Seksleven met je partner

Bewuste keuze of… ?
Nee.Gebeurtenis op werk en zeer zwaar verminkt en beperkt door brandwonden.Vriendin kon het niet aanzien en liet mij zitten.Ik heb 16 maanden voor niets gevochten in hospitaal.
Nieuwe relatie wil ik zelf ook niet meer omdat ik een vrouw niet kan geven wat zij verlangt op sexueel gebied etc.
De huidhonger is groot,dat kan ik wel zeggen.

Laatst bewerkt:
Nee.Gebeurtenis op werk en zeer zwaar verminkt en beperkt door brandwonden.Vriendin kon het niet aanzien en liet mij zitten.Ik heb 16 maanden voor niets gevochten in hospitaal.
Nieuwe relatie wil ik zelf ook niet meer omdat ik een vrouw niet kan geven wat zij verlangt op sexueel gebied etc.

Klinkt verschrikkelijk. Is er dan niemand die uw huidhonger kan stillen?

Fuck seg, zoiets moeten meemaken in je leven. Ik krijg er tranen van in de ogen.

Mogelijk zoek je zoiets niet, maar er bestaan sekswerkers die mensen met een beperking helpen.

Aditi VZW

Mooi dat je dit "probleem" wilt benoemen en dit delen met ons.

Ik zou toch eens proberen terug "lijfelijk" te zijn met iemand. Ook al is het maar op een vakantie waar je eens "de bloemetjes buiten" zet. (wel op voorhand dit issue bespreken).

Maar ik vind dat dit toch een kans moet gegeven worden.

Zou dat niet iets biologisch bepaald zijn dat eenmaal huisje/boompje/beestje(/evt kindje) er is, de zin bij vrouwen in seks (aka daad om voor te planten) met de partner vermindert?

Doel bij mannen is evolutionair gezien om zoveel mogelijk nakomelingen te hebben en daardoor blijft seksuele drang ook hoger.

Nederlandse reportagemaakster getuigt ook over het onderwerp: begin van de relatie veel zin in seks, erna veel minder.
https://www.vpro.nl/programmas/mijn-seks-is-stuk.html

@Green Mamba
Als één partner geen zin heeft dan zijn de alternatieven binnen een relatie nu ook niet gigantisch groot, toch?

@mac-bc
Moedig dat je zoiets post!

Hier is het ook niet 100% afgestemd en 'initiatief tot' is met periodes ook nogal eenzijdig, maar compromissen worden gevonden. 😅
(Ik hou mijn hart wel vast voor de menopauze binnen x-aantal jaar, want dan durft libido ook een duik nemen blijkbaar.)
Volgens de media is de menopauze dé libido-killer bij vrouwen. Opvliegers, slapeloosheid en stemmingswisselingen worden vaak als hoofdschuldigen aangewezen. Maar klopt dat beeld wel?

Ja, hormonale veranderingen spelen een rol. Maar steeds meer onderzoek toont aan dat de relatiecontext minstens even bepalend is. Vrouwen in langdurige relaties rapporteren vaker een daling in seksueel verlangen dan hun single leeftijdsgenoten of vrouwen in een nieuwe relatie. Routine, verminderde emotionele connectie en het verdwijnen van seksuele spanning spelen hierin een rol.

De menopauze krijgt vaak de schuld, maar in veel gevallen sluimert de relationele sleur al jaren. Ondertussen wordt er zelden gesproken over het effect van relatiekwaliteit op het libido.

Opmerkelijk is dat single vrouwen rond de vijftig, ondanks stress door financiële zorgen of alleen wonen, vaak een levendiger seksueel verlangen behouden. Ze herontdekken zichzelf, voelen zich begeerd, en ervaren de kracht van autonomie en nieuwigheid.

Een lstudie uit 2016 (The Journal of Sex Research) bevestigt dat seksuele motivatie bij vrouwen sterk beïnvloed wordt door de mate van nieuwigheid en gewenst voelen, meer dan door de hoeveelheid stress in hun leven.

Meer sex in je relatie? Vernieuw dan de relatie en zorg ervoor dat je partner zich gewenst voelt, ook tijdens de periode met kleine kinderen en de menopauze.

Volgens de media is de menopauze dé libido-killer bij vrouwen. Opvliegers, slapeloosheid en stemmingswisselingen worden vaak als hoofdschuldigen aangewezen. Maar klopt dat beeld wel?

Ja, hormonale veranderingen spelen een rol. Maar steeds meer onderzoek toont aan dat de relatiecontext minstens even bepalend is. Vrouwen in langdurige relaties rapporteren vaker een daling in seksueel verlangen dan hun single leeftijdsgenoten of vrouwen in een nieuwe relatie. Routine, verminderde emotionele connectie en het verdwijnen van seksuele spanning spelen hierin een rol.

De menopauze krijgt vaak de schuld, maar in veel gevallen sluimert de relationele sleur al jaren. Ondertussen wordt er zelden gesproken over het effect van relatiekwaliteit op het libido.

Opmerkelijk is dat single vrouwen rond de vijftig, ondanks stress door financiële zorgen of alleen wonen, vaak een levendiger seksueel verlangen behouden. Ze herontdekken zichzelf, voelen zich begeerd, en ervaren de kracht van autonomie en nieuwigheid.

Een lstudie uit 2016 (The Journal of Sex Research) bevestigt dat seksuele motivatie bij vrouwen sterk beïnvloed wordt door de mate van nieuwigheid en gewenst voelen, meer dan door de hoeveelheid stress in hun leven.

Meer sex in je relatie? Vernieuw dan de relatie en zorg ervoor dat je partner zich gewenst voelt, ook tijdens de periode met kleine kinderen en de menopauze.

Kan allemaal wel zijn. Bij mijn madam zijn er paar dingen die werken en het is allemaal gerelateerd aan kinderen in huis

1) kinderen 2 dagen weg en het is elke avond non-stop
2) op reis zijn zonder kinderen en het is elke dag non-stop. Binnen, buiten, in de auto, voor de auto, achter de auto, overal
3) thuiswerken en mooi weer en in mini-kleren rondlopen. Kans groot dat ik besprongen word tijdens een meeting

Alle andere 350d per jaar is het een zeldzaamheid waar arbeid voor nodig is

Kan allemaal wel zijn. Bij mijn madam zijn er paar dingen die werken en het is allemaal gerelateerd aan kinderen in huis

2) op reis zijn zonder kinderen en het is elke dag non-stop. Binnen, buiten, in de auto, voor de auto, achter de auto, overal
3) thuiswerken en mooi weer en in mini-kleren rondlopen. Kans groot dat ik besprongen word tijdens een meeting

En bemerk je dan een verschil in dynamiek voor en na het avondeten?

Damn zo blij dat ik geen kinderen heb.

Dat toont precies wel dat ze het op zich wel "nodig" heeft maar er niet aan toe komt omwille van de drukte?

Hier is het na de geboorte van men zoontje(nu 2) ook wel serieus geminderd naar gemiddeld een keer per week ofzo.
Ze geeft vooral aan dat het nog door vermoeidheid komt(wat ik begrijp natuurlijk) maar ze heeft er ook algemeen minder nood aan heb ik de indruk. Alleen nu we voor een 2e kindje gaan, is het bepaalde momenten in de cyclus vaker al komt dat nu soms ook wat awkward over als je dat normaal dus niet hebt.

En bemerk je dan een verschil in dynamiek voor en na het avondeten?

Na het avondeten+opruim is het meestal comateus in de zetel liggen 20.00-21.00.

Vroeger ging ik nog mee slapen. Maar aangezien ik geen licht mag aandoen of lezen of telefoon in kamer, lig ik tussen 21.00 en 23.00 rond te staren. Nu ga ik niet meer mee slapen. 50 keer proberen en 1x mogen weegt niet op tegen de 49x een avond daar liggen te staren en tijd te verschijten terwijl ik administratie of een klusje of zo kan doen.

Dat toont precies wel dat ze het op zich wel "nodig" heeft maar er niet aan toe komt omwille van de drukte?

Druk in het hoofd.

Hier is het na de geboorte van men zoontje(nu 2) ook wel serieus geminderd naar gemiddeld een keer per week ofzo.
Ze geeft vooral aan dat het nog door vermoeidheid komt(wat ik begrijp natuurlijk) maar ze heeft er ook algemeen minder nood aan heb ik de indruk. Alleen nu we voor een 2e kindje gaan, is het bepaalde momenten in de cyclus vaker al komt dat nu soms ook wat awkward over als je dat normaal dus niet hebt.

De fysieke vermoeidheid valt hier op zich wel mee. Maar er is gewoon veel te regelen en aan te denken als je 4, 4, 1 jarigen hebt. Creche, school, naschoolse opvang, zwemles, turnles, brooddozen, kleren, bladiebladiebla. En het helpt niet dat 1 van de tweeling een extreem slechte eter is waardoor ongeveer elke maaltijd ontaardt in ofwel ruzie of gebleit OF als we ons geduld niet verliezen anderhalf uur duurt om 2 patatten opgegeten te krijgen. En als we gewoon eten voor haar neus zetten en na 30 min weghalen is het om 23h 'papaaaaaaaaaa, ik heb honger'. 'ja, je moet aan tafel eten', wederom gebleit en gedoe. Al 3 y bezig, 10000 bezoeken aan dietist en pediaters. Kunnen ze moeilijk elke dag frieten met boterhammen met choco geven. Tis al zo goed als elke dag 1 van de 2.

Ik kan dat loslaten, madam niet. Tegen 's avonds is die mentaal wat op.

Ik zit vaak op kantoor en bij klanten maar als we beide thuiswerken op dezelfde moment is het elke middag wel prijs.

Voor de rest doodmoe en nood aan decompressie. Dus 1-2x per week is een goed gemiddelde dan. Dit gaat wel gestaag omhoog de laatste tijd nu we meer en beter slapen, kindje gaat elke week een nacht overnachten bij mijn ouders ook zodat we iets anders kunnen zijn dan mama en papa en nog eens samen buiten kunnen komen. Deze zomer wat us-time gepland met trips en festivals.

Zorgt er ook voor dat we betere ouders kunnen zijn. Naar het einde toe van een maandenlang durende slaapregressie waren we beide amper nog een mens 's avonds.

Naast seks als fysieke act, is er natuurlijk ook altijd erotiek en teasen.
Mijn vrouw en ik hebben ook drukke levens en 2 kinderen. Dus seks zit er niet iedere dag in, maar meestal wel wekelijks.
Kwestie van tijd vrijmaken en goed plannen, al is het leuker als het spontaan kan.
Maar daarnaast vinden we het ook leuk om gewoon eens in het weekend een kort middagdutje te doen om bij te slapen, maar dan lekker naakt in mekaars armen.
Of mijn vrouw stuurt regelmatig wel eens een selfie door om te teasen. Topless/naakt of in lingerie. Of als ze in een paskotje staat in de winkel. Kleine, leuke dingen om te teasen.
Of als ik (alweer) lingerie voor haar gekocht heb.
Misschien niet zo goed/leuk als seks, maar houdt je relatie wel leuk en spannend.

2j in relatie waarvan al 1+ jaar zonder echte intimiteit.
Tis een zalig meiske op veel vlakken maar gewoon verschillend van wat mij prikkelt / aantrekt.
Op seksvlak zelf verschillen we ook wel nogal wat op zaken waar weinig compromis mogelijk is.

Ik kan er voorlopig nog wel relatief makkelijk mee om maar het begint wel stilletjes te knagen en mijn eigen libido begint weg te ebben.

Laatst bewerkt:
2j in relatie waarvan al 1+ jaar zonder echte intimiteit.
Tis een zalig meiske op veel vlakken maar gewoon verschillend van wat mij prikkelt / aantrekt.
Op seksvlak zelf verschillen we ook wel nogal wat op zaken waar weinig compromis mogelijk is.

Ik kan er voorlopig nog wel relatief makkelijk mee om maar het begint wel stilletjes te knagen en mijn eigen libido begint weg te ebben.
Iedereen is anders maar voor mij persoonlijk moet ik, zeker die eerste drie jaar, elkaar elke dag uit mekaar willen trekken.

Ik ben intussen al 13j samen en wij willen elkaar nog steeds best vaak de kleren van het lijf scheuren. Dat is énorm belangrijk voor mij. Het vuur blijft niet zo wakkeren als in het begin, maar elkaar zowel mentaal als fysiek voldoening geven houdt alles in balans. Als de relatie seksloos wordt, ik heb alle oplossingen afgetast en niets werkt... Dan is het gedaan. Wij zijn zo eens een jaar op de sukkel geweest door bijwerkingen van de pil, dat was kommer en kwel maar toch focus op een oplossing zoeken. Gelukkig gevonden en daarna weer regelmatig het bed afgebroken.

Je moet dat voor jezelf uitmaken, maar ik vind dat je een heel groot deel van je belevenis als mens verliest als je quasi seksloos door het leven 'moet'.

Terug
Bovenaan