Review: Trust Ferro Hyperscroll

Trust gaat al een tijdlang mee in het vak en biedt een gamma aan voor de thuiswerker tot de casual gamer. Ditmaal ga ik aan de slag met de Trust Ferro Hyperscroll en verbond ik deze draadloze muis met zowel mijn werk- en privé pc. Enkele weken lang was dit de muis voor mijn dagdagelijks gebruik en ging ik aan de slag in eindeloze Excel- en Word-documenten om de Hyperscroll te reviewen. Benieuwd of deze trusted partner in crime me kon bekoren afgelopen maand? Je komt het snel te weten.

Met de Trust Ferro Hyperscroll ontving ik alvast een doos die net als het volledige Trust-gamma sustainability ademt. We hebben op de redactie de laatste tijd al het GXT 872 Xyra mechanisch toetsenbord en de Jersey backpack gereviewd, waar we zien dat duurzaamheid niet duur hoeft te zijn. Er is geen plastiek omhulsel te vinden in dit kartonnen doosje, buiten dan de 85% gerecycleerde plastic in de Ferro Hyperscroll zelf. Trust is duidelijk mee met de juiste trends en de eerste indrukken ogen alvast kwalitatief wanneer ik het papieren omhulsel rond de Hyperscroll haal. Met een adviesprijs van € 29,99 mikt Trust ditmaal op het dagdagelijkse gebruik en niet de luxe-afwerking of gamingmuizen met topsnelheden. Toch wist deze muis me aangenaam te verrassen.

20251212_085517.jpg

HYPERSCROLL​

Starten doe ik door de Ferro Hyperscroll aan een uitgebreide test te onderwerpen waarbij ik doelloos door een aantal werkdocumenten scrol. De zevende koffie van de dag zorgt ervoor dat ik in een hypermodus geraak en tussen verschillende tabbladen moet wisselen. Dit verloopt moeiteloos dankzij de twee duimknoppen die ervoor zorgen dat ik vlot kan terugkeren naar tabbladen. Ergonomisch goed bereikbaar en de muis ligt algemeen ook goed in de hand. Het metalen scrolwiel krijgt eenmaal in gang elk document doorgescrold en zal zelfs het einde van Facebook bereiken. De Hyperscroll heeft waarschijnlijk ook zeven espresso's binnen, want scrollen doet hij als de beste.

Eenvoud siert de Ferro Hyperscroll.

Maar ook het horizontaal scrollen door middel van de kantelfunctie van het hyperscrollwiel zal de Ferro goed doen. Deze is een aantal keren van pas gekomen in een eindeloze Excel-file en de tiltfunctie zal zowat de enige 'luidere' ervaring zijn van de Ferro Hyperscroll. De andere knoppen zijn stil, waardoor je jouw collega's niet wakker zal maken als je te veel klikt tijdens al het scrollen. De aanpasbare DPI-instelling (Dots per Inch) die van 1000 tot 3200 loopt en eenvoudig via een knop aan te passen is, geeft de gebruiker net de snelheid die nodig is. Niet iedereen heeft namelijk een high-performance laptop op het werk. Toch voelt de Ferro Hyperscroll als een verrassend veelzijdige partner voor het werkleven en voor in je privéleven kan je de snelheid wat hoger leggen.

Veelzijdig op veel toestellen​

Je hebt de mogelijkheid om deze muis ook buiten je werkcomputer te linken aan je privélaptop. Dat kan eenvoudig doordat de Trust Ferro Hyperscroll twee Bluetooth-kanalen ondersteunt en ook nog een 2.4 GHz USB-A-receiver heeft. Met een dedicated knop kan je wisselen tussen je laptops, in het hypothetisch geval je tijdens het werk door BeyondGaming wil scrollen, waardoor je je workflow niet onderbreekt. De muis is draadloos en wordt standaard al geleverd met twee batterijen, die volgens Trust negentien maanden meegaan. Zo lang onderwerp ik de Ferro Hyperscroll nog niet aan zijn test, maar als Trust echt een duurzaam karakter wilt aannemen, dan hadden dit wat mij betreft oplaadbare batterijen moeten zijn. Een klein puntje van kritiek, want voor de rest heeft de Ferro Hyperscroll op dit moment toch mijn muis van het werk verstoten. There is a new mouse in town.

Zijn klassieke zwarte look, al is er ook een witte variant, zal in elke bureauruimte passen. Door het ontwerp is de muis enkel voor de rechtshandigen onder ons bestemd. Het zou me namelijk sterk verbazen als je die duimknoppen kan bedienen als linkshandige. Voor mij persoonlijk geen nadeel, maar toen mijn vrouw de Hyperscroll even wou testen, kwam toch een eerste puntje van kritiek naar boven. De knoppen zijn verder niet programmeerbaar, maar dat verwacht ik ook niet van een prijsbijter. De Ferro Hyperscroll is geen lichtgewicht en dat mag je letterlijk nemen. Met een gewicht van 133 gram, zonder de batterijen, kan je het bijna gebruiken als fitnessgewicht.

Minimum vereisten
  • Windows 11
  • macOS 13, 14 of 15
  • Bluetooth-connectie of USB-A poort

Conclusie

De Ferro Hyperscroll is binnen zijn prijsklasse een no-brainer. Voor wie nog op zoek is naar een Secret Santa-cadeau of naar een draadloze muis voor rond de dertig euro, hoeft bij deze niet langer te zoeken. Dit is een duurzame muis waarmee je efficiënt en productief te werk gaat. Je kan zowel eenvoudig wisselen tussen verschillende tabbladen als tussen verschillende laptops. Eenvoud siert bij de Ferro Hyperscroll. De draadloze muis gebruikt helaas simpele AA-batterijen in plaats van een oplaadbare batterij, maar met zijn uiterlijk zorgt hij alleszins voor een cleane look-and-feel. Ik heb alvast een nieuwe trusted partner.

Pro

• Makkelijk schakelen tussen werk- en privé-laptop
  • Verbinden via dongle of twee Bluetooth-kanalen
  • Horizontaal scrollen
  • Duurzame basismuis

Con

• Niet voor linkshandigen
  • Geen oplaadbare batterij
8

Over

Fabrikant

1. Trust