeld iemands post goed of af te keuren op die manier.

Ik gebruikte de functie puur als: leuk=post is leuk, happy=post is grappig, etc... Maar dat was dan ook gewoon mijn mening op dat moment, tis niet dat mijn lees of post gedrag daar van afhankelijk is.
Omdat ik van mening ben dat er te veel gediscussieerd wordt op pol en actua om gelijk te halen en niet om andere inzichten te krijgen over veel zaken. Ik weet dat weinigen het zullen geloven maar er zijn wel meerdere zaken geweest waar ik mijn mening bijgesteld heb na een discussie of een verduidelijking door iemand. Ik kom dan ook hoofdzakelijk om de "nieuwswaarde" in pol en actua, om eens een ander inzicht te krijgen over een bepaald nieuwsfeit (neem nu bvb de 2 boksters in de olympische spelen, volg je dat op hln of facebook en je komt niet verder dan schandalig roepen). En dan is het wel eens aangenaam dat je eens posts die eruit springen kan "goedkeuren" zonder dat je daar zelf een halve boek moet voor gaan schrijven. Vooral wanneer de rest maar wat geroep en naast de kwestie praten is. (Zo ben ik bijvoorbeeld niet echt een golfliefhebber en zal ik mijn "akkoord" laten blijken met de personen die de relevantie aankaarten in de discussie). In de hoop dat andere posters ook eens wat gaan nadenken en misschien wel eens stil staan bij waarom niemand hun post de moeite vind om te liken. (Want zelfs argumenten en feiten lijken er niet voor te zorgen dat men daar stil bij staat)

Laatst bewerkt:
Ik begrijp het probleem niet van die likes. Oké, prima om iets uit te proberen, maar persoonlijk vind ik het geen goede zet. Echt goede argumenten zie ik ook niet om het volledig af te schaffen. Ja, "kliekjesvorming", maar dat is weer lekker makkelijk wanneer je tegenwind krijgt in je mening en mensen het eens zijn met die tegenwind.

Terug
Bovenaan