Sleutels op binnendeuren of niet?

Hebben jullie sleutels op de binnendeuren?

• Ja

Stemmen: 19 14,3%
  • Nee

Stemmen: 75 56,4%
  • Ja, maar doen de deuren nooit op slot

Stemmen: 39 29,3%

• Totaal aantal stemmers
    133
Inverse deurbladen die gelijk liggen met de wand zijn inderdaad voorzien van een slag, waardoor het slot excentrisch geplaatst wordt. Hoe dan ook 't is zoals je zegt, dat dient enkel als indicatie.

Een meerpuntslot zoals men toepast bij buitendeuren is inderdaad een must, maar het type omlijsting speelt ook een grote rol. Die dievennokken ook.

Een cilinder moet dan wel voorzien worden van een geschikte rozas, want als uw cilinder uitsteekt kan die heel makkelijk afgenepen worden.
En als ge dat allemaal gedaan hebt vergeet ge dat de scharnieren aan de kant van de boeven zitten, en dat ze die wel even aanpakken. :p

Ik zou nog altijd als vuistregel nemen dat een binnendeur een inbreker niet gaat tegenhouden. Bij een buitendeur willen ze ook heel rap binnen zijn, omdat ze anders te lang zichtbaar zijn, maar bij een binnendeur kunnen ze met gemak minutenlang prutsen om ze open te krijgen. En als ge tijd en goesting hebt krijgt ge heel veel open.

En als ge dat allemaal gedaan hebt vergeet ge dat de scharnieren aan de kant van de boeven zitten, en dat ze die wel even aanpakken. :p

Ik zou nog altijd als vuistregel nemen dat een binnendeur een inbreker niet gaat tegenhouden. Bij een buitendeur willen ze ook heel rap binnen zijn, omdat ze anders te lang zichtbaar zijn, maar bij een binnendeur kunnen ze met gemak minutenlang prutsen om ze open te krijgen. En als ge tijd en goesting hebt krijgt ge heel veel open.
Zoals ik zei: dievennokken. Die doen goed hun werk eens de scharnieren/paumellen eraan moeten geloven.

Er bestaan wel degelijk inbraakwerende binnendeuren. Uiteraard komt daar een pak meer bij kijken dan een gewone deur met een dag- en nachtslot.

Overal sloten op de binnendeuren (was al zo toen ik dat huis kocht), maar heb sinds er kinderen zijn overal de sleutels af gehaald.
Enkel op het toilet is er nog een draaiknop.

Wij hebben overal sloten, maar de sleutels liggen wel boven de ijskast.

De toilet heeft een makkelijk draaislot zonder sleutel.

(dus exact zoals hierboven)

Wij hebben bij mijn ouders thuis nooit sleutels op de deuren gehad, slaapkamers niet, badkamer niet. Ik heb het ooit eens gevraagd en ik denk dat het was indien er iets zou gebeuren, iemand die onwel werd ofzo. Wij klopten gewoon op de deur 🤷‍♀️ Ikzelf heb maar 1 deur, toiletje in de gang, maar ook zonder sleutel. Nooit gemist, nooit nodig gehad...

Ik ken iemand die in de badkamer is doodgevallen. Omdat de deur op slot was zijn er kostbare minuten verloren. Daarom alleen al nooit sleutels in binnendeuren.

ik heb bij de bouw van mn huis gewoon alle binnendeuren beneden laten maken zonder sleutels en sleutelgaten.
enkel klink dus.

very easy, en oogt enorm mooi(er) imo.

voor de slaapkamerdeuren heb ik wel sleutels maar dat is dan weer boven. lijkt me ook wel handig. als je aant sexen bent, dat uw kinderen de deur nie open kunnen doen (al heb ik wel geen kinderen, maar kom)

ik heb bij de bouw van mn huis gewoon alle binnendeuren beneden laten maken zonder sleutels en sleutelgaten.
enkel klink dus.

very easy, en oogt enorm mooi(er) imo.

voor de slaapkamerdeuren heb ik wel sleutels maar dat is dan weer boven. lijkt me ook wel handig. als je aant sexen bent, dat uw kinderen de deur nie open kunnen doen (al heb ik wel geen kinderen, maar kom)
Heel handig! Als je aan 't sexen bent en er scheelt ineens wat met u kleine waardoor je instant er moet bijzijn, maar je eerst moet klooien met sleutels en dergelijke.

Heel handig! Als je aan 't sexen bent en er scheelt ineens wat met u kleine waardoor je instant er moet bijzijn, maar je eerst moet klooien met sleutels en dergelijke.
Klooien met sleutels en dergelijke? Wat voor sloten heb jij dan? Meestal laat je die sleutel op het slot en hoef je die maar een halve slag te draaien en de deur is open.

Klooien met sleutels en dergelijke? Wat voor sloten heb jij dan? Meestal laat je die sleutel op het slot en hoef je die maar een halve slag te draaien en de deur is open.
my thoughts exactly.... is nie de bedoeling dat je je sleutel verstopt in je eigen kamer hé, maar gewoon op je slot laat zitten.

jeezes.... je hebt nu eenmaal van die mensen die maar reageren om te kunnen reageren hé....

Ik ken iemand die in de badkamer is doodgevallen. Omdat de deur op slot was zijn er kostbare minuten verloren. Daarom alleen al nooit sleutels in binnendeuren.
Ik vind dat altijd zo'n raar argument. Ik ken iemand die van een dak gevallen is, en iemand die verdronken is in de regenput, en iemand die gevallen is toen hij zijn broek uitdeed, en iemand die random dood in zijn auto is teruggevonden. Dan ga je toch ook niet zeggen dat je geen dak, geen regenput, geen kleren en geen auto gaat nemen?

Ik vind dat altijd zo'n raar argument. Ik ken iemand die van een dak gevallen is, en iemand die verdronken is in de regenput, en iemand die gevallen is toen hij zijn broek uitdeed, en iemand die random dood in zijn auto is teruggevonden. Dan ga je toch ook niet zeggen dat je geen dak, geen regenput, geen kleren en geen auto gaat nemen?
In die gevallen is een alternatief al veel minder vanzelfsprekend. Als je kan kostbare tijd winnen met een zeer minieme impact op je dagelijkse leven, waarom niet?

In die gevallen is een alternatief al veel minder vanzelfsprekend. Als je kan kostbare tijd winnen met een zeer minieme impact op je dagelijkse leven, waarom niet?
Voor veel mensen is geen slot meer hebben op de toiletdeur niet echt een minieme impact meer.

Anders kan je misschien evengoed die deur achterwege laten, dan zie je meteen of er iets mis is of niet. Weer extra tijd gewonnen.

Voor veel mensen is geen slot meer hebben op de toiletdeur niet echt een minieme impact meer.

Anders kan je misschien evengoed die deur achterwege laten, dan zie je meteen of er iets mis is of niet. Weer extra tijd gewonnen.
Ja jong, doe dat. Als je in je huishouden een gewoonte maakt van te kloppen op deuren van badkamers/toiletten/slaapkamers is daar echt niets aan. Ik snap dat niet iedereen zo opgegroeid is, maar om dat zo'n raar argument te vinden is echt overdreven. Bij mij thuis was het omdat mijn mama epilepsie heeft en al aanvallen had gehad die slecht hadden kunnen aflopen, dus ik vind het niet meer dan normaal dat wij geen sleutel hadden op de badkamerdeur. Alleen al voor mijn papa's peace of mind, want die was wel heel ferm onder de indruk die eerste keer dat dat gebeurde. Niets raar aan, en wij kunnen nog allemaal op ons gemak naar het toilet gaan en hebben daar geen trauma's aan overgehouden, zot hé.

Mijn deuren hebben zelfs geen sleutelgaten.

Hoe moeilijk is het om een schakelaar te hebben met een lichtje op of eens te kloppen. Jezus.

Ik heb eigenlijk nooit stilgestaan hierbij, thuis bij mijn ouders altijd sleutels op de deuren maar die werden nooit gebruikt tenzij er eens een gast naar het toilet ging.

Nu ook wat sleutels (oud huis en er zijn er al een paar verloren vermoed ik) maar die gebruiken we ook gewoon niet. Misschien als we hier ooit een kind/puber hebben rondlopen dat we die sleutels eens weghalen en/of herverdelen.

Ja jong, doe dat. Als je in je huishouden een gewoonte maakt van te kloppen op deuren van badkamers/toiletten/slaapkamers is daar echt niets aan. Ik snap dat niet iedereen zo opgegroeid is, maar om dat zo'n raar argument te vinden is echt overdreven. Bij mij thuis was het omdat mijn mama epilepsie heeft en al aanvallen had gehad die slecht hadden kunnen aflopen, dus ik vind het niet meer dan normaal dat wij geen sleutel hadden op de badkamerdeur. Alleen al voor mijn papa's peace of mind, want die was wel heel ferm onder de indruk die eerste keer dat dat gebeurde. Niets raar aan, en wij kunnen nog allemaal op ons gemak naar het toilet gaan en hebben daar geen trauma's aan overgehouden, zot hé.
Je moet nu wel niet je eigen situatie (iemand met epilepsie binnen het gezin) gaan projecteren op iedereen.
Voor veel mensen is een slotje op het toilet een redelijke oplossing voor wat privacy tov het miniscule risico dat er iemand bewusteloos wordt.
En daarbij, met zo'n draaislotje kan je meestal langs de andere kant met een puntje of iets anders dat plat is het nog steeds opendraaien.

Je moet nu wel niet je eigen situatie (iemand met epilepsie binnen het gezin) gaan projecteren op iedereen.
Voor veel mensen is een slotje op het toilet een redelijke oplossing voor wat privacy tov het miniscule risico dat er iemand bewusteloos wordt.
En daarbij, met zo'n draaislotje kan je meestal langs de andere kant met een puntje of iets anders dat plat is het nog steeds opendraaien.
Precies of mijn situatie is zo'n unicum, er zijn zeker nog nooit andere mensen met epilepsie of andere aandoeningen geweest. En waar precies projecteer ik dat op iedereen? Ik deel mijn ervaring gewoon, zoals de rest hier. Mijn punt is gewoon dat de reden waarom sommige mensen zonder sloten leven niet zo vergezocht en raar is als hier blijkbaar word aanzien. Het is niet omdat bij u zoiets nog niet is voorgekomen dat de kans miniscuul is, het kan meer gebeuren dan je misschien denkt. In mijn familie is het al meerdere malen voorgekomen (mama epilepsie, oma hersenbloeding, ik flauwgevallen, etc..) En er moet zelf geen reden zijn, voor sommige mensen zijn sloten nu eenmaal niet nodig om privacy te voelen, aangezien privacy ook op andere manieren gecreëerd en gerespecteerd kan worden. Ik woonde heel mijn jeugd en tienerjaren in een huis van 6 personen zonder sloten en heb nooit het gevoel gehad dat ik geen privacy had. Dat jij een gesloten deur nodig hebt om privacy te hebben kan goed zijn, maar je moet nu echt niet doen alsof het omgekeerd zo'n ondenkbaar gegeven is.

En lang niet alle sloten kunnen van de andere kant opengedaan worden, dat is hier niet van toepassing.

Toch wel wat rare mensen hier in dit topic die blijkbaar nog niet op hun gemak naar het toilet kunnen gaan zonder de deur te vergrendelen.

Naar aanleiding van dit topic ben ik hier beneden naar de wc gelopen om te kijken of we een sleutel op de deur hebben. Blijkt dat we er inderdaad één hebben, helaas steekt hij wel aan de buitenkant van de deur :rofl: :rofl: :rofl:

Aan iedereen die deuren met sloten niet vindt kunnen binnenshuis, wens ik een puberende broer toe zoals ik zelf had. Die deuren komt open trekken als je op toilet zit en probeert de wc-rol te pikken, en die 's morgens op de enige uitslaapdag die je hebt binnenstormt en de gordijnen open gooit en de dekens van uw bed aftrekt. Elk weekend opnieuw.

Alles heeft zijn voor-en nadelen, zonder dat je daarvoor iemand anders situatie moet veroordelen.

Terug
Bovenaan