Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

De coax op eigen terrein, tot de rooilijn moet je zelf leggen/graven en genoeg meter extra kabel voorzien zodat de graafploeg van Telenet er tot aan de dichtsbijzijnde tap mee geraakt.

Als je dat niet ziet zitten, dan moet je zelf iemand inhuren om dat te doen. Telenet gaat dit niet voor jou doen.

Zal sowieso iemand moeten inhuren want ik snap daar niets van. Maar als er al aansluiting is voor kabel tv (kijken nog via kabel met de standaard 9 posten of zo), is er dan al zo'n kabel gelegd ooit? Of moet ik nog een extra kabel laten bijleggen?

Zal sowieso iemand moeten inhuren want ik snap daar niets van. Maar als er al aansluiting is voor kabel tv (kijken nog via kabel met de standaard 9 posten of zo), is er dan al zo'n kabel gelegd ooit? Of moet ik nog een extra kabel laten bijleggen?
9 posten?
De huidige standaard over de kabel is het compacte signaal, de vervanger van de vroegere analoge tv, daarbij heb je toch een kleine 30 zenders ter beschikking.

De coax op eigen terrein, tot de rooilijn moet je zelf leggen/graven en genoeg meter extra kabel voorzien zodat de graafploeg van Telenet er tot aan de dichtsbijzijnde tap mee geraakt.

Als je dat niet ziet zitten, dan moet je zelf iemand inhuren om dat te doen. Telenet gaat dit niet voor jou doen
Actually..

Ik had tijdens tuinwerken onze kabel overgetrokken. Telenet gebeld en gevraagd om te fixen en kreeg dan een afspraak x dagen later. Om het proces te versnellen was ik al coax gaan halen en had hem gelegd van de paddestoel tot binnen.

Die kerel was helemaal bereid nieuwe te leggen maar toen ik hem zei dat ik al nieuwe had gestoken was die kei blij. Het heeft me ook 0 euro gekost voor de heraansluiting, buiten dan.. ya know.. de coax die ik zelf was gaan halen. Was een positieve verrassing.

Ik heb de afgelopen twee jaar al ongelofelijk veel problemen gehad met Telenet.
Tot 2x toe hebben ze ons internet (van heel de buurt) gelimiteerd (1MB/sec maximum download snelheid). En nu heb ik opnieuw voor de 2de maal enorm veel problemen door overbelasting op het netwerk tijdens piekmomenten.

Zie hier een opgezette ping van gisterenavond:
Dit is ondertussen al twee weken aan de gang.
Eerste technieker die langskwam: Ja ik kan u niet helpen en ik kan het "SWAT" team niet bereiken. Volgende week moet er een nieuwe technieker komen.
Ik vraag waarom is dat nodig aangezien geweten is dat het probleem niet bij mij zit? -> Dat moet ze meneer..

Tweede technieker komt langs: Ik kan hier niets doen het zit bij het SWAT team.. zucht.

Ondertussen al meer maals op de chat maar krijg telkens deksel op mijn neus, het zit bij SWAT team en zij gaan u contacteren, wijzelf moeten ook afwachten...

Dus ik zit al twee weken in een "wacht" modus en maar hopen dat er iemand mee bezig is, wat ik vermoed dat niet het geval is.
Het is gewoon onmogelijk om dat bij Telenet geescaleerd te krijgen, die geven gewoon een middelvinger naar de klant.. maar ondertussen moogt ge wel dokken.

Ik ben zo gefrustreerd door die mannen, want gamen 's avonds is onmogelijk (online).
En ik heb ook geen alternatief waar ik woon, ik kan hier geen Fiber nemen en aangezien ik dicht op de grens woon met NL, zal dat niet rap gebeuren. En 100Mbps van Proximus is mij veel te traag :(

:cry:
Dit is niet ok. Ik zou precies liever 100mbit stabiel bij Proximus hebben dan dit, als ze het niet gefixt krijgen. Bel met de helpdesk om te cancellen, ze doen altijd een geste om je te houden.

Bij mij komen ze achtereen het thuisnetwerk eens nakijken om te zien of alles wel optimaal is want ze hebben blijkbaar gezien dat het signaal hier soms slecht is …

Tja , als die begint over fiber of over IPtv kijken vliegt hem buiten , dat ze verdomme daar eens alles nakijken om hun signaal stabiel te krijgen .

Gewoonlijk als het warm is heb ik soms signaal verlies (en nee ligt dan niet aan het intern netwerk want dan staat hunne modem hier te pinken . ;) )

Wij hadden ook een hele tijd onstabiel netwerk van Telenet. Draden bovengronds langs palen, in bosrijke omgeving. Na veel vijven en zessen, onderzoekjes, technieker die langskomt, nieuwe modem, schoonbroer-de-IT-er die versterkingsbakjes van Linksys komt plaatsen... nog altijd niet goed. Telenet stuurt nog eens een mannetje, en die klimt uiteindelijk in de paal tegenover ons huis, waar hij vaststelt dat een verbinding gecorrodeerd is. Takken van de bomen die tegen de draden slaan bij wind (en dan hadden we slechte verbinding) en water dat in de verbindingen liep waardoor één en ander niet meer goed werkte. Paar onderdelen vervangen boven aan die paal, de gemeente is die bomen grondig komen snoeien (en wij hebben het hout gekregen als stookhout :) ) en nu hebben we weer betere verbinding.

Zitten hier wat Telenet experten? Ik heb die chatbot geprobeerd maar die is te dom om m’n vraag te snappen…

Ik woon momenteel nog thuis bij m’n ouders, en wij hebben zo’n abonnement voor 5 mensen met alles erop en eraan, onbeperkt internet, 5 sims enzovoort.

Nu ga ik zeer binnenkort verhuizen, en ik heb interesse in ook daar Telenet te nemen omdat dat bij ons thuis prima werkt. Telenet biedt promo’s voor ‘nestverlaters’ zoals ik en als je zo’n promo wilt moet je je aanmelden als je al klant bent of een account aanmaken als je dat nog niet bent.

Nu ben ik al klant maar technisch gezien is m’n pa de beheerder. Als ik probeer een contract af te sluiten via hun website staat er dat m’n beheerder dat moet doen. Ik wil ook geen nieuw account maken want ik moet absoluut m’n nummer behouden (en zonder onderbreking, belangrijk voor werk enzo).

Dat werkt dus niet. Helaas kan m’n pa ook niet helpen aangezien hij ernstig ziek is en ik hem niets kan vragen wat dat soort dingen betreft.

Is er een oplossing voor of zal ik naar zo’n Telenet winkel moeten gaan? Want zo te zien kan ik dus geen contract afnemen met m’n huidige account omdat m’n nummer dus bij m’n vader zit. De logica ontgaat me aangezien het letterlijk een nestverlater promo is, wat impliceert dat ik nog thuis woon en daar regelen over het algemeen je ouders toch het internet zou ik denken, maar dat is natuurlijk gewoon administratieve rompslomp.

Ik denk dat naar een telenet winkel gaan en aangeven dat ge uw nummer wilt behouden wel mogelijk is.

Zitten hier wat Telenet experten? Ik heb die chatbot geprobeerd maar die is te dom om m’n vraag te snappen…

Ik woon momenteel nog thuis bij m’n ouders, en wij hebben zo’n abonnement voor 5 mensen met alles erop en eraan, onbeperkt internet, 5 sims enzovoort.

Nu ga ik zeer binnenkort verhuizen, en ik heb interesse in ook daar Telenet te nemen omdat dat bij ons thuis prima werkt. Telenet biedt promo’s voor ‘nestverlaters’ zoals ik en als je zo’n promo wilt moet je je aanmelden als je al klant bent of een account aanmaken als je dat nog niet bent.

Nu ben ik al klant maar technisch gezien is m’n pa de beheerder. Als ik probeer een contract af te sluiten via hun website staat er dat m’n beheerder dat moet doen. Ik wil ook geen nieuw account maken want ik moet absoluut m’n nummer behouden (en zonder onderbreking, belangrijk voor werk enzo).

Dat werkt dus niet. Helaas kan m’n pa ook niet helpen aangezien hij ernstig ziek is en ik hem niets kan vragen wat dat soort dingen betreft.

Is er een oplossing voor of zal ik naar zo’n Telenet winkel moeten gaan? Want zo te zien kan ik dus geen contract afnemen met m’n huidige account omdat m’n nummer dus bij m’n vader zit. De logica ontgaat me aangezien het letterlijk een nestverlater promo is, wat impliceert dat ik nog thuis woon en daar regelen over het algemeen je ouders toch het internet zou ik denken, maar dat is natuurlijk gewoon administratieve rompslomp.
Of je doet zoals ik, ik heb ook een account met 5 sims en ik heb dat gewoon laten doorlopen, ook al zijn (de meeste van) mijn kinderen de deur al uit. Ik ben dat gewoon blijven doorbetalen voor hun zodat ze zich daar niets van aan moeten trekken. Je kan je pa eventueel ook een kleine vergoeding hiervoor betalen, het zal alleszins goedkoper uitkomen dan een nieuw abo voor jezelf te nemen, en je hebt 0 administratieve rompslomp.

Of je doet zoals ik, ik heb ook een account met 5 sims en ik heb dat gewoon laten doorlopen, ook al zijn (de meeste van) mijn kinderen de deur al uit. Ik ben dat gewoon blijven doorbetalen voor hun zodat ze zich daar niets van aan moeten trekken. Je kan je pa eventueel ook een kleine vergoeding hiervoor betalen, het zal alleszins goedkoper uitkomen dan een nieuw abo voor jezelf te nemen, en je hebt 0 administratieve rompslomp.
Dat was ook m’n initiële idee, maar mag dat wel als ik ergens anders gedomicilieerd ben?

Dat was ook m’n initiële idee, maar mag dat wel als ik ergens anders gedomicilieerd ben?
Zolang de beheerder, uw vader in dit geval, en ruimer genomen jullie betalen zou ik mij daar niet druk in maken, anders moeten ze maar klagen, net als bij Bompa

Tenzij iemand anderd zegt dat het toch moet gemeld worden of nodig is...

Oorverdovend stil, geen reactie of wat dan ook : mail aan de klachten/klantendienst!

Onderwerp: Onprofessionele dienstverlening & uitblijvende opvolging

Beste,

Op maandag 10/11 omstreeks 9u nam ik telefonisch contact op met de klantendienst om mijn Wigo Home S-abonnement te upgraden naar een One-abonnement.
Het gesprek liep vast door een systeemprobleem bij Telenet, waarna ik meer dan 20 minuten in de wacht werd gezet.
Na de 20 minuten werd mij verzekerd dat ik dezelfde dag tussen 16u en 17u zou worden teruggebeld.
Dat is niet gebeurd, geen telefoontje, SMS, niets!
Na meer dan 25 jaar klant te zijn bij Telenet is het ronduit onaanvaardbaar dat een simpele upgrade onmogelijk blijkt en gemaakte afspraken zonder enige melding worden genegeerd.
Dit geeft mij niet het gevoel dat loyale klanten nog enige prioriteit krijgen.
Ik blijf (voorlopig) bij mijn Wigo Home S maar zal me ondertussen grondig informeren over Proximus Fiber.
De combinatie van de fenomenale uploadsnelheid, betrouwbaarheid en hun huidige aanbiedingen maakt de keuze pijnlijk eenvoudig wanneer dit voorval het serviceniveau is dat ik bij Telenet moet verwachten na meer dan 25 jaar klant zijn.

Ik zou graag willen dat dit intern wordt bekeken en dat ik een verklaring ontvang voor het totale gebrek aan opvolging.
Ik zie uw reactie tegemoet,

Met vriendelijke groeten,

Geen reactie tot op heden, februari is ons appartement af en kan ik kiezen voor Proximus of Telenet (beide zijn aanwezig) stekker insteken en modem koppelen , ik denk dat ik na meer dan 25 jaar Telenet eens ga kijken bij Proximus

Oorverdovend stil, geen reactie of wat dan ook : mail aan de klachten/klantendienst!

Onderwerp: Onprofessionele dienstverlening & uitblijvende opvolging

Beste,

Op maandag 10/11 omstreeks 9u nam ik telefonisch contact op met de klantendienst om mijn Wigo Home S-abonnement te upgraden naar een One-abonnement.
Het gesprek liep vast door een systeemprobleem bij Telenet, waarna ik meer dan 20 minuten in de wacht werd gezet.
Na de 20 minuten werd mij verzekerd dat ik dezelfde dag tussen 16u en 17u zou worden teruggebeld.
Dat is niet gebeurd, geen telefoontje, SMS, niets!
Na meer dan 25 jaar klant te zijn bij Telenet is het ronduit onaanvaardbaar dat een simpele upgrade onmogelijk blijkt en gemaakte afspraken zonder enige melding worden genegeerd.
Dit geeft mij niet het gevoel dat loyale klanten nog enige prioriteit krijgen.
Ik blijf (voorlopig) bij mijn Wigo Home S maar zal me ondertussen grondig informeren over Proximus Fiber.
De combinatie van de fenomenale uploadsnelheid, betrouwbaarheid en hun huidige aanbiedingen maakt de keuze pijnlijk eenvoudig wanneer dit voorval het serviceniveau is dat ik bij Telenet moet verwachten na meer dan 25 jaar klant zijn.

Ik zou graag willen dat dit intern wordt bekeken en dat ik een verklaring ontvang voor het totale gebrek aan opvolging.
Ik zie uw reactie tegemoet,

Met vriendelijke groeten,

Geen reactie tot op heden, februari is ons appartement af en kan ik kiezen voor Proximus of Telenet (beide zijn aanwezig) stekker insteken en modem koppelen , ik denk dat ik na meer dan 25 jaar Telenet eens ga kijken bij Proximus
No offense, maar denk je nu echt dat ze op de drukke Telenet helpdesk intern gaan “onderzoeken” waarom jij niet werd opgebeld tussen het afgesproken uur?

Verklaring lijkt mij simpel, degene die u moest opbellen heeft het niet gedaan, wat een scala aan redenen kan zijn. Het kon die persoon niet schelen, hij is het vergeten, het werd aan niemand doorgegeven om u te bellen, etc.
Wat de reden ook is, het gaat toch niets aan de zaak veranderen.

Zou gewoon vragen om concreet en dringend geholpen te worden.

"De combinatie van de fenomenale uploadsnelheid, betrouwbaarheid en hun huidige aanbiedingen" Dit stukje is wel terecht. Bij Telenet betaal je de hoofdprijs voor iets wat vandaag niet meer het beste is.
Vroeger was Telenet ook altijd de duurste, maar ze hadden wel het beste internet. Ik heb ook al geklaagd en een gratis upgrade naar hun 1000/40 abbo gekregen. Maar die upload blijft beroerd.
Hopelijk gaat de fiber hier snel actief worden.

Mijn ouders hebben van Telenet zo een nieuwe TV-Box IP gekregen in de plaats van hun digicorder waar iets mee scheelde. Dat spel werkt enkel op Wifi en mijn ouders hebben een erbarmelijke Wifi ontvangst in hun huis met de nodige problemen tot gevolg als ze TV willen zien. Waarom wordt een solide oplossing met utp/coax kabel opzij geschoven voor een veredelde chromecast?

Terug
Bovenaan