Stranger Things

Stranger Things

Het verbaast me ook dat hier nog niemand iets gezegd heeft over hoe nutteloos Dr. Kay was.
Het enige wat die deed is uit een auto stappen en vervolgens commanderen dat men de kids/11 moet vangen.

Onbegrijpelijk dat ge daarvoor Linda Hamilton cast.

Edit: spelling

Laatst bewerkt:
Ja, Kay was maar een mager en incompetent personage, maar dat was gans de leger unit. Gewoon een gimmick cameo casting.
Ook zwakke eindbaas maar eigenlijk in zijn fysieke staat. IT zou er de straatstenen met geveegd hebben in 1 minuut!

Het verbaast me ook dat hier nog niemand iets gezegd heeft over hoe nutteloos Dr. Kay was.
Het enige wat die deed is uit een auto stappen en vervolgens commanderen dat men de kids/11 moet vangen.

Klopt wel. Ik vond het - samen met Kali - het meest irritante personage uit dit seizoen. Ook nogal snel in afhandeling van de militaire stuk op het einde.

De serie heeft een mooie finale gekregen. Met alle kerst en nieuwjaarsdiners wat langer over gedaan om alles uit te kunnen kijken. Over het algemeen vond ik het wel een mixed bag. Er zaten hele toffe stukken in en andere momenten had ik het idee dat het maar bleef aanslepen.

De krachten van Will vond ik geweldig maar niet genoeg uitgespeeld en dan de coming out vond ik gewoon klef en stereotype voor het Hollywood voor vandaag.

Sommige personages waren ook stront irritant (Kay, dieje militair en Kali) terwijl anderen zoals Murray en Dipshit Derek hilarisch waren bij momenten. Holly stal voor mij nog het meeste de show ook al duurde heel dat stuk met haar en Max gewoon veel te lang.

Kan geen Kate Bush meer horen nu.

T duurde wat lang en de bossfight ging wat te gemakkelijk maar verder wel een degelijk einde. Van heel het laatste seizoen hadden ze wel zeker 2 uur kunnen knippen maar ze zijn er al bij al wel in geslaagd van heel serie het niveau hoog te houden. Als er een spinoff komt, ga ik deze wel skippen, 't is goed geweest nu.

Dr. Kay en Kali,
en uiteindelijk ook dat Max in de helft van de aflevering verdween toen ze door Kay werd opgepakt en pas terugkwam toen het klaar was. Dat vond ik raar. Het verhaal met Kay was goed en absoluut nodig, want anders had je dat gevecht op twee fronten niet. Maar de uitwerking is alsof alles wat Dr. Kay rechtstreeks aanraakt, in een zwart gat valt. Wat mij dan doet denken dat als er een spin-off komt, dat die weleens daarover zou kunnen gaan. Misschien de 2j tussen 4 en 5 waarbij Kay alles heeft opgezet, Kali heeft gehaald en Max in de kop van Vecna zat.

Maar langs de andere kant, als je de vergelijking met Brenner maakt, is die zijn rol niet veel groter. Lijkt een grote vijand te gaan worden, maar uiteindelijk gaat het toch over anderen.

k had misschien wel liever gezien waarom ze niet allemaal in de gevangenis belandt zijn na het uitmoorden van een hoop soldaten dan dat half uur feel-good op het einde

k had misschien wel liever gezien waarom ze niet allemaal in de gevangenis belandt zijn na het uitmoorden van een hoop soldaten dan dat half uur feel-good op het einde

Ik vind dat nog best logisch binnen de frame of reference die we hebben in de wereld van science-fiction.

Hoeveel series/films zijn er met conspiracies vanuit de overheid/het leger, waarin ge niets meer terugziet/vindt wanneer ze dit publiek willen maken? En in ST deed het leger experimenten met kinderen en zwangere vrouwen om daarna "verslagen" te worden door een hoop kinderen met een handvol volwassenen erbij. En bovendien waren ze de twee enige assets kwijt. Die kinderen dus aan de schandpaal nagelen zou enkel gaan door ook bereid te zijn om je heel project publiek te maken en dazou niet goed gelopen zijn.

Ik vind dat nog best logisch binnen de frame of reference die we hebben in de wereld van science-fiction.

Hoeveel series/films zijn er met conspiracies vanuit de overheid/het leger, waarin ge niets meer terugziet/vindt wanneer ze dit publiek willen maken? En in ST deed het leger experimenten met kinderen en zwangere vrouwen om daarna "verslagen" te worden door een hoop kinderen met een handvol volwassenen erbij. En bovendien waren ze de twee enige assets kwijt. Die kinderen dus aan de schandpaal nagelen zou enkel gaan door ook bereid te zijn om je heel project publiek te maken en dazou niet goed gelopen zijn.

Ik had dit al eerder vermeld maar ik ben vrij zeker van dat Kay en haar soldaten oftewel een "shadow"-unit waren of ex-soldaten die een tweede kans krijgen. Van de enkele interacties met sommige soldaten leek het (voor mij toch) vrij duidelijk dat sommigen een schroefje los hebben en het zou me niet verbazen mochten ze oneervol ontslagen zijn uit het leger of een serieuze demotion gekregen hebben.

Maar toch had ik graag een korte opvolging gezien van wat Kay & co achteraf deden. Zou het voor hen niet logischer geweest zijn om Hopper en de rest te vermoorden, zodat ze het niet verder kunnen vertellen, of puur uit wraak zoals die ene soldaat die El persoonlijk wou oppakken in de finale? Maar ze lijken me echter geen moordenaars, misschien willen ze niet meer bloed aan hun handen dan absoluut nodig en en het is niet alsof de rest van de wereld gaat geloven wat er echt gebeurde in Hawkins. Er leek al bitter weinig belangstelling te zijn, we zagen geen cameraploegen van buitenaf ondanks dat er een ferme exodus gaande was van Hawkins-bewoners.

Minste seizoen van de 5 vond ik wel, maar uiteindelijk wel een zeer aangename serie om te volgen. Zoals reeds meermaals gezegd was de epiloog toch wel een zeer leuke afsluiter.
Was uiteindelijk toch ook wat meer fan van de 80's en creepy/mysterieuze vibe van de vorige 4 seizoenen.

Voor de rest ook totaal geen fan van de acteerprestaties van Will vanaf seizoen 4. Net zoals Eleven heeft die de 3 jaar covid break precies wat minder goed doorstaan dan de rest van de kind acteurs.

1 > 4 > 3 > 5 > 2
Op Kali na herinner ik me niets van S2.

Iemand een idee:
- waarom Henry die kinderen nodig had? Om krachtiger te worden? Kan je evengoed vragen aan
de mindflayer
om wat te lenen. En waarom dat aantal? Een D&D-verwijzing?
- waarom de militairen een basis bouwden in zo'n gevaarlijke omgeving? Maak toch gewoon een area 51 aan. Dan heb je dat gevaar niet van de demo's. In feite, waarom werd dat niet weggevaagd door leden van de hivemind? We zagen dat die honden de vloer aanveegden met hen.
Hoe kwam die kerel aan de steen van The Abyss? Dan moet er ergens een opening geweest zijn voor alles wat we wisten, niet?Waarom vliegt de hand van Henry er niet af bij dat schot? Of tenminste toch spartelend op de grond van de pijn. Een tienjarig kind aanschouwen als een van hen, wat?
Dustin en Steve gaan voor de speren. Een seizoen terug vergeten? En ineens geen vleermuizen meer? Besloten ze een voordeel te geven aan de jongeren?

Ze hadden perfect een paar personages kunnen laten doden.
De zure vader laten opkomen tussen de demo en de mama en dochter en dan bam weg.
Jonathan na de redding van Steve. Misschien zelfs na het dankjewel-moment of samen met Nancy tijdens hun Titanic-momentje.
Extra lichtpuntje was de ergernis van Hopper bij de D&D-blabla van de kids.

Gisteren aflevering 5 gezien, i like it. Op social media zijn er berichten aan het verschijnen dat er morgen 7 januari de echte laatste episode 9 zou komen en als je dan verder kijkt hoe ze daarop komen, sommige gaan echt diep in the rabbit hole :lol:

Gisteren aflevering 5 gezien, i like it. Op social media zijn er berichten aan het verschijnen dat er morgen 7 januari de echte laatste episode 9 zou komen en als je dan verder kijkt hoe ze daarop komen, sommige gaan echt diep in the rabbit hole :laugh:
Mmm, gaat niet gebeuren denk ik.
Maar het zou wel serieus cool zijn indien het wel is. Werd zoiets al eens eerder gedaan?

Waarom zou er nog een "echt" einde moeten zijn? Dit is toch al een echt einde? Ik heb geen open vragen meer, toch.
Eén ding wat ik wel een gemiste kans vind... is dat het op 6 november allemaal begon, en op 6 november allemaal zou eindigen. Als het toch een arbitraire datum was om uit te zenden, waarom dan niet de grote finale op 6/11 zetten. Er word ook expliciet naartoe gewerkt. Maar goed, da's een kleintje.

Waarom zou er nog een "echt" einde moeten zijn? Dit is toch al een echt einde? Ik heb geen open vragen meer, toch.
Eén ding wat ik wel een gemiste kans vind... is dat het op 6 november allemaal begon, en op 6 november allemaal zou eindigen. Als het toch een arbitraire datum was om uit te zenden, waarom dan niet de grote finale op 6/11 zetten. Er word ook expliciet naartoe gewerkt. Maar goed, da's een kleintje.
Niks moet uiteraard. En de post van Gentei was het eerste wat ik ervan hoorde.
Maar stel dat zoiets zou gebeuren, met een aflevering die echt wel iets toevoegt, zou ik toch wel het leuk vinden.

Lijkt me in de praktijk echter moeilijk realiseerbaar, zeker gezien de massale promotie die Netflix aan de finale heeft gespendeerd.

Genoeg zo vind ik. Ik had liever 10 - 15 minuten in dit seizoen gezien die de 2 time jumps van anderhalf jaar wat vulden (het begin en voor de epiloog). Zitten wat gaten in, en m'n kon andere filler hiervoor ingekort hebben.

De Duffers komen dit jaar al met een nieuwe serie (edit, co producers blijkbaar, Netflix serie)

"Something very bad is going to happen"

Dus ik denk wel dat het even lang finito zal zijn, tot misschien een spin off. Dat hoeft van mij niet, tenzij eerder weer een kleinschaliger verhaal. Maar been there done that zeker met Stranger Things, de vroege 80s vintage charme is er vanaf nu. M'n zou dan 90s kunnen gaan ofzo.

ps. Als je Kate Bush beu bent leg je toch gewoon Purple Rain op, de ganse B kant, of de ganse plaat :p
Diana van Diana Ross is ook best wel een goed album ... met de funky riffs en baslijnen van Bernard Edwards en Nile Rogers (Chic).

Laatst bewerkt:
Op social media zijn er berichten aan het verschijnen dat er morgen 7 januari de echte laatste episode 9 zou komen en als je dan verder kijkt hoe ze daarop komen, sommige gaan echt diep in the rabbit hole :laugh:
Het wordt gewoon een minder spannende "making of" zoals ze publiek aankondigen. Ik denk echter dat Netflix het niet erg vindt om dat gefluister wat op te porren om zo toch wat extra kijkers te hebben. Grotere media hebben de berichten over die alternatieve eindes ook gepost, met zelf erbij te schrijven dat het wss enkel making of is, maar toch weer reclame voor Stranger Things.

Any PR is good PR.

Laatste aflevering vond ik sterk in contrast staan met de voorlaatste. Minder emotionele ween-1v1-gesprekken, meer actie en mooie afronding. Mooi zo!

Dus ik denk wel dat het even lang finito zal zijn, tot misschien een spin off. Dat hoeft van mij niet, tenzij eerder weer een kleinschaliger verhaal. Maar been there done that zeker met Stranger Things, de vroege 80s vintage charme is er vanaf nu. M'n zou dan 90s kunnen gaan ofzo.
Als de berichten kloppen staan er reeds 2 ST spin-offs in de steigers:

1. Stranger Things - Tales from '85: een animatieserie die zich situeert tussen het tweede en derde seizoen en dus een aanvulling is op de bekende verhaallijn. Wordt blijkbaar geanimeerd door Studio100. Daar is zelfs al een trailertje van dus dit komt er zeker denk ik.
2. Een live action reeks: zou zich afspelen op een andere tijd en plaats en met dus ook andere personages. Zou draaien rond de steen in de koffer die we zagen in die herinnering van Henry.

Terug
Bovenaan