Didymus
Well-known member
Omdat DVB-C wordt uitgefaseerd tegen 2030 om spectrum vrij te maken op hun netwerk.Waarom wordt een solide oplossing met utp/coax kabel opzij geschoven voor een veredelde chromecast?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Omdat DVB-C wordt uitgefaseerd tegen 2030 om spectrum vrij te maken op hun netwerk.Waarom wordt een solide oplossing met utp/coax kabel opzij geschoven voor een veredelde chromecast?
Ja, was zelfde situatie bij mijn opa. Die moest daardoor nog 'internet' bij nemen in zijn abo.Dus de coax in je woning wordt compleet nutteloos dan?
Bovendien is de nieuwe box nog krachtiger dan zijn voorgangers en beschikt deze over de meest geavanceerde WiFi6 technologie. Het is tevens de allereerste box zonder coaxkabel uitgang. Het TV-signaal gaat volledig over het internet. Je hebt dus alleen stroom, Telenet TV en een internetabonnement van Telenet nodig. Het toestel is gemaakt uit volledig gerecycleerd materiaal en minstens 80% energiezuiniger dankzij het vermogen van 3W, vergeleken met voorgaande modellen. Dat betekent dus een win-win voor zowel het energieverbuik voor onze klant, ons milieu en draagt ook bii aan de algemene CO2 emissie doelstellingen van Telenet om die te doen dalen met 55% in de eigen operaties tegen 2030.
Je kan deze TV Box toch ook nog steeds connecteren dmv een netwerkkabel? Alé, dat was toch zo bij mij verledenMijn ouders hebben van Telenet zo een nieuwe TV-Box IP gekregen in de plaats van hun digicorder waar iets mee scheelde. Dat spel werkt enkel op Wifi en mijn ouders hebben een erbarmelijke Wifi ontvangst in hun huis met de nodige problemen tot gevolg als ze TV willen zien. Waarom wordt een solide oplossing met utp/coax kabel opzij geschoven voor een veredelde chromecast?
Of je belt naar telenet of ga even naar een telenet center om je ouders hun modem te laten wisselen naar eentje met wifi 6 ondersteuning?Nu ga ik voor mijn ouders dus een access point moeten kopen die ik naast die Tv box zet en waar ik de utp kabel in steek die vroeger in hun Digicorder zat...
Zeveraars
Mijn ouders hebben van Telenet zo een nieuwe TV-Box IP gekregen in de plaats van hun digicorder waar iets mee scheelde. Dat spel werkt enkel op Wifi en mijn ouders hebben een erbarmelijke Wifi ontvangst in hun huis met de nodige problemen tot gevolg als ze TV willen zien. Waarom wordt een solide oplossing met utp/coax kabel opzij geschoven voor een veredelde chromecast?
zoals @Discobal zegt, je kunt een netwerkkabel steken in de voedingsadapter.Je kan deze TV Box toch ook nog steeds connecteren dmv een netwerkkabel? Alé, dat was toch zo bij mij verleden
week toen ik deze geïnstalleerd heb bij mij thuis...
Staat zo ook op hun website: https://www2.telenet.be/residential....html#id=75993438-6366-406d-8ef9-c6fcdb6ec215
.Tv-Vlaanderen is mss ook een alternatief.Iemand een alternatief voor Telenet?
M'n moeder (86 jaar) die enkel wil tv kijken en een vaste lijn wordt nu verplicht ook een internet abo te nemen, daardoor zal ze ipv 66.64€ naar 99.50€ per maand gaan.
Blijkbaar zal de nieuwe Digibox enkel werken met internet.
Telenet aan de lijn gehad maar er is geen alternatief.
Bij die van ons brand ook het rode lampje ipv blauwe.Een maand of twee, drie terug is er een algemene storing in onze buurt geweest. Sindsdien zijn de digicorders niet meer interactief. Kabels al nagekeken, modem herstart, digicorders herstart enzovoort enzovoort, maar niets helpt.
Het ding is... een heel aantal maandjes daarvoor hebben we ook zoiets aan de hand gehad. Algemene storing, digicorders niet meer interactief, vanalles geprobeerd, niets hielp en uiteindelijk via de klantendienst een technieker laten komen. Die heeft het probleem kunnen oplossen (we hebben niets moeten betalen).
Ik vrees een beetje dat we dezelfde kant moeten opgaan om het probleem deze keer ook opgelost te krijgen. Maar dus zo geen goesting om de klantendienst te moeten bellen en weer zien dat er iemand thuis is voor als de technieker komt...
Bij die van ons brand ook het rode lampje ipv blauwe.
Kan mij eigenlijk niet veel schelen, ik gebruik dat interactieve toch niet.