Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Na lang uitgesteld te hebben wil ik de oude digicorder inruilen voor de nieuwe. Zal wel beter zijn en zeker? Dan wil ik dat online doen, maar ik kan blijkbaar niet inloggen ... Wel raar, want met datzelfde paswoord geraak ik wel in mijn (geheel ongebruikte) telenetmailbox.

Dan maar naar een fysieke winkel zeker? Aangezien ik de mijne huur, moet ik het bakje met de kabels dan gewoon meepakken en dan krijg ik een nieuwe mee?

Na lang uitgesteld te hebben wil ik de oude digicorder inruilen voor de nieuwe. Zal wel beter zijn en zeker? Dan wil ik dat online doen, maar ik kan blijkbaar niet inloggen ... Wel raar, want met datzelfde paswoord geraak ik wel in mijn (geheel ongebruikte) telenetmailbox.

Dan maar naar een fysieke winkel zeker? Aangezien ik de mijne huur, moet ik het bakje met de kabels dan gewoon meepakken en dan krijg ik een nieuwe mee?
Klopt. Mocht je meer dan 1 oude digicorder thuis hebben staan moet je die ook wel meenemen.

De apps van de zenders zijn doorgaans goed genoeg om gewoon tv te kijken via die weg.

Ik zou vandaag wel voor een Google TV Streamer gaan, die kan je zo nodig ook bekabeld aansluiten. De WiFi-antenne in de oudere Chromecast is namelijk niet top, weet ik uit ondervinding.
tnx voor de tip

Als je daar nu nog niet van weg bent...
Dan ist nu nog maar eens de moment.
Graag maar ik heb weinig mogelijkheden in mijn buurt.
Er ligt nog geen Fiber in de straat en er is geen mogelijkheid om te switchen omdat er enkel een kabel van telenet ligt in de straat.
Ik kan dus geen 'betere of zelfde' snelheden halen bij een andere goedkoper alternatief.

Graag maar ik heb weinig mogelijkheden in mijn buurt.
Er ligt nog geen Fiber in de straat en er is geen mogelijkheid om te switchen omdat er enkel een kabel van telenet ligt in de straat.
Ik kan dus geen 'betere of zelfde' snelheden halen bij een andere goedkoper alternatief.

Orange. Is goedkoper en gebruikt de kabels van Telenet

Mij schrikt de downloadsnelheid tot 200 Mbps af bij Base, bij Telenet is dit 500 en ik haal via wifi makkelijk tussen de 450 en 500.

Bij Orange is het 63 euro per maand voor 500 Mbps, vergeleken met de 65 van Telenet is het niet de moeite om te wisselen.

dus er ligt ook geen proximus kabel? hier heel tevreden van de gewone scarlet (geen fiber)

Mja, maar zo veel goedkoper is orange ook al lang niet meer...
Er ligt geen proximus kabel. Fiber zal pas tegen de deadline gelegd worden en samen met de werken van nieuwe rioleringswerken.

Het moet ook wel de moeite vergen om weg te gaan bij Telenet en voor 2€ zie ik het niet gebeuren. (ben zakelijke klant)

Mij schrikt de downloadsnelheid tot 200 Mbps af bij Base, bij Telenet is dit 500 en ik haal via wifi makkelijk tussen de 450 en 500.

Bij Orange is het 63 euro per maand voor 500 Mbps, vergeleken met de 65 van Telenet is het niet de moeite om te wisselen.
Voor te streamen, zelfs 4K is dit meer dan genoeg. tenzij je dat met meer dan 3 mensen/streams tegelijk doet.

En gebruik je die snelheid ook effectief?

Hier naar Hey! Overgestapt en eigenlijk wel heel tevreden van, ook voor gsm´s.
En van de mindere snelheid merk ik echt niets, meerdere streams, werk, ps5,...
Ook zakelijk btw.

Ik ben hier ook effen aan het kijken, maar zie toch ook niet direct hoe ik beter af ben elders. Om te beginnen: geen fiber mogelijk hier, en VDSL is max 100/40 of zoiets. Nu heb ik bij Telenet 500/30 en ik zou toch echt niet meer terug naar 100Mbps down willen gaan.

Enige optie is dan Orange, denk ik, maar ik zie dat Orange voor mij gewoon duurder uitkomt (de tijdelijke promo's niet mee gerekend). Ik heb Telenet met 3 SIMS onbeperkt, en da's €123. Bij Orange met Zen Internet en 3 onbeperkte SIMs kom ik aan €158. Sowieso ga ik die Unlimited wel aanpassen, want dan spaar ik bijna €8 per SIM uit voor 10GB/m. Maar dan nog is Telenet goedkoper met €100 vs €101 bij Orange.

Nu heb ik bij Telenet 500/30 en ik zou toch echt niet meer terug naar 100Mbps down willen gaan.
Het verschil is dat het via VDSL op elk moment van de dag effectief 100Mbps zal zijn, ongeacht wat je buren aan het doen zijn. VDSL is i.t.t. tot coax geen shared medium, dus is er geen nood aan traffic shaping of piek- en daluren. Misschien heb je geluk en zit jouw node niet zo vol, maar dat geldt zeker niet voor iedereen.

Idd... ook mailtje ontvangen dat er weeral 4 euro bijkomt. En de vroeger gratis inbegrepen vaste lijn wordt 2 euro. Die gaat dus zowiezo buiten (want wordt niet meer gebruikt).

Terug
Bovenaan