Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Het ben ik en mijn ma, mijne pa is eind augustus overleden en dat moet dus allemaal in orde gebracht worden.
Allerlei contracten die overgezet moeten worden op naam van mijn moeder.
Alles is perfect gelukt, gewoon via mail de gegeven doorgeven en alles word in orde gebracht, of ze vragen nog wat extra gegevens om alles in orde te brengen.
Luminus, de watergroep, verzekeringsmaatschappijen, Aquacare Kinetico, Antargaz, het ziekenfonds, allemaal zonder problemen, maar bij telenet lukt dat precies niet.
Innige deelneming man, ik wou gewoon mijn ervaring delen hoe ik de dingen klaar krijg bij telenet, ik wou u niet de vinger wijzen of iets dergelijks. Sterkte aan u en de familie
Innige deelneming man, ik wou gewoon mijn ervaring delen hoe ik de dingen klaar krijg bij telenet, ik wou u niet de vinger wijzen of iets dergelijks. Sterkte aan u en de familie
Dank u, ik waardeer je input, alle informatie en ervaringen zijn welkom.
Het valt mij vooral ook dat telent als bedrijf in de telecom sector (waar communicatie net centraal staat) op vlak van communicatie nog heel wat te leren heeft. Terwijl dat bij heel wat andere bedrijven geen enkel probleem blijkt te zijn.
Al hoor ik van bedrijven als Proximus en Orange bijvoorbeeld, op dat vlak ook niet veel goeds.
Toch raar dat heel wat andere bedrijven het wel goed en correct kunnen.
Mijn ervaring is dat je beter geholpen wordt in een Telenet center.
In het verleden bij onze verhuis ook problemen gehad via de telefonische klantendienst en in het center konden ze mij direct helpen.
Mijn ervaring is dat je beter geholpen wordt in een Telenet center.
In het verleden bij onze verhuis ook problemen gehad via de telefonische klantendienst en in het center konden ze mij direct helpen.
Dit dus. En je kan daar ook mee op de computer kijken. Heb zo onlangs nog een raar administratief probleem opgelost waar mijn factuur plots bij mijn ouders terecht kwam. Ik zag direct waar het aan lag en ze hebben dat dan aangepast in het systeem. Probleem opgelost. Als ik dat via de telefoon had moeten oplossen had het misschien wel eens een lange queeste kunnen worden met veel kopbreken.
Mijn vrouw heeft sinds 18/11 een gsm-abonnement van haar werk en haar werk heeft de overname geregeld, ze zit sindsdien bij Orange.
Factuur van Telenet van december is nu duurder dan ervoor - met dus een gsm-abonnement minder. Gezien dit niet logisch is, neem ik contact op.
FYI: Ik zit zelf in de klachtensector en weet hoe belangrijk het is dat klachten schriftelijk geformuleerd worden omdat achteraf bijna niets kan bewezen worden van wat er telefonisch is gezegd. Ik neem dus contact op via whatsapp, het enige mogelijke kanaal.
Aan diegene die tijd te veel hebben nodig ik u uit om mijn verhaal te lezen. Ik ben altijd zeer beleefd geweest, maar begin nu stilletjes mijn geduld te verliezen..
16/11:
ik leg probleem uit
Telenet 08u56: "Kan je me hiervoor de volledige naam, adres, geboortedatum en de drie laatste cijfers van het identiteitskaartnummer van de abonnementhouder bezorgen"
Ik 08u59: bezorg gegevens.
Telenet 09u34: "Helaas zie ik dat deze niet overeenkomen met de gegevens in het account. Het kan zijn dat onze gegevens verouderd zijn, deze kan je steeds laten bijwerken in één van onze Telenet- winkelpunten. Kan je me ter alternatieve controle de 4 laatste cijfers doorsturen van het rekeningnummer dat gebruikt wordt om Telenet mee te betalen?"
Ik 09u38: bezorg gegevens.
Telenet 10u38: "De aanrekening is correct. Je hebt je 10 GB gewijzigd naar Unlimited en voor de periode van 18/11 tot 10/12"
Ik 10u39: Ik zeg dat ik helemaal niets heb gewijzigd en dat het abonnement van mijn vrouw zelfs is stopgezet.
Geen antwoord meer.
17/11
Ik 19u26: Ik vraag of ze het nog aan het bekijken zijn.
Telenet 21u01: "Ik wil dit voor je nagaan, maar hiervoor heb ik de volledige naam, het adres en de laatste 3 cijfers van het identiteitskaartnummer"
Ik 21u02: bezorg gegevens
Geen antwoord meer.
18/11
Telenet 08u17: "Helaas zie ik dat deze niet overeenkomen met de gegevens in het account. Het kan zijn dat onze gegevens verouderd zijn, deze kan je steeds laten bijwerken in één van onze winkelpunten. Ik dien daarom een alternatieve controle uit te voeren. Ik heb de volgende gegevens correct nodig: geboortedatum en -plaats van de abonnementhouder en de 3 laatste cijfers van het rekeningnummer waarmee de laatste betaling gedaan is"
Ik 08u21: bezorg gegevens
Telenet 09u07: "Helaas zie ik dat deze niet overeenkomen met de gegevens in het account. Het kan zijn dat onze gegevens verouderd zijn, deze kan je steeds laten bijwerken in één van onze Telenet- winkelpunten. Kan je me ter alternatieve controle de 4 laatste cijfers doorsturen van het rekeningnummer dat gebruikt wordt om Telenet mee te betalen?"
Ik 09u12: bezorg gegevens
Telenet 10u24: "Ik zie wel hier dat je de wijziging van je abonnement gedaan hebt in een van onze winkels. Helaas kunnen wij de aanrekening niet aanpassen. Wat ik wel kan doen is je abonnement weer wijzigen naar 10GB."
Ik 10u26: Ik leg uit dat ik helemaal niet naar een winkel ben geweest en niets gewijzigd heb en dat het abonnement niet meer actief is, laat staan dat het opnieuw gewijzigd moet worden naar 10 GB. Ik begin ook mijn geduld te verliezen en zeg dat het vervelend is telkens meer dan een uur te moeten wachten op een antwoord.
Geen antwoord meer..
19/11
Ik 09u29: Ik stuur alle gegevens die ze eerder hebben gevraagd in 1 post. Ik stel daaronder de vraag waarom ik geen verder antwoord meer krijg. Ik herhaal nogmaals het probleem.
Telenet 09u43: "Ik heb geen inzicht op de voorgaande berichten. Ik vraag je vriendelijk om de nodige gegevens voor mij op te sturen, zodat ik je verder kan helpen. Hiervoor heb ik de volgende gegevens nodig: de volledige naam, adres, geboortedatum en de drie laatste cijfers van het identiteitskaartnummer van de abonnementhouder"
Ik 09u58: "Ik heb zonet alles bezorgd, maar hier opnieuw"
Telenet 10u24: "Helaas zie ik dat deze niet overeenkomen met de gegevens in het account. Het kan zijn dat onze gegevens verouderd zijn, deze kan je steeds laten bijwerken in één van onze winkelpunten. Kan je me ter alternatieve controle de 4 laatste cijfers doorsturen van het rekeningnummer dat gebruikt wordt om Telenet mee te betalen?"
Ik 10u26: Die gegevens staat toch in mijn post, het wordt geapprecieerd als jullie de berichten ook lezen"
Telenet 10u49: "Om ervoor te zorgen dat al jouw gegevens correct en up-to-date zijn, raden we jou aan om naar een van onze winkels te gaan en jouw identiteitskaart te laten inlezen. Dit is vooral belangrijk als er gegevens ontbreken of verouderd zijn. In de winkel kunnen onze medewerkers uw identiteitskaart inlezen en ervoor zorgen dat alles weer juist staat voor de volgende keer. Dit helpt ons om jou beter van dienst te zijn en eventuele problemen te voorkomen. Mocht je nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen."
Ik 12u02: "Ok, kan je het probleem over de factuur ook nog oplossen"
Telenet 12u55: "ik snap dat je dit niet leuk vind. Ik heb je vraag gelezen maar om verder af te handelen, heb ik die gegevens nodig. Stuur je nog even de gegevens?"
Ik 12u57: Welke gegevens kan je nog nodig hebben?
Telenet 13u38: "De drie laatste drie cijfers van je identiteitskaart komen niet overeen met wat wij hier hebben. Kan je de drie laatste cijfers van je rijksregister voor me opsturen?"
Ik 13u42: bezorg gegevens
Telenet 14u23: "Ik zie dat de laatste 3 cijfers van het rijksregisternummer niet overeenkomen met het nummer dat in ons systeem staan. Zou je ons het klantennummer, de geboortedatum en geboorteplaats van de abonnementhouder en de laatste 3 cijfers van het bankrekeningnummer waarmee de laatste betaling is gedaan willen doorgeven?"
Ik 14u26: Ik zeg dat het genant begint te worden en post nog eens alles opnieuw.
Mijn vrouw heeft sinds 18/11 een gsm-abonnement van haar werk en haar werk heeft de overname geregeld, ze zit sindsdien bij Orange.
Factuur van Telenet van december is nu duurder dan ervoor - met dus een gsm-abonnement minder. Gezien dit niet logisch is, neem ik contact op.
FYI: Ik zit zelf in de klachtensector en weet hoe belangrijk het is dat klachten schriftelijk geformuleerd worden omdat achteraf bijna niets kan bewezen worden van wat er telefonisch is gezegd. Ik neem dus contact op via whatsapp, het enige mogelijke kanaal.
Aan diegene die tijd te veel hebben nodig ik u uit om mijn verhaal te lezen. Ik ben altijd zeer beleefd geweest, maar begin nu stilletjes mijn geduld te verliezen..
16/11:
ik leg probleem uit
Telenet 08u56: "Kan je me hiervoor de volledige naam, adres, geboortedatum en de drie laatste cijfers van het identiteitskaartnummer van de abonnementhouder bezorgen"
Ik 08u59: bezorg gegevens.
Telenet 09u34: "Helaas zie ik dat deze niet overeenkomen met de gegevens in het account. Het kan zijn dat onze gegevens verouderd zijn, deze kan je steeds laten bijwerken in één van onze Telenet- winkelpunten. Kan je me ter alternatieve controle de 4 laatste cijfers doorsturen van het rekeningnummer dat gebruikt wordt om Telenet mee te betalen?"
Ik 09u38: bezorg gegevens.
Telenet 10u38: "De aanrekening is correct. Je hebt je 10 GB gewijzigd naar Unlimited en voor de periode van 18/11 tot 10/12"
Ik 10u39: Ik zeg dat ik helemaal niets heb gewijzigd en dat het abonnement van mijn vrouw zelfs is stopgezet.
Geen antwoord meer.
17/11
Ik 19u26: Ik vraag of ze het nog aan het bekijken zijn.
Telenet 21u01: "Ik wil dit voor je nagaan, maar hiervoor heb ik de volledige naam, het adres en de laatste 3 cijfers van het identiteitskaartnummer"
Ik 21u02: bezorg gegevens
Geen antwoord meer.
18/11
Telenet 08u17: "Helaas zie ik dat deze niet overeenkomen met de gegevens in het account. Het kan zijn dat onze gegevens verouderd zijn, deze kan je steeds laten bijwerken in één van onze winkelpunten. Ik dien daarom een alternatieve controle uit te voeren. Ik heb de volgende gegevens correct nodig: geboortedatum en -plaats van de abonnementhouder en de 3 laatste cijfers van het rekeningnummer waarmee de laatste betaling gedaan is"
Ik 08u21: bezorg gegevens
Telenet 09u07: "Helaas zie ik dat deze niet overeenkomen met de gegevens in het account. Het kan zijn dat onze gegevens verouderd zijn, deze kan je steeds laten bijwerken in één van onze Telenet- winkelpunten. Kan je me ter alternatieve controle de 4 laatste cijfers doorsturen van het rekeningnummer dat gebruikt wordt om Telenet mee te betalen?"
Ik 09u12: bezorg gegevens
Telenet 10u24: "Ik zie wel hier dat je de wijziging van je abonnement gedaan hebt in een van onze winkels. Helaas kunnen wij de aanrekening niet aanpassen. Wat ik wel kan doen is je abonnement weer wijzigen naar 10GB."
Ik 10u26: Ik leg uit dat ik helemaal niet naar een winkel ben geweest en niets gewijzigd heb en dat het abonnement niet meer actief is, laat staan dat het opnieuw gewijzigd moet worden naar 10 GB. Ik begin ook mijn geduld te verliezen en zeg dat het vervelend is telkens meer dan een uur te moeten wachten op een antwoord.
Geen antwoord meer..
19/11
Ik 09u29: Ik stuur alle gegevens die ze eerder hebben gevraagd in 1 post. Ik stel daaronder de vraag waarom ik geen verder antwoord meer krijg. Ik herhaal nogmaals het probleem.
Telenet 09u43: "Ik heb geen inzicht op de voorgaande berichten. Ik vraag je vriendelijk om de nodige gegevens voor mij op te sturen, zodat ik je verder kan helpen. Hiervoor heb ik de volgende gegevens nodig: de volledige naam, adres, geboortedatum en de drie laatste cijfers van het identiteitskaartnummer van de abonnementhouder"
Ik 09u58: "Ik heb zonet alles bezorgd, maar hier opnieuw"
Telenet 10u24: "Helaas zie ik dat deze niet overeenkomen met de gegevens in het account. Het kan zijn dat onze gegevens verouderd zijn, deze kan je steeds laten bijwerken in één van onze winkelpunten. Kan je me ter alternatieve controle de 4 laatste cijfers doorsturen van het rekeningnummer dat gebruikt wordt om Telenet mee te betalen?"
Ik 10u26: Die gegevens staat toch in mijn post, het wordt geapprecieerd als jullie de berichten ook lezen"
Telenet 10u49: "Om ervoor te zorgen dat al jouw gegevens correct en up-to-date zijn, raden we jou aan om naar een van onze winkels te gaan en jouw identiteitskaart te laten inlezen. Dit is vooral belangrijk als er gegevens ontbreken of verouderd zijn. In de winkel kunnen onze medewerkers uw identiteitskaart inlezen en ervoor zorgen dat alles weer juist staat voor de volgende keer. Dit helpt ons om jou beter van dienst te zijn en eventuele problemen te voorkomen. Mocht je nog verdere vragen hebben, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen."
Ik 12u02: "Ok, kan je het probleem over de factuur ook nog oplossen"
Telenet 12u55: "ik snap dat je dit niet leuk vind. Ik heb je vraag gelezen maar om verder af te handelen, heb ik die gegevens nodig. Stuur je nog even de gegevens?"
Ik 12u57: Welke gegevens kan je nog nodig hebben?
Telenet 13u38: "De drie laatste drie cijfers van je identiteitskaart komen niet overeen met wat wij hier hebben. Kan je de drie laatste cijfers van je rijksregister voor me opsturen?"
Ik 13u42: bezorg gegevens
Telenet 14u23: "Ik zie dat de laatste 3 cijfers van het rijksregisternummer niet overeenkomen met het nummer dat in ons systeem staan. Zou je ons het klantennummer, de geboortedatum en geboorteplaats van de abonnementhouder en de laatste 3 cijfers van het bankrekeningnummer waarmee de laatste betaling is gedaan willen doorgeven?"
Ik 14u26: Ik zeg dat het genant begint te worden en post nog eens alles opnieuw.
Ik begrijp uw frustratie zeker, maar ik denk dat als een nieuwe medewerker een chat start van Whatsapp ze inderdaad voorgaande gesprekken niet kunnen zien, en ze daarom telkens opnieuw die gegevens vragen ter controle.
Wat wel hemeltergend is, is dat ze die gegevens nadien nogmaals vragen zodra je ze in de eerste post begint te zetten. Dat is inderdaad niet willen lezen.
Los van de kafka. Kan het zijn dat je voorheen een soort goedkopere formule had en dat door het wegvallen van het abo van je vrouw die formule weg is, en het hierdoor eigenlijk nog duurder is dan voorheen?
Nu al een paar keer een mail gehad van telenet dat ze een nieuwe modem gingen opsturen met de post omdat de mijne verouderd is en gaat stoppen met werken in februari 2025 .
Ze gingen deze normaal verleden week moeten aangeboden hebben volgens de mail en ging nog een mail krijgen met tracering code en eventueel leverdatum van PostNl maar dus nog altijd niks gekregen nu .
Tja , de post zal het druk hebben zekers maar als ze half januari nog niet zijn gewest zal ik toch eens een belletje richting telenet moeten doen denk ik .
Tja , de post zal het druk hebben zekers maar als ze half januari nog niet zijn gewest zal ik toch eens een belletje richting telenet moeten doen denk ik .
Recent telefoon van Telenet Business of we nog content waren van de formule. Ik zeg vlakaf dat we niet content zijn en dat we de volgende maand gaan overstappen op Base want die zijn goedkoper.
Blaas zucht puf oei oei mijnheer wat kan ik voor u betekenen?
Ik wil maandelijks 30 euro korting zodat uw prijs gelijk loopt met die van Base.
Oké.
---
Ik kan niet tegen afzetters. Geef de mensen uw beste prijs of bol het af.
Ik kan 't niet meer vinden in de instellingen, maar waar kan ik instellen dat ik geen eengemaakt netwerk heb, zodat ik een aparte SSID kan opzetten voor de 2,4 band?
Had ik gedaan en kreeg dus gene mee omdat ik op de verzendlijst stond en moest wachten …Gisteren een nieuwe brief dat als ge hem niet hebt gekregen dat je erom mag gaan naar ..jawel het Telenet Center in uw buurt .
Vandaag geweest (naar die van Aartselaar omdat ge daar kunt parkeren ) en jawel …eerst kreeg ik hem mee maar moest geactiveerd worden en moest dus 15 min wachten …10 min nadien komt die af dat ik hem toch niet mee kreeg omdat deze moest geïnstalleerd worden door hunne technieker volgens mail van telenet .
Had ervoor nog een klapke gedaan en gezegd dat ze dat vroeger zo deden …afspraak maken en dan kwamen die gasten af en waarom ze dat nu niet meer deden…
Soit , hij denkt dat ze ergens een filter moeten verwijderen maar wist het niet zeker .
Dat ze dan van den eerste keer afkomen héé en ondertussen maar spammen dat ge uwe modem moet vervangen voor een datum en dat ge dat zelf moogt doen ….
Half jaartje geleden voor mijne nonkel langs geweest, wat zijn de klantengegevens? Alstu, ene nieuwe modem, klaar. Ik snap niet waarom ze er zoveel kak aan hangen feitelijk... Technieker my ass, gewoon de utp kabels van de oude in de nieuwe steken, coax indraaien,klaar was kees.
Half jaartje geleden voor mijne nonkel langs geweest, wat zijn de klantengegevens? Alstu, ene nieuwe modem, klaar. Ik snap niet waarom ze er zoveel kak aan hangen feitelijk... Technieker my ass, gewoon de utp kabels van de oude in de nieuwe steken, coax indraaien,klaar was kees.
Ik kan 't niet meer vinden in de instellingen, maar waar kan ik instellen dat ik geen eengemaakt netwerk heb, zodat ik een aparte SSID kan opzetten voor de 2,4 band?
Hallo, is het mogelijk om op de 360° modem van Telenet een aparte SSID aan te maken voor de wifi signalen op en ghz. Ik heb problemen om met mijn samsung galaxy A32 in te loggen op 2.4Ghz om smart toestellen in te stellen. De toestellen vragen op op 2.4ghz in te loggen maar gsm gaat op 5ghz.
www.netweters.be
Hey, het is jammer genoeg niet mogelijk om het signaal op te splitsen bij de F@ST3896LG-TN-modem. :ietwat_fronsend_gezicht: Als het toestel al gekend is op jouw netwerk, kan je contact opnemen met de klantendienst zodat we het signaal tijdelijk kunnen sturen naar de 2.4Ghz-frequentie. Mocht dit geen oplossing zijn voor jouw specifieke situatie, raden we je aan om de modem om te laten ruilen naar een model dat een opgesplitst signaal wel ondersteunt. Dit kan je doen bij een Telenet-winkelpunt!
Had ik gedaan en kreeg dus gene mee omdat ik op de verzendlijst stond en moest wachten …Gisteren een nieuwe brief dat als ge hem niet hebt gekregen dat je erom mag gaan naar ..jawel het Telenet Center in uw buurt .
Vandaag geweest (naar die van Aartselaar omdat ge daar kunt parkeren ) en jawel …eerst kreeg ik hem mee maar moest geactiveerd worden en moest dus 15 min wachten …10 min nadien komt die af dat ik hem toch niet mee kreeg omdat deze moest geïnstalleerd worden door hunne technieker volgens mail van telenet .
Had ervoor nog een klapke gedaan en gezegd dat ze dat vroeger zo deden …afspraak maken en dan kwamen die gasten af en waarom ze dat nu niet meer deden…
Soit , hij denkt dat ze ergens een filter moeten verwijderen maar wist het niet zeker .
Dat ze dan van den eerste keer afkomen héé en ondertussen maar spammen dat ge uwe modem moet vervangen voor een datum en dat ge dat zelf moogt doen ….
Volgens mij een eigenzinnige medewerker van dat telenet center.
Want zelfs zonder aanpassing van die filter gaat een modem na activatie werken.
Zou wel kunnen dat ze aan die filter moeten prutsen omdat je anders niet de volledige snelheid zou hebben.
Ik ben op 10 jaar tijd 3x een modem gaan wisselen in telecenter in maldegem, 2x omdat hij de verhoogde snelheden niet aankon en 1x wegens een defect. En telkens heb ik dat zonder morren meegekregen.
Tegen dat ik thuis was en die zelf aangesloten had was die activatie ook uitgevoerd, ik zie niet in waarom je daarom daar 15 min moet wachten
Alléé , vervolg …
Vandaag is die man van telenet langs geweest …om de modem van de tv te vervangen blijkbaar want den andere was nog goed zie hem en moest niet vervangen worden .
Soit , is effe bezig geweest maar niet lang dus en die zegt dat hem een mailke ging sturen naar telenet en dat ik binnen 30 min moest kijken of alles werkt en die is weg .
Soit , dik half uur nadien ga ik kijken en zet den tv op en die werkt blijkbaar zoals het moet maar heb geen internet meer .
Kwam uit op diepagina waar je uw klant nummer moest ingeven en als ook dat deed kwam er dus een tekst te staan dat ik niets moest activeren dat alles in orde was .
Soit , modem herstarten …intern netwerk herstarten (is met deco’s van TP link ) maar niets dus ..heb dan rechtstreeks via wifi geconecteerd op de modem maar daar ook die aanmeld pagina .
Soit naar telenet gebeld , vriendelijke mens heeft mijn probleem aangehoord , extra raad gevraagd aan zo een technieker bij telenet en kwam erop neer dat ik nog effe moest wachten want blijkbaar was nog niet alles door het systeem gelopen …moet dus wachten tot 16.00 uur en dan opnieuw proberen .
Heb nu wel internet als ik rechtstreeks op de modem connecteer van telenet zelf maar intern via de deco’s ….noppes ook al zegt de software van de Deco dat alles in orde zou moeten zijn …hoofddeco is bekabeld aangesloten dus dat zou toch gewoon moeten werken denk ik . (Want er is niks veranderd buiten die stomme modem voor den tv )
Alléé , ben wat aan het zoeken geweest en zelfs als je een laptop met een netwerkkabel verbind met de netwerkpoort op de modem dan is het “geen internet “ dwz er is blijkbaar wel een verbinding want hij gaat naar die pagina van zelf activatie waar je uw klantnummer kan ingeven en dan krijg je terug dat alles al geactiveerd is maar verder geraakt hem niet ..je kan de pagina sluiten en dan heb je die pagina van zelf activatie weer ….soit , volgende zaterdag sturen ze terug een technieker die er eens naar komt kijken maar zoals het nu is denk ik niet dat dit een hardwarematig probleem is .
(Zit dus nu gewoon op het internet via de wifi van de telenetmodem …)