Tanuki's Fotoalbum

Tanuki_

Crew Member
Om het fotografietopic niet te veel te spammen en in de hoop dat dit mij ook een beetje zal motiveren om fotografie een beetje te pushen heb ik ook besloten om een eigen fototopic aan te maken. De spits afbijten doe ik met enkele van mijn favoriete foto's van mijn reis door Kirgizie deze zomer 🐎 ☀️

Deze zijn trouwens allemaal met de Canon R8 (fullframe) en 35mm 1.8 gemaakt. Ben nu een jaartje quasi uitsluitend met die combo aan het fotograferen en ik moet zeggen dat het mij wel bevalt. Het maakt het fotograferen erg simpel op een goede manier. Relatief compact en licht en geen gedoe met welke lensen pak ik mee wat laat ik er standaard op, constant wisselen etcetc. Ook het feit dat deze lens wat macro(-achtige) functies heeft is een leuke plus. Ik dacht eerst dat ik meer richting een tele zou missen maar eigenlijk waren er enkel momenten waarbij ik een wijdere focale lengte miste (al was dat nu ook wel door het soort reis, met veel natuur en landschappen). Ik heb er maar enkele achteraf wat bijgecropt meer richting een 50mm.

Voor dagelijkse fotografie blijf ik sowieso bij deze combo. Voor een volgende reis zou ik (een beetje in tegenstelling tot wat ik eerder zei) misschien wel graag een beetje uitbreiden. Sowieso zou een RF 16mm mijn eerstvolgende aankoop zijn. Het is ook een relatief goedkoop lensje en nog kleiner dan de 35mm. Vroeger fotografeerde ik ook echt vaak op 16mm dus ik ben zeker dat dat een goede toevoeging zou zijn.

Qua tele ben ik er nog niet aan uit, welke ik zou nemen en of ik er uberhaupt ene zou willen. Ik zou wel graag ook wat meer portretten willen maken, zeker op reis, maar dat zit niet zo in mijn natuur. Met een 16 of 35 is dat ook moeilijk, zeker als je ietwat terughoudend bent om onbekende mensen te fotograferen. Automatisch kijk ik dan naar de 85mm RF maar ik heb weinig ervaring met die lengte. Misschien moet ik die eens huren... Maar op zich is dat nog niet voor direct dus ik kan er nog eens over bezinnen :)

Mijn vriendin wil daar al jaren naartoe, 'k zal ze subiet eens jaloers maken met je foto's. Prachtig!
Als ze/jullie effectief zouden gaan, mijn zus is daar gids in/rond de zomermaanden. Ze weet alle goeie plaatsen, guesthouses, mensen, things to do, etc. Kan zeker wat tips geven of effectief een toertje gidsen indien gewenst!

Als ze/jullie effectief zouden gaan, mijn zus is daar gids in/rond de zomermaanden. Ze weet alle goeie plaatsen, guesthouses, mensen, things to do, etc. Kan zeker wat tips geven of effectief een toertje gidsen indien gewenst!
Moest er geen oorlog zijn in Rusland waren we daar al geweest, dus als ze mij ooit ziet is het die halve gare die daar met zijn eigen auto naartoe is gereden. :unsure:
Ik hou het sowieso in 't achterhoofd, vliegreis met twee kleine kinderen en hond die niet in opvang mag is uitgesloten. :(

Terug
Bovenaan