Racisme in het voetbal

Akkoord hé, maar ik had gewoon, door de manier waarop Kompany het vertelde, de indruk dat hij er nogal de nadruk op wou leggen dat het op Club gebeurde. Hij wou wel geen polemiek starten maar had het toch over wat in andere stadions gebeurt ook best hard kan zijn, er op wijzend dat dit op Club een graad erger is. Alsof dit enkel op Club gebeurt.

hij kan moeilijk doen alsof hij op pakweg Antwerp is he.
of zijn mond houden, omdat Club zich anders geviseerd zou voelen?

Wat ik niet begrijp is waarom Anderlecht geen statement maakt tijdens de match en gewoon naar binnen gaat. Dat zou pas een teken zijn. Nu wat mekkeren achteraf. De ref weet van niks, de jupkesman in de tribune weet van niks en nu waait dit weer over zonder gevolgen.

De match platlegge is het enige dat helpt bij dit soort zaken.

Volgens de berichten nu zou het dus blijkbaar vnl geroepen zijn naar Amuzu en Ashimeru die aan het opwarmen waren en heeft Kompany het zelf niet rechtstreeks gehoord. Dat maakt de feiten zelf niet minder erg, maar het argument "waarom zou Kompany hierover liegen" is toch ook wel minder van tel als hij het zelf van zijn staf heeft moeten vernemen.

En de comment van Lukaku dat dit een schande is bij een icoon als Kompany, sorry, wat voor bullshit is dat? Of het nu Kompany, Obama, de postbode of een arbeider in Qatar is... racisme is altijd ongehoord.

Ik vind bepaalde comments heel erg vaag. Ook Hoedt heeft het over gejen en gedoe tijdens de opwarming. Ok, was het racisme of was het gewoon marginaal gedrag? Dat spreekt hij helemaal niet uit.

Al wat meer bewijs imo dat het waar is , statement van de club .
Kompany sprak van gans de match dus 2*45min non-stop. In dat statement is het 'op verschillende momenten' dus al heel wat minder ;)

Die verschillende momenten is nog altijd teveel, alhoewel moesten dat allemaal blanken zijn zou er wss gewoon iets anders geroepen worden. Weinig met echt racisme te maken, gewoon marginaal gedrag

Kompany sprak van gans de match dus 2*45min non-stop. In dat statement is het 'op verschillende momenten' dus al heel wat minder ;)

Die verschillende momenten is nog altijd teveel, alhoewel moesten dat allemaal blanken zijn zou er wss gewoon iets anders geroepen worden. Weinig met echt racisme te maken, gewoon marginaal gedrag
Dus iemand een bruine aap noemen is al geen racisme meer? Uw posts worden er niet beter op.

Nee , een club gaat meegaan in een verhaal dat iemand uit zene duim zuigt ... jezus
Kompany sprak van "ik en mijn staf zijn de ganse match bejegend", de club spreekt nu van "op verschillende momenten" en in de pers heet het dat het bij 2 opwarmende spelers was en de staf Kompany heeft ingelicht. Ja, wat is het nu?

Kompany sprak van "ik en mijn staf zijn de ganse match bejegend", de club spreekt nu van "op verschillende momenten" en in de pers heet het dat het bij 2 opwarmende spelers was en de staf Kompany heeft ingelicht. Ja, wat is het nu?
we zullen de volgende dagen zien he

we zullen de volgende dagen zien he
Wat gaan we zien?
Kompany weigert interview maar geeft alleen een versie dat hij, staff en spelers gans de match racistische beledigd zijn.

Ondertussen blijkt dat het enkel over staff en opwarmers aan zijlijn ging die racistische woorden naar hun hoofd kregen en dat dus zowel de ref én match delegate niets gehoord hebben (en Kompany zelf ook niets gehoord wss).

Tja dan ben je de boel toch aan het opblazen aangezien dat (helaas) wel eerder de regel dan uitzondering is in een stadion en zeker bij duels tussen dergelijke 'rivalen'

Dat is dan ook racisme en blijkbaar meerdere honderden die het samen zingen aangezien het wel hoorbaar is voor iedereen. Maar toen hoorde je Vince The Prince niet.

Laatst bewerkt:
Volgens de berichten nu zou het dus blijkbaar vnl geroepen zijn naar Amuzu en Ashimeru die aan het opwarmen waren en heeft Kompany het zelf niet rechtstreeks gehoord. Dat maakt de feiten zelf niet minder erg, maar het argument "waarom zou Kompany hierover liegen" is toch ook wel minder van tel als hij het zelf van zijn staf heeft moeten vernemen.

En de comment van Lukaku dat dit een schande is bij een icoon als Kompany, sorry, wat voor bullshit is dat? Of het nu Kompany, Obama, de postbode of een arbeider in Qatar is... racisme is altijd ongehoord.

Ik vind bepaalde comments heel erg vaag. Ook Hoedt heeft het over gejen en gedoe tijdens de opwarming. Ok, was het racisme of was het gewoon marginaal gedrag? Dat spreekt hij helemaal niet uit.
Nee ge moet leren luisteren/lezen

Het is begonnen aan de zijlijn bij de opwarming.
De fysiektrainer? Heeft dit doorgegeven aan de bank en daarna heeft ook Kompany en Rudyse? (Geen idee of ik het juist schrijf) zijn portie gekregen.
Zo zeiden ze net op Sportweekend.

Niet de helft maar vertellen..

Hoe moet ik uw post dan interpreteren anders dan dat je zegt dat 'bruine aap' scanderen geen echt racisme is?

Nee ge moet leren luisteren/lezen

Het is begonnen aan de zijlijn bij de opwarming.
De fysiektrainer? Heeft dit doorgegeven aan de bank en daarna heeft ook Kompany en Rudyse? (Geen idee of ik het juist schrijf) zijn portie gekregen.
Zo zeiden ze net op Sportweekend.

Niet de helft maar vertellen..
Je liegt 100% nu want er was geen Sportweekend :laugh:

Physical coach is trouwens blank :unsure:
Sorry kon het niet laten

Terug
Bovenaan