Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Nu ga ik voor mijn ouders dus een access point moeten kopen die ik naast die Tv box zet en waar ik de utp kabel in steek die vroeger in hun Digicorder zat...

Bovendien is de nieuwe box nog krachtiger dan zijn voorgangers en beschikt deze over de meest geavanceerde WiFi6 technologie. Het is tevens de allereerste box zonder coaxkabel uitgang. Het TV-signaal gaat volledig over het internet. Je hebt dus alleen stroom, Telenet TV en een internetabonnement van Telenet nodig. Het toestel is gemaakt uit volledig gerecycleerd materiaal en minstens 80% energiezuiniger dankzij het vermogen van 3W, vergeleken met voorgaande modellen. Dat betekent dus een win-win voor zowel het energieverbuik voor onze klant, ons milieu en draagt ook bii aan de algemene CO2 emissie doelstellingen van Telenet om die te doen dalen met 55% in de eigen operaties tegen 2030.

Zeveraars

Mijn ouders hebben van Telenet zo een nieuwe TV-Box IP gekregen in de plaats van hun digicorder waar iets mee scheelde. Dat spel werkt enkel op Wifi en mijn ouders hebben een erbarmelijke Wifi ontvangst in hun huis met de nodige problemen tot gevolg als ze TV willen zien. Waarom wordt een solide oplossing met utp/coax kabel opzij geschoven voor een veredelde chromecast?
Je kan deze TV Box toch ook nog steeds connecteren dmv een netwerkkabel? Alé, dat was toch zo bij mij verleden
week toen ik deze geïnstalleerd heb bij mij thuis...

Staat zo ook op hun website: https://www2.telenet.be/residential....html#id=75993438-6366-406d-8ef9-c6fcdb6ec215

Nu ga ik voor mijn ouders dus een access point moeten kopen die ik naast die Tv box zet en waar ik de utp kabel in steek die vroeger in hun Digicorder zat...

Zeveraars
Of je belt naar telenet of ga even naar een telenet center om je ouders hun modem te laten wisselen naar eentje met wifi 6 ondersteuning?
Je moet daar niets voor betalen en op zich ook zelf makkelijk te installeren zonder dat telenet moet langskomen.

Dat tv box ding is sowieso meh, maar met een wifi 6 ondersteunende modem zou dat geen probleem mogen zijn.
Ookal hebben ze nu brakke wifi.

Mijn ouders hebben van Telenet zo een nieuwe TV-Box IP gekregen in de plaats van hun digicorder waar iets mee scheelde. Dat spel werkt enkel op Wifi en mijn ouders hebben een erbarmelijke Wifi ontvangst in hun huis met de nodige problemen tot gevolg als ze TV willen zien. Waarom wordt een solide oplossing met utp/coax kabel opzij geschoven voor een veredelde chromecast?

Je kan deze TV Box toch ook nog steeds connecteren dmv een netwerkkabel? Alé, dat was toch zo bij mij verleden
week toen ik deze geïnstalleerd heb bij mij thuis...

Staat zo ook op hun website: https://www2.telenet.be/residential....html#id=75993438-6366-406d-8ef9-c6fcdb6ec215
zoals @Discobal zegt, je kunt een netwerkkabel steken in de voedingsadapter.

Het klotige is wel dus dat je nu verplicht bent om internet erbij te hebben, vroeger kon je enkel TV afnemen, nu kan dat niet meer.
Dus krijg je het verbruik van uw telenetmodem erbij (vroeger bij m'n grootouders hadden die enkel telefoon en TV, dus geen internet, dus ook geen telenet modem, telefoon was via belgacom analoog)

Inderdaad ik ben eens tot daar gegaan en je kan daar de netwerkkabel insteken. Het was daar wel sowieso al via powerlines te doen, want in die tijd trokken ze nog geen utp's.

Sinds vanmorgen werkt onze tv box niet meer, vandaag ook een bericht gekregen van Telenet zelf.

"Er is een technisch probleem met je aansluiting. We hebben al een afspraak gepland om je netwerk gratis te herstellen. Onze technicus komt dinsdag langs".

Ja hallo, dus efkes een kleine week zonder digitale tv.

Gelukkig smart tv dus wel nog toegang tot wat apps en Netflix. Ook Chromecast dus geen groot probleem maar toch.

Nog iemand? Kan ik zelf iets proberen? Tv box eens zonder stroom gezet en terug aan, ik krijg daar dat bericht in alle talen met "even geduld" en dan plots gedaan..

Met internet geen probleem..

Edit: tv box werkt plots terug

Laatst bewerkt:
Hier in de buurt zijn al maanden problemen met internet telkens wanneer het regent en Telenet wil het maar niet opschalen. Blijkbaar zijn er 564 aansluitingen geimpacteerd. Soms uren slecht, onstabiel of zelf geen internet. In mijn wijk alleen zijn al 17 mensen overgeschakeld op Proximus maar dat is blijkbaar geen probleem van Telenet. Bij iedereen die belt blijven ze steeds hetzelfde standaard riedeltje afsteken: "modem herstarten", "technieker langsturen" en ze willen het maar niet geloven dat een klant hen verzekert dat het probleem niet binnenshuis ligt maar ergens op hun netwerk. Bij verschillende buren hebben ze alles al komen vervangen, zonder resultaat en elke keer moet die technieker dan vaststellen dat het probleem ergens buitenshuis ligt.

Hier in de buurt is er ook al twee maand problemen met de kabel door elektriciteitswerken van Fluvius. Iedere avond om klokslag 19 u vliegt het internet er uit omdat jan en alleman naar Het Journaal begint te kijken op hun digibox.
Op hetzelfde moment post iemand er over op de lokale FB-pagina :D.

Hoewel ik dolgraag weg wil van Telenet ligt er geen stabiele DSL lijn en is FiberNietKlaar nog altijd niet beschikbaar (wss door de PoP) dat er nog niet staat. Ik ging normaal wachten op de Omada ER701-5g-outdoor, maar met familie dat op bezoek komt voor een maand misschien toch de NE200-Outdoor kopen.

Iemand een alternatief voor Telenet?
M'n moeder (86 jaar) die enkel wil tv kijken en een vaste lijn wordt nu verplicht ook een internet abo te nemen, daardoor zal ze ipv 66.64€ naar 99.50€ per maand gaan.
Blijkbaar zal de nieuwe Digibox enkel werken met internet.
Telenet aan de lijn gehad maar er is geen alternatief.

Base? (is van telenet ook...) is dan € 24,30 (Limited internet) + € 12 (TV-app + TV-box) = 36,30€/maand.
Wel maar 29 zenders. 6Euro erbij voor extra zenders (de 29 franstalige zenders blijkbaar). is dan 42,30, dus nog goedkoper dan bij Telenet zelf.

Orange heeft dan meer keuze.

Iemand een alternatief voor Telenet?
M'n moeder (86 jaar) die enkel wil tv kijken en een vaste lijn wordt nu verplicht ook een internet abo te nemen, daardoor zal ze ipv 66.64€ naar 99.50€ per maand gaan.
Blijkbaar zal de nieuwe Digibox enkel werken met internet.
Telenet aan de lijn gehad maar er is geen alternatief.
Tv-Vlaanderen is mss ook een alternatief.
Kost 28,90 euro per maand voor de meeste zenders. (105)

Enige nadeel is dat je wel een schotel moet laten installeren wat een hoge startkost heeft.

Iemand een idee bij dit probleem?
Mijn vriendin heeft recent een webshop opgericht en blijkbaar kunnen alle klanten die telenet hebben als provider die webshop niet op. De klanten zouden blijkbaar error krijgen dat de SSL niet in orde zou zijn. Als ze dit zelf uitvoert is deze wel in orde...

Typische telenet-shenanigans of is er iets anders die meespeelt?

Ik heb in al de jaren dat we bij hier bij telenet zijn nooit echt problemen gehad, maar sinds mijn vader vorig jaar gestorven is en het abonnement voor de televisie over gezet moest worden op naam van mijn moeder heb ik toch wel gemerkt dat er daar heel wat zaken scheef draaien.
Ik heb meerdere keren het overlijden van mijn vader moeten doorgeven voordat ze eindelijk dat abonnement overgezet hebben. (Mijn vader is in augustus 2024 overleden en de aanpassing van het abonnement is van maart dit jaar (2025)).
Toch blijven er tot op de dag van vandaag nog maandelijks facturen, telkens wel van 0 euro, op naam van mijn vader toekomen. Ik weet niet waarvoor, want er staat niks deftige op die facturen. Iedere keer opnieuw geef ik dit door en iedere keer opnieuw krijg ik het antwoord dat ze het in orde brengen, maar de volgende maand is er weer een nieuwe factuur van 0 euro.

Wat voor prutsers werken daar eigenlijk?
Is er dan echt niemand bij telenet die competent genoeg is en voldoende IQ heeft om zoiets in orde te brengen?

Laatst bewerkt:
Een maand of twee, drie terug is er een algemene storing in onze buurt geweest. Sindsdien zijn de digicorders niet meer interactief. Kabels al nagekeken, modem herstart, digicorders herstart enzovoort enzovoort, maar niets helpt.

Het ding is... een heel aantal maandjes daarvoor hebben we ook zoiets aan de hand gehad. Algemene storing, digicorders niet meer interactief, vanalles geprobeerd, niets hielp en uiteindelijk via de klantendienst een technieker laten komen. Die heeft het probleem kunnen oplossen (we hebben niets moeten betalen).

Ik vrees een beetje dat we dezelfde kant moeten opgaan om het probleem deze keer ook opgelost te krijgen. Maar dus zo geen goesting om de klantendienst te moeten bellen en weer zien dat er iemand thuis is voor als de technieker komt...

Net een hele oude brief (2001) van Telenet terug gevonden.
Was een bericht om te betalen via domiciliering, dan bleef het "voordelige tarief", 1499 BEF, behouden.
Anders kwam er 500 BEF bij en werd het 1999 BEF.

Een maand of twee, drie terug is er een algemene storing in onze buurt geweest. Sindsdien zijn de digicorders niet meer interactief. Kabels al nagekeken, modem herstart, digicorders herstart enzovoort enzovoort, maar niets helpt.

Het ding is... een heel aantal maandjes daarvoor hebben we ook zoiets aan de hand gehad. Algemene storing, digicorders niet meer interactief, vanalles geprobeerd, niets hielp en uiteindelijk via de klantendienst een technieker laten komen. Die heeft het probleem kunnen oplossen (we hebben niets moeten betalen).

Ik vrees een beetje dat we dezelfde kant moeten opgaan om het probleem deze keer ook opgelost te krijgen. Maar dus zo geen goesting om de klantendienst te moeten bellen en weer zien dat er iemand thuis is voor als de technieker komt...
Bij die van ons brand ook het rode lampje ipv blauwe.
Kan mij eigenlijk niet veel schelen, ik gebruik dat interactieve toch niet.

Terug
Bovenaan