Allé kom zeg, dat is toch de essentie?“Club Brugge-fans riepen ‘aap’ naar mij”:
Bijna exact dezelfde woorden
En stop nu toch met uw muggenziften of het een ganse match was of 2x3 minuten of telkens een zwarte aan de bal kwam
Ik begin dat minimaliseren en excuses zoeken van sommige wel wat beu te worden eigenlijk
We zijn het hier allemaal over eens dat er dingen geroepen zijn die absoluut niet door de beugel kunnen. Dat dit zaken zijn die sterk moeten veroordeeld worden en absoluut niet thuishoren in een stadion, of in onze samenleving tout court.
Maar mag er echt niet in vraag gesteld worden of het wel degelijk "de ganse match was" zoals Kompany het stelt? Dus Kompany mag zeggen "we zijn hier de ganse match racistisch bejegend en voor bruine aap uitgemaakt, zowel ik, mijn spelers en mijn ganse staf", ook al gaat het slechts om 1, 2 of 3 idioten die dit enkel tijdens de opwarming van 2 spelers hebben geroepen?
Kijk hé, voor mij is een voetballer niet beter of heiliger dan een ander, en of dat nu Kompany of Dario de kapitein van KVNA Wortel is, eenieder mag gerust zeggen wat hij wil, maar ik weiger dat zonder enige reflectie voor waar aan te nemen enkel omdat het om Kompany gaat. Iets wat velen hier wel deden, want de eerste reactie was "waarom zou Kompany daarover liegen, het is wel Kompany, de klassekerel onder de trainers en Rode Duivels". Terwijl er voldoende elementen aanwezig zijn die kunnen aanwijzen dat hij op zijn minst wat heeft overdreven in zijn statement dat ze de ganse match racistisch werden bejegend.
Als jij het daarvan op uw heupen krijgt, jammer, maar ik kijk liever wat kritischer naar de dingen. Wat niet hetzelfde is als minimaliseren of excuses zoeken.