Streaming diensten

@BidonTV

De Google Chromecast is hier net binnengekomen. Ik kan Netflix, Vrt app en VTM app installeren. Helaas is vier, vijf, zes, ... (alles wat je via goplay wilt kijken) niet beschikbaar.

Ben even aan het kijken naar alternatieven maar zoals @MaTi reeds aangaf is Goplay nog niet 100% up to date.

Is er iemand die goplay wel al streamende heeft gekregen via Chromecast ?

Ik wil me graagop amazon prime abonneren.
Maar ik ben nogal terughoudend om mijn bankkaart gegevens aan een account te koppelen.
Kan je, zoals met netflix, met een prepaidkaart geld op je account zetten?
Jep, zo betaal ik alles op amazon. Altijd via mijn prepaidkaart waar er nooit iets op staat totdat ik weet dat ik iets moet betalen. Wel in de gaten houden dat je rond einde van de maand dan genoeg saldo er op zet. Toen ik geen geld op mijn prepaid kaart had staan, kreeg ik eerst nog een herinnering dat de betaalwijze geannuleerd was.

@BidonTV

De Google Chromecast is hier net binnengekomen. Ik kan Netflix, Vrt app en VTM app installeren. Helaas is vier, vijf, zes, ... (alles wat je via goplay wilt kijken) niet beschikbaar.

Ben even aan het kijken naar alternatieven maar zoals @MaTi reeds aangaf is Goplay nog niet 100% up to date.

Ik doe het via Web Video Caster.

Exact hetzelfde meegemaakt. Ik heb een proefabonnement genomen, ik heb redelijk wat gezien van films (en een miniserie), maar niet verlengd omwille van die reden en omdat ik een hekel heb aan die interface. Mensen die denken: "ah u bent belg, ja je bent franstalig." Ja sorry, ik denk dat we een beetje meer respect verdienen...

Gezien ik ook mijn twitch sub heb gebruikt, hebben ze volgens mij zelfs verlies gemaakt aan mijn proefabo. :rofl: Niet dat Jeff Bezos daarmee zal inzitten natuurlijk.

Net ook tot de conclusie gekomen dat er frans gesproken films tussen zitten.
Is dat niet te omzeilen als je een Nederlands account maakt?

Net ook tot de conclusie gekomen dat er frans gesproken films tussen zitten.
Is dat niet te omzeilen als je een Nederlands account maakt?
Ik denk dat het bij mij in het Nederlands stond. Hoewel je misschien Nederlands account bedoelt (en dus niet Belgisch). Ik weet niet of je een Nederlands account kan aanmaken vanuit België. Via VPN zal dat wel mogelijk zijn, maar... om eerlijk te zijn vind ik het gewoon zo al offensief genoeg dat ik me er niet mee bezig hou. Als je als buitenlander denkt dat wij alleen maar Frans praten, dan moet je niet op veel respect van mijn kant rekenen. Het is bovendien moeilijk om te filteren op wat frans of nederlands is. Het is gewoon niet uitnodigend en ook niet aangenaam.

Ik denk dat het bij mij in het Nederlands stond. Hoewel je misschien Nederlands account bedoelt (en dus niet Belgisch). Ik weet niet of je een Nederlands account kan aanmaken vanuit België. Via VPN zal dat wel mogelijk zijn, maar... om eerlijk te zijn vind ik het gewoon zo al offensief genoeg dat ik me er niet mee bezig hou. Als je als buitenlander denkt dat wij alleen maar Frans praten, dan moet je niet op veel respect van mijn kant rekenen. Het is bovendien moeilijk om te filteren op wat frans of nederlands is. Het is gewoon niet uitnodigend en ook niet aangenaam.
Tja. Ik wil het gewoon even nemen om the boys te beginnen kijken.
Voor de rest weet ik niet of er iets de moeite op staat. Mss LOTR binnenkort.
En voor maar 3€ kunt ge niet gekloot zijn.

Blijkbaar is er ook een verschil tussen prime en amazon video?

Waar lees je dat? "Amazon Prime Video, or simply Prime Video".
Ik vind (Amazon) Prime (Video) 😂 wel OK.
Deze zomer staan ook alle James Bond films er op btw (incl. No Time To Die).
Laat maar. Verkeerd gelezen.
Om video te kijken moet je blijkbaar een prime abonnement hebben. 😅

Vandaag ook even Prime getest
Ben best wel nog aardig tevreden met de content voor de prijs.

Maar is het nu 2.99 of 5.99 euro?

Amazon Prime (Nederlandstalig) België:
  • Gratis proefperiode van 30 dagen en daarna € 5,99 per maand.
  • Gratis games en ingame content.
  • Snelle, gratis bezorgingen voor geselecteerde producten, onbeperkte streaming en nog veel meer.
Amazon Prime Nederland:
  • Gratis proefperiode van 30 dagen en daarna € 2,99 per maand.
  • Gratis games en ingame content.
  • Snelle, gratis bezorgingen voor geselecteerde producten en onbeperkte Prime Video-streaming.
Info komt van de https://gaming.amazon.com/intro pagina vandaan.
Waarom zouden wij in godsnaam nu meer moeten betalen voor wat mij hetzelfde lijkt...

Via Amazon.nl een account aangemaakt en dit lijkt gewoon 2.99 te gaan kosten. Eerste 30 dagen gratis, maar daarvoor moet je wel al een creditkaart invullen anders werkt het niet. Want bankcontact en Prime gaan blijkbaar ook niet samen (ideal voor onze Nederlandse vrienden wel). Gelukkig zag ik dat ik via amazon giftcards wel kon betalen en die giftcards kan je op amzon.nl gewoon voor 2.99 kopen en wel met bankcontact betalen... Lekker logisch.

Wel jammer dat ik alweer, zoals op iedere streamingdienst continu aanloop dat series die ik wil zien niet in mijn regio beschikbaar zijn.
Ik bekijk het deze zomer eens, maar geen idee of het een blijver zal zijn of niet.

Ik zie voor de eerste keer op prime dat je nu kan kiezen voor content te filteren op taal, dus gedaan met debiele franse dubs er tussen👍👍

@BidonTV

Kodi heeft een plugin voor goplay, werkt perfect op de chromecast.

Waarom zouden wij in godsnaam nu meer moeten betalen voor wat mij hetzelfde lijkt...

Via Amazon.nl een account aangemaakt en dit lijkt gewoon 2.99 te gaan kosten. Eerste 30 dagen gratis, maar daarvoor moet je wel al een creditkaart invullen anders werkt het niet. Want bankcontact en Prime gaan blijkbaar ook niet samen (ideal voor onze Nederlandse vrienden wel). Gelukkig zag ik dat ik via amazon giftcards wel kon betalen en die giftcards kan je op amzon.nl gewoon voor 2.99 kopen en wel met bankcontact betalen... Lekker logisch.

Wel jammer dat ik alweer, zoals op iedere streamingdienst continu aanloop dat series die ik wil zien niet in mijn regio beschikbaar zijn.
Ik bekijk het deze zomer eens, maar geen idee of het een blijver zal zijn of niet.
Ik betaal al een jaar maar 2.99 :).

Bij ps4/ps5 krijg je 6 maand apple+
Maar zoveel staat daar ni op vind ik.
Films is allemaal betalen. En eigen series zijn er net zoveel

Ja ik heb het geactiveerd. Maar wat je allemaal moet doen...

Op Playstation account aanmaken gaat niet. Op Apple TV account aanmaken niet. Want ik heb beiden al meteen een creditcard nodig.
Dan maar naar Apple ID om een Apple ID aan te maken.
Inloggen op Apple TV op Playstation. Log In, dan blijkt dat ik een ITunes account nodig heb.
Maak ik een ITunes account nodig, log ik, blijkt dan dat ik betaalinformatie moet toevoegen. Ik vind ook dat Apple vrij veel van u moet weten ma bon.
Betaalinformatie toegevoegd, account eindelijk aangemaakt.
Abonnement direct opgezegd (maar ze loopt nu wel voor 6 maand), en betaalinformatie verwijderd op ITunes.

Blijkt dan dat voor de meeste dingen die er op staan je ook nog mag betalen (idem eigenlijk voor ITunes). Waarom zou iemand ITunes of Apple TV bewust willen hebben als je Spotify en Netflix/Disney hebt???

Ik denk dat je Apple TV+ gratis krijgt bij een aankoop van een apple toestel want veel stelt het inderdaad niet voor. En dat ITunes meer nog een restant v/h verleden is. Verder is Apple voor rijke mensen die net zoals zestigplussers ook niet meer zijn met de tijd... Echt 00's vibes. Een paar serietjes of een Oscar winnen met CODA gaat daar niets aan veranderen.

Maar goed, ik heb nu wel zes maand de tijd om For All Mankind en Prehistoric Planet te kijken. En tegen zo een acties zal ik geen neen zeggen :).

2,99 euro dacht ik ook. Ik heb voor de proefperiode afliep ook hier afgezegd omdat ik eigenlijk alles wat ik wou zien gezien had (zo een 20 films en 1 serie). Maar ik denk dat België gewoon niet prioritair is voor Amazon, vandaar dat het hier goedkoop is vergeleken met elders en die 5,99 euro/maand is denk ik een copy/paste van een andere regio, tenzij de prijs recent is omhoog gegaan en dat dit voor bestaande geabonneerden nog niet van toepassing is.

Het klopt dat het aanbod van Apple TV mager is in vergelijking met de rest, maar bij Apple proberen ze bewust voor kwaliteit in plaats van kwantiteit te gaan. Ik had zelf ook wel gehoopt dat de series en films in sommige gevallen wat beter zouden zijn, maar je kan niet ontkennen dat hun producties qua afwerking en budget vaak een pak hoger liggen dan de concurrenten. Ze strikken ook steevast vrij grote namen en lijken nu ook te mikken op kleinere festivalfavorieten als CODA en Cha Cha Real Smooth. Ik denk dat ze voorlopig nog niet echt stinkers uitgebracht hebben (Cherry misschien, die heb ik vrij snel af gezet).

Er zijn dus nog wel wat interessante dingen te zien, denk ik.
series: Severance, For All Mankind, Prehistoric Planet, Pachinko, Ted Lasso, Mythic Quest, Black Bird, Slow Horses, The Servant, Foundation
films: The Tragedy of Macbeth, The Velvet Underground, Wolfwalkers, CODA, Cha Cha Real Smooth, Finch, Beastie Boys Story, On The Rocks, Greyhound, Swan Song

Ik ga ook de 6 maanden nu activeren en hoop dat de nieuwe van Scorsese binnen die termijn er op komt.

Ja maar wie gaat bepalen wat kwaliteit is en wat kwantiteit is. Veel van wat anderen "kwaliteit vinden", vind ik gewoon niet goed, en andersom ook. Wel eens dat het geen kwaad is om een eigen "smoel" te ontwikkelen, maar dat gevoel heb ik nog niet bij Apple+. Voelt te veel aan als een B-speeltje van iemand die zich elders op focust, net zoals Amazon. Al lijkt de interface op eerste gezicht wel beter te zijn, dan Amazon. Denk wel dat Apple daar ook meer ervaring mee heeft dan Amazon door de Applediensten. Voor gewoon te abonneren is het zeker niet voldoende, maar voor zes maanden gratis zou je dom moeten zijn om daar niet op in te gaan (staan toch 2 series op die ik wil zien).

Terug
Bovenaan