Ik zeg niet dat Kompany liegt hé. Ik ben ervan overtuigd dat hij dat goed zal gehoord hebben. Maar, zijn reactie in dat interview is er één alsof het ganse Club publiek hem degouteert. Terwijl het hier evengoed 1, 2 of 3 idioten kunnen geweest zijn die "bruine aap" riepen, tussen een grotere bende die hen wellicht de ganse match op de korrel hebben genomen.Rot eens op, onnozelaar. Godverdomme toch.
Omdat Kompany het zelf meteen benoemt, voor de camera en tegenover iedereen die het wil horen, in alle rust, met een context van zijn België en achtergrond erbij.
Seck daarentegen was een woesteling vorig weekend, wou anderen fysiek aanvallen, wou niet zeggen wat er eigenlijk gezegd was, en riep na een afkoelingsperiode nog altijd onnozele dingen naar anderen.
Dat ge wat achterdochtig zijt als er weer eens opportunistisch de racismekaart getrokken wordt door iemand of zijn ploeggenoten die zijn beheersing verliest zonder er dan open over te willen zijn, dat begrijp ik. Dat was ik ook vorige week, gewoon omdat de stukjes niet lijken te passen, en dat was uiteindelijk nog terecht zonder dat op voorhand zeker te weten. Maar dat excuus hebt ge niet bij Kompany zijn geval. Als ge Kompany zijn interview bekijkt en dan nog steeds excuses zoekt om er ook maar iets van te geloven, dan ligt het probleem niet bij het slachtoffer.
Ik vind het marginaal, achterlijk en idioot om sowieso die de ganse match op de korrel te nemen, maar om Kompany zijn reactie "klasse" te noemen, dat gaat mij ook gewoon te ver. Want dergelijke idioten, marginalen en racisten zitten ook in zijn oh zo geliefd RSCA en Man City publiek, die hij niet genoeg kan en zal bewieroken. Benoem het dan voor wat het is: een minderheid van idioten, ipv de verontwaardiging die hij net gaf alsof het enkel en vooral op Club is dat die idioten zitten.