Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Er staat onderaan de eerste pagina van dit subforum een thread met de titel "verslavingen". Ik denk dat je daar moet zoeken.Verbaast me dat ik op dit forum hierover nog geen topic zag.
Dus voor de mensen die het kunnen gebruiken, bij deze.
Verbinden met de kater die komt is mooi en wens je het allerbeste, bij mij zijn de momenten dat ik drink de enige momenten die de gevoelloosheid doorbreken, een moment dat er iets meer is dan dit zombiebestaan.Periode volledig gestopt en daarna occasionele drinker geworden maar je moet ook met overtuiging kunnen weigeren in sociale situaties, een maat terugzien die het gezellig maakt met pint en peuk, ga er maar tegenin. Avond alleen Netflixen en de frigo roept, dan moet je in de bovenkamer verbinden naar de kater die komt. Ik heb het nooit meer in huis.
Om aan te geven dat ik deze niet negeer. Ben al ruim twintig jaar psychiatrisch patiënt. Heb al vele psychiaters en psychologen gezien, pomp me ook dagelijks vol met anti-psychotica en antidepressiva.Zelf geen ervaring mee, maar is het gezien je situatie niet verstandiger om professionele hulp te zoeken?
Ja, de motivatie is puur financieel. Mocht er morgen een miljoen op mijn rekening staan, ik zou er totaal niet mee bezig zijn want ik heb geen kinderen en geen verlangen zo lang mogelijk te leven.Als je motivatie puur financieel is, dan vrees ik er ook voor dat het zal lukken om te stoppen.
Nog nooit gedaan. Denk vooral omdat ik gedachten heb dat daar vooral mensen zitten die zich slachtoffer voelen; drank als ziekte etc.Zelf drink ik geen alcohol, wel in mijn tienerjaren gedaan.
Vond de smaak van alcohol gewoon niet lekker dus waarom zou ik het dan nog drinken?
Heb je al steungroepen opgezocht?
Dit gaat voorlopig het laatste zijn waar ik op reageer, want het was niet mijn bedoeling om een topic om mij te maken.Ik ken uw levenspad natuurlijk niet, maar is hulp zoeken om meer levensvreugde te krijgen (anders in het leven te gaan staan) geen optie? Ik heb gelukkig geen echte verslavingen, dus misschien ben ik mis, maar ik denk dat de motivatie "financieel" niet genoeg gaat zijn om u hier vanaf te helpen. Misschien is dat iets wat je moet aanpakken en daarna het alcoholgebruik?
Je bevestigt eigenlijk gewoon exact mijn punt.Dit gaat voorlopig het laatste zijn waar ik op reageer, want het was niet mijn bedoeling om een topic om mij te maken.
Welke levensvreugde? Onze wereld nadert zijn einde, ons leven is een opeenstapeling van gevoelens waarvan we verlost worden eens we sterven. Waar moet je in hemelsnaam naar streven? Dagelijks opstaan met de wekker om vanaf acht tot vijf te werken, even rusten in het weekend en uitkijken naar je vakantie, gedurende veertig jaar, om te beseffen dat je vooral arbeid hebt verricht voor iemand anders en niet de arbeid die je zou verrichten mocht je de vrijheid hebben? Misschien een pensioen en enkele jaren die je vrij kunt spenderen, misschien een kind wier opvoeding je waarschijnlijk verprutst?
Voelen we ons niet allemaal een beetje zo met momenten? Mijn tijd op aarde is kort en uiterlijk irrelevant, net als mijn dromen en wensen.Dit gaat voorlopig het laatste zijn waar ik op reageer, want het was niet mijn bedoeling om een topic om mij te maken.
Welke levensvreugde? Onze wereld nadert zijn einde, ons leven is een opeenstapeling van gevoelens waarvan we verlost worden eens we sterven. Waar moet je in hemelsnaam naar streven? Dagelijks opstaan met de wekker om vanaf acht tot vijf te werken, even rusten in het weekend en uitkijken naar je vakantie, gedurende veertig jaar, om te beseffen dat je vooral arbeid hebt verricht voor iemand anders en niet de arbeid die je zou verrichten mocht je de vrijheid hebben? Misschien een pensioen en enkele jaren die je vrij kunt spenderen, misschien een kind wier opvoeding je waarschijnlijk verprutst?