RidderBauknecht
Well-known member
Ik ben het daar eigenlijk niet mee eens. Het internet beweegt snel, en discussies op P&A kunnen soms pagina's groeien op enkele uren. Dat iemand dan uren na datum een sanctie krijgt terwijl de discussie al lang de verkeerde kant is uit gegaan doet dan eigenlijk weinig ter zake op een forum waar het doel discussies voeren van enig niveau is. Ik vind dat een beetje hetzelfde als een boektitel posten als reactie. Ja, je kan die gaan lezen in de bibliotheek of weet ik veel, maar daar gaat het niet om. Tegen dat je dat artikel dan hebt gelezen (of naar de bib bent gegaan) is die discussie al lang gepasseerd, en heeft de poster van dat artikel misschien al de discussie in een finale plooi gelegd.gaat het over een reactie op iemand, dan mag wat mij betreft "enkel" een paywall artikel wel. Wie een abo op een bibliotheek heeft, kan altijd achteraf het volledige artikel nog lezen voor alle nuances, daarvoor heb je geen abo op een krant nodig. MAAR: als dan blijkt dat de persoon het artikel zelf niet gelezen heeft en het artikel eigenlijk niet zegt wat de persoon wou aantonen (behalve de titel), dan kan wat mij betreft, bij herhaaldelijk voorvallen, zonder twijfel een sanctie (en wat mij betreft direct al een waarschuwing).
Het gaat er om dat zulke dingen de discussie kunnen verzieken (en vaak het niveau enorm doet dalen; iets waar ik al vaak over heb zien klagen) en los van dat is het gewoon plakken van een artikel weinig verrijkend in een discussie, tenzij in zeer specifieke situaties waarbij iemand rechtstreeks vraagt om een link.
[Edit] Ik vind eigenlijk ook dat er vaak te laat wordt ingegrepen in P&A, en ik besef dat dat niet mogelijk is om dat live op te volgen (dan heb je veel meer moderators nodig) dus ik klaag daar niet over, maar ik vind dan wel dat je die situaties waarin er mogelijk te laat kan worden ingegrepen tot een minimum moet beperken. Zo'n regel als die van @Avi zou daar een goeie stap in de juiste richting zijn vind ik.
Laatst bewerkt: