Je mag mij eens 1 voorbeeldje tonen waarin Kompany een andere club, speler of neem zelfs ref heeft zwart gemaakt in het verleden.
Eentje.
Of überhaupt iets negatief over Club gezegd heeft.
Kompany praat graag en veel en is soms nogal heel ambitieus enzovoort maar waar dat beeld bij sommigen komt dat die slecht praat over anderen, dat is mij een compleet raadsel. Dat is nu een constante doorheen die zijn hele carrière: nooit over een ander praten. Altijd enkel naar jezelf kijken. Werd daarvoor in Engeland door vriend en vijand gewaardeerd. Altijd met respect voor de tegenstander.
Ik snap dat men hem als uithangbord voor Anderlecht als de sportieve vijand beschouwt maar als je naar de feiten kijkt, namelijk waarover hij praat en praatte, zal je moeten erkennen dat die man nooit een verkeerd woordt uitbrengt over anderen. Het is geen Defour, Vormer, Courtois, Vanden Borre, Van Haezebrouck, Preud'homme of weet ik veel welk ander boegbeeld van welke club dan ook onder de spelers of trainers die nogal eens durft te provoceren door de ander beginnen te becommentariëren.