808 State
Well-known member
Ik denk inderdaad ook dat er een Vlaams/Belgisch/Europees plan moet uitgewerkt worden betreffende onze landbouw en voedselproductie en -consumptie in het algemeen. De mensen moeten er zich eerst en vooral van bewust zijn dat landbouwproducten veel verder gaan dan het vlees, de groenten en het brood, ik denk dan bijvoorbeeld aan palmolie dat in zoveel producten zit.
Dat onze vleesconsumptie naar beneden moet is een feit, vooral varkens- en rundsvlees mag wat duurder worden aangezien dit de minst duurzame manier van kweken vraagt. Voor kip en zeker voor vis komen er steeds meer duurzame projecten, ik denk dan bijvoorbeeld aan de omegabaars. De nieuwe hippe voedingstrends waarbij veelvuldig gebruik gemaakt wordt van exotische ingevoerde producten zoals quinoa mag ook eens in vraag gesteld worden, waarom niet meer hypen van producten die hier gekweekt kunnen worden zoals linzen of zoete aardappel?
Dat onze vleesconsumptie naar beneden moet is een feit, vooral varkens- en rundsvlees mag wat duurder worden aangezien dit de minst duurzame manier van kweken vraagt. Voor kip en zeker voor vis komen er steeds meer duurzame projecten, ik denk dan bijvoorbeeld aan de omegabaars. De nieuwe hippe voedingstrends waarbij veelvuldig gebruik gemaakt wordt van exotische ingevoerde producten zoals quinoa mag ook eens in vraag gesteld worden, waarom niet meer hypen van producten die hier gekweekt kunnen worden zoals linzen of zoete aardappel?

Zal inderdaad tegenvallen.
maar wel even de uitstoot van de beesten negeren, alsook het pesticidegebruik waardoor alle insecten en vogels creperen.