Waarom zou ik dat niet doen? Ik heb vele pagina's al eerder gezegd dat onderschat wordt hoeveel mensen, voor welke futiliteiten, hoe vaak,... hun burgemeester contacteren. Mijn ouders zijn nu en in het verleden actief en actief geweest in verschillende vormen van verenigingsleven en hebben alvast in die context ook vaker de huidige of vorige burgemeesters aan de lijn gehad. Ook via daar krijg je dan wel eens te horen waarvoor ze soms allemaal rechtstreeks gebeld werden. Maar buiten het contact leggen an sich, vind ik het enorm frappant dat hier de waarheid verdraaid wordt naar "misbruik". Want contact leggen op zich, hoewel ik kan snappen dat sommigen mensen dat niet vinden kunnen, is geen misbruik. De vragen die wij gezien hebben in de pers, zijn geen misbruik. Dat zijn vragen. Er is nergens iets dat er op wijst dat er iemand onder druk gezet is. Nog straffer zelfs, ik zie zelfs niet in hou Rousseau uberhaupt één van die personen onder druk zou kunnen zetten. Welk drukkingsmiddel zou hij hebben? Waar kan hij mee dreigen?
Als Rousseau effectief iemand onder druk gezet zou hebben, dan zou ik hopen dat deze persoon daarmee naar de pers stapt. Maar op dit moment kunnen we dat nergens uit af leiden.
Of je het gelooft of niet, hij geeft aan dat hij een blackout gehad heeft. Daar heb je je reden. Ik snap niet waarom je die vraag nog moet stellen na 24 pagina's. Dit was toch al aan het begin gecommuniceerd.
Dat je dat in vraag zou stellen of dat effectief zo was, daar kan ik inkomen, maar kunnen we weinig zinnigs over zeggen en zullen we vermoedelijk nooit weten of dit klopt of een spinsel is.