Ik ga straks met een vriendin gaan kijken voor Ski Boots voor haar.

Ze is een gemiddelde skiër welke boots zouden goed zijn voor haar?
Of op wat moet je letten als je ski boots koopt?
Welke merken zijn zoal goed?

Ik ga straks met een vriendin gaan kijken voor Ski Boots voor haar.

Is het niet beter om naar een zaak te gaan waar ze haar daarmee helpen? Ik ben bijvoorbeeld naar Duijvestijn (NL) geweest en daar zijn ze 2u bezig geweest met mijn voet uit te lezen en passen.

Sportina is een topwinkel idd.
Ze weten daar waarover ze spreken.

Over type bot: kies voor het comfort. De rest doet er niet toe tenzij je aan het trainen bent voor de OS.
Vergeet alle 'technische' snufjes & eigenschappen en kies voor diegene die het best past.
Ik denk dat 98% van de belgische skiërs het prestatieverschil tussen flex 140 & flex 100 niet zal merken ;) Maar het comfort wel

Laatst bewerkt:
Is het niet beter om naar een zaak te gaan waar ze haar daarmee helpen? Ik ben bijvoorbeeld naar Duijvestijn (NL) geweest en daar zijn ze 2u bezig geweest met mijn voet uit te lezen en passen.

Amaai 2u dat is al lang.
Hoeveel hebben jouw boots gekost?

Sportina is een topwinkel idd.
Ze weten daar waarover ze spreken.

Over type bot: kies voor het comfort. De rest doet er niet toe tenzij je aan het trainen bent voor de OS.
Vergeet alle 'technische' snufjes & eigenschappen en kies voor diegene die het best past.
Ik denk dat 98% van de belgische skiërs het prestatieverschil tussen flex 140 & flex 100 zal merken ;) Maar het comfort wel
Ik zou zeggen: een bot met 4 sluitingen :p

Heb de mijne ook bij duijvestein gehaald (den haag) maar ben daar geen 2u mee bezig geweest :D
Waren wel dure schoenen (+300 euro zonder korting) maar zelfs daar hadden ze niet super veel in mijn maat binnen :D

Maar met corona zijn die wss ook gewoon toe nu

edit: verschil niet zal merken, obviously.
PS: ik verkoop een paar Head Raptor RS 140, mocht er geinteresseerden zijn

Bwoa zo van die oldskool jaren 80 botten, die openplooien met enkele sluiting bovenaan, heeft wel iet trendy

Ik treed tooché bij.

Zorg gewoon dat die goed/comfortabel zitten. Koop niet te hoge flex. Want daar heeft ze niks aan.
Voor vakantieskiërs hebben ze apres ski modus (wandelmodus) en van die donskes van binnen voor lekker warm en zacht te zijn ;)

Deze bv. Maar laat je voeten gewoon goed opmeten en koop er dan niet te agressieve (die je naar voor duwen) en niet te harde flex en dan komt dat normaal goed.

:laugh: is dat echt? Nog nooit gezien :laugh:
Ja in de "freeride" reeksen. Maar wordt meer gebruikt in de apres ski dan echt te freeriden.
l41486600_11_0g75yesdg4sebev6.jpg

Ride & drink zou toepasselijker zijn :ROFLMAO:

Amaai 2u dat is al lang.
Hoeveel hebben jouw boots gekost?
Moet wel zeggen dat het vorige zomer was en door Corona was ik de enige klant. Dus heb echt wel uitgebreide informatie gekregen. Ook omdat ik steeds ernaar vroeg. Was ook nog met nieuwe ski's. Normaal zal dat niet zolang duren.

Ik heb €250 betaald (50% korting dankzij buiten het seizoen en wss corona).

Ik heb deze (denk ik :unsure: ):

Heb eens snel gekeken, heb Atomic Hawx magna 110 met zo memory-fit
Maar heb dat nooit toegepast, helpt dat echt?

@Wilcao heb bijna dezelfde maar zonder 's' denk ik :D
heb wel zo doorschijnend rood + zwart
Ik weet niet of ik exact de juiste benaming heb, maar dacht wel met s.

Heb ze wel al eens moeten laten warm maken voor kleine aanpassing. Had wat last bij het proberen. Zooltje en warm gemaakt en het was in orde. Wel fijn in Landgraaf. Daar stap je direct van de piste naar de winkel.

Ik heb ook zo'n wandelstand (effectief om te touren dan) en da's idd hemels om die te unlocken :)
Er is een verschil tussen die wandelstand op die freeride botten en de tour stand op tour botten.

Die wandelstand bij freeride geeft ne range of motion van +/- 10% terwijl tour botten range of motion van +/- 60% geven

Tzijn geen echte tourbotten (Scott voodoo NTN), geen idee wat hun range zal zijn. Maar ongetwijfeld wel meer dan standaard, minder dan échte tourbot

Efkes opgezocht: 46° idd bij unlocken

hoe is de apres ski nu in Oostenrijk?
Wij zijn gewoon blij met een frisse pint buiten (of binnen bij sneeuw/regen) en wat apres ski muziek. Dit mag toch nog hoop ik?

Terug
Bovenaan