Racisme in het voetbal

Ik acht de kans dat het gebeurd is veel groter dan de kans dat het niet gebeurd is. Maar ik ga daar als medesupporter die personen niet aan over aanspreken, aangezien de kans dat je in mekaar geslagen gaat worden niet onbestaande is. Daarvoor zijn de stewards en de agenten in burger er toch? Bij de antwerpse derby sprongen ze met tientallen uit de tribune, je gaat mij niet wijsmaken dat er gisteren geen enkele agent in burger aanwezig was?

Waarom moet het altijd zo zwart/wit zijn? Omdat er sommigen de reactie van Kompany wat overdreven vinden én zich vragen stellen bij het feit dat quasi niemand anders heeft opgemerkt dat Kompany en zijn bank "de hele match lang" racistisch bejegend zijn, ontkennen we dat er iets is gebeurd? Neen toch?
Als men begint over frustraties omdat het maar 2-2 was, is het wel wat meer dan je gewoon vragen stellen imo.

Over een straf? Ik ga ervan uit dat niemand gestraft zal worden, gewoon omdat zoiets heel moeilijk te controleren valt in een kolkend stadion.

Dus omdat een paar enkelingen de idioot gaan uithangen ga je een volledige club en zijn fans straffen en economisch kelderen?
Strak plan, 99.999% heeft geen hol te zien met wat er gebeurde.
Als er een of andere gedrogeerde brulaap racistisch staat te wezen naast mij ga ik daar ook niks op zeggen, ik ben mijn leven nog niet beu.
Absoluut. Schuldig verzuim van het bestuur van club Brugge. We doen het exact het zelfde wanneer die randdebielen het stadion bestormen of Bengaals vuur op het terrein gooien

Ik acht de kans dat het gebeurd is veel groter dan de kans dat het niet gebeurd is. Maar ik ga daar als medesupporter die personen niet aan over aanspreken, aangezien de kans dat je in mekaar geslagen gaat worden niet onbestaande is. Daarvoor zijn de stewards en de agenten in burger er toch? Bij de antwerpse derby sprongen ze met tientallen uit de tribune, je gaat mij niet wijsmaken dat er gisteren geen enkele agent in burger aanwezig was?
Ik heb al veelgehoord in brugge en ga het hier niet allemaal uitspreken, maar wat moeten wij als enkeling aan doen. Er is veel racisme in het voetbal dat gaat van antwerp/ Club brugge.
Tijden veranderen vroeger maakte de hele noord oerwoud geluiden we mogen al blij zijn dat dit eruit is.

Absoluut. Schuldig verzuim van het bestuur van club Brugge. We doen het exact het zelfde wanneer die randdebielen het stadion bestormen of Bengaals vuur op het terrein gooien
Hoe gaat Club Brugge voorkomen dat ik de volgende thuismatch tegen STVV zwarte aap roep naar iemand die staat op te warmen?

Volgens mij is het stadion van club Brugge in uitbating door een privé organisatie. Dat geldt niet voor de E40.
Is eigendom van stad Brugge ;)

Dus lijkt me toch vrij sterk dat er achter de dugout ganse match racistische dingen naar Kompany geroepen zijn

Ja, want Kompany zou nooit durven overdrijven.. Al zeker niet als het over Club Brugge gaat. En daarmee wil ik helemaal NIET zeggen dat er niets gebeurd is.

Je mag mij eens 1 voorbeeldje tonen waarin Kompany een andere club, speler of neem zelfs ref heeft zwart gemaakt in het verleden.
Eentje.
Of überhaupt iets negatief over Club gezegd heeft.

Kompany praat graag en veel en is soms nogal heel ambitieus enzovoort maar waar dat beeld bij sommigen komt dat die slecht praat over anderen, dat is mij een compleet raadsel. Dat is nu een constante doorheen die zijn hele carrière: nooit over een ander praten. Altijd enkel naar jezelf kijken. Werd daarvoor in Engeland door vriend en vijand gewaardeerd. Altijd met respect voor de tegenstander.
Ik snap dat men hem als uithangbord voor Anderlecht als de sportieve vijand beschouwt maar als je naar de feiten kijkt, namelijk waarover hij praat en praatte, zal je moeten erkennen dat die man nooit een verkeerd woordt uitbrengt over anderen. Het is geen Defour, Vormer, Courtois, Vanden Borre, Van Haezebrouck, Preud'homme of weet ik veel welk ander boegbeeld van welke club dan ook onder de spelers of trainers die nogal eens durft te provoceren door de ander beginnen te becommentariëren.

Hoe gaat Club Brugge voorkomen dat ik de volgende thuismatch tegen STVV zwarte aap roep naar iemand die staat op te warmen?

Je zou in België, maar dat moet op totaal niveau dan worden georganiseerd, zo'n systeem zoals in Engeland kunnen invoeren. Met spotters en sms-acties waarbij je kan verklikken.

Laatste matchen op Anderlecht word je bijna om de 10 minuten ook lastig gevallen met oproepen om je mondmaskers te dragen, geen pyromateriaal op het veld te smijten en geen kwetsende zangkoren meer te laten klinken, met een duidelijke vraag om op die manier te vermijden dat we het stadion weer moeten sluiten. Het is allemaal vrijblijvend maar het is toch al iets.

Dus omdat een paar enkelingen de idioot gaan uithangen ga je een volledige club en zijn fans straffen en economisch kelderen?
Strak plan, 99.999% heeft geen hol te zien met wat er gebeurde.
Als er een of andere gedrogeerde brulaap racistisch staat te wezen naast mij ga ik daar ook niks op zeggen, ik ben mijn leven nog niet beu.
Tja, ik ben ook gestraft met die match zonder publiek tegen Fenerbahce door wat enkele fans gedaan hebben.

Je mag mij eens 1 voorbeeldje tonen waarin Kompany een andere club, speler of neem zelfs ref heeft zwart gemaakt in het verleden.
Eentje.
Of überhaupt iets negatief over Club gezegd heeft.

Kompany praat graag en veel en is soms nogal heel ambitieus enzovoort maar waar dat beeld bij sommigen komt dat die slecht praat over anderen, dat is mij een compleet raadsel. Dat is nu een constante doorheen die zijn hele carrière: nooit over een ander praten. Altijd enkel naar jezelf kijken. Werd daarvoor in Engeland door vriend en vijand gewaardeerd. Altijd met respect voor de tegenstander.
Ik snap dat men hem als uithangbord voor Anderlecht als de sportieve vijand beschouwt maar als je naar de feiten kijkt, namelijk waarover hij praat en praatte, zal je moeten erkennen dat die man nooit een verkeerd woordt uitbrengt over anderen. Het is geen Defour, Vormer, Courtois, Vanden Borre, Van Haezebrouck, Preud'homme of weet ik veel welk ander boegbeeld van welke club dan ook onder de spelers of trainers die nogal eens durft te provoceren door de ander beginnen te becommentariëren.
Dat Kompany inderdaad doorgaans beleefd en met klasse reageert, heeft daar toch niks mee te maken?

Kompany is geen robot. Hij is ook maar een mens. Een mens die fouten kan maken en (te) emotioneel kan reageren. Omdat het Kompany is moeten we elk woord dat hij zegt zonder twijfel, 100%, voor waar aannemen? Want het is Kompany?

Nogmaals heel simpel : van dit racisme gewoon het probleem van Club Brugge en zijn supporters maken. Achter gesloten deuren spelen voor 5 - 10 weken. Dan zal het bestuur het schorriemorrie wel neutraliseren, of de fatsoenlijke fans het schorremorrie wel corrigeren eens ze terug in 't stadion mogen.
En zo geef je ook een duidelijk signaal.
Dat zou ik wel heel straf vinden, ze krijgen dat nog niet voor elkaar voor al die hooligans uit Standard die al meermaals over de schreef zijn gegaan op en naast het veld.

Op de reacties van anderen: Stond ook in een artikel dat noch de politie, noch de stewards, noch de refs iets gehoord hebben. Dan moet het echt enkelingen geweest zijn, specifiek aan de opwarmzone, hopelijk kunnen ze er zo makkelijk uithalen adhv de camera's. Hoewel ik niet weet of er veel op de West gericht zijn.

Ze hadden dit gvd altijd tijdens match moeten aankaarten! Geen gemaar of als of whatever, actie ondernemen, nu alweer vijgen na pasen. En helaas voor de welmenende supporters: ze worden evenhard door het slijk gehaald als de rest door sommigen.

Laatste matchen op Anderlecht word je bijna om de 10 minuten ook lastig gevallen met oproepen om je mondmaskers te dragen, geen pyromateriaal op het veld te smijten en geen kwetsende zangkoren meer te laten klinken, met een duidelijke vraag om op die manier te vermijden dat we het stadion weer moeten sluiten. Het is allemaal vrijblijvend maar het is toch al iets.

En laat ons eerlijk zijn: ondanks ook de oproepen van bestuur enzo ga je nog steeds "Alle boeren zijn homo's" horen zingen als Brugge langskomt. Met die campagnes haal je een minderheid over de streep, zij die respect hebben voor hun club en de anderen, die andere groep die trekt zich daar helaas niets van aan.
Je mag nog genoeg borden langs de snel- en steenwegen plaatsen met 'Het zal maar je kind zijn' en een passende foto. Genoeg hardrijders die zich daar niets van aantrekken.

Wat een topsfeertje toch onder de supps. Doet het voetbal zelf er ook nog iets toe? :unsure:

Effe tussendoor : het is al het 5de incident in een half jaar bij FCB .
Kompany overdrijft …..
Bewijst opnieuw niet dat Kompany en zijn de bank de ganse match racistisch bejegend zijn, zoals Kompany aangaf.

Dus of Kompany overdrijft of niet, heeft niks met deze incidenten te maken.

Wat een topsfeertje toch onder de supps. Doet het voetbal zelf er ook nog iets toe? :unsure:

Dat heeft eigenlijk toch weinig met voetbal te maken? Ook in het dagelijks leven zullen mensen liever wegkijken dan ingrijpen als ze verkeerd gedrag opmerken bij anderen, gewoon uit schrik dat die persoon agressief gaat reageren.

Dat heeft eigenlijk toch weinig met voetbal te maken? Ook in het dagelijks leven zullen mensen liever wegkijken dan ingrijpen als ze verkeerd gedrag opmerken bij anderen, gewoon uit schrik dat die persoon agressief gaat reageren.
Onder het motto van 1 grote supportersfamilie?
Op straat zijn dat totale vreemden ja

Onder het motto van 1 grote supportersfamilie?
Op straat zijn dat totale vreemden ja

Dat zal ook wel van vak tot vak en van tribune tot tribune afhangen he.

Ik zit in Genk in een vak dat, ondanks het geen "groep" is ofzo, toch een redelijk grote samenhorigheid heeft. Toen er een tijd terug eens iets geroepen werd dat als lichtracistisch beschouwd kan worden, waren er ook meteen wat mensen die riepen van "how how, dat niet he", en daarmee was de zaak ook klaar. Ik kan me echter voorstellen dat het in ander vakken/tribunes/stadion vooral individuen zijn en men dus niet zal ingrijpen wanneer een (mogelijk al wat aangeschoten) supporter die ze niet kennen, dingen staat te roepen.

Terug
Bovenaan