Een architect heeft geen baat bij een welles nietes discussie met mensen aan de telefoon. Hij kent ook de historiek niet.Voor de 1000ste keer: DAT KLOPT NIET.
Dat zegt mijn architect, dat zegt Stedenbouw en dat zei nu ook de architect van de buren. Hij begon ook over ons raam die daar nogal ongelukkig zat. Ik zei dat dat perfect volgens de regels was. Waarop hij zei "Ja, dat is dan een hiaat in de regelgeving". Als zoiets echt tegen de regels was, dan zou hij het als architect er ons wel dik ingewreven hebben.
Zie echter de wetgeving: zonder handtekening kon je buur het ten allen tijde laten verwijderen. Je kon het bouwen, maar het risico was groot zonder die handtekening. Dat je dat niet aanvaardt en geen argument geeft waarom die wetgeving niet van toepassing zou zijn bij jou zegt veel.
als het gaat over de uitbouw op het eerste verdiep en je plat dak ongeveer gelijke hoogte heeft als hun vloerlaag op de eerste verdieping:Vanalles.
1 Een offset nemen van een halve meter (bijvoorbeeld) van de perceelsgrens en daar pas hun muur opbouwen (dat zou dan1 m² minder bewoonbare oppervlakte zijn)
2 hun muur in een hoek van 45° bouwen (zou ook 1 m² minder bewoonbare oppervlakte zijn)
In je eerste voorbeeld is die muur dan 2 meter lang.
In je tweede voorbeeld is die muur (als men 1,5 meter vrije hoogte als bewoonbaar neemt, wat vaak zo is) 66cm lang (en kan er geen sprake zijn van veel lichtverlies).
Ik dacht dat het toch over een muur ging die een stuk langer was.
Ja.Zijn er nu nog steeds mensen die twijfelen aan de arrogantie, de schaamteloosheid en de mate van sociale handicap van de buren en/of hun architect?
ALS het klopt wat je zegt, is je buur idd asociaal. Er is echter een ALS.
.