Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Wij hebben daar geen klagen van tot nu toe, alles werkt gewoon vlot. Je kan op bewaren klikken bij een aflevering. Als er iets live aan het spelen is, kan je gewoon terug spoelen naar het begin. Je kan ook terug kijken zonder iets te hebben bewaard. Duurt wel kleine 10 sec bij ons dat hij de full hd geeft. Kan aan onze mi box liggen ook. Maar tussen klikken op zender en afspelen is 5 sec max.

179710119-833826240818507-1161421410461903070-n.jpg

180286905-386122972464401-1672789486990696949-n.jpg

Mocht je nog dingen willen weten of zien laat maar weten.
Wat bedoel je juist met "op bewaren klikken"?
Je zou tot 7 dagen moeten kunnen terugkijken, klopt dat?

ik heb de CH7465LG-TN ook niet meer goed zeker?
2e van links

Yes correct dat is inderdaad het nieuwste model.

Ben nieuwe klant.
Ik ben vooral onder de indruk vd tv box en het menu enz...
Indrukwekkend toch wel.

Telenet heeft goed werk verricht.

- Eindelijk 3TB.
- Eindelijk afstandsbediening die oplicht.
- Eindelijk dat je uw opgenomen programma's eender waar kan bekijken en zelfs kan casten (dat casten moet ik nog testen). Oke, je hebt wel 7 dagen terug kijk tv maar soms neem ik iets op die geene terug kijk tv heeft.
- Uiteraard de 7 dagen terug kijk tv die iedereen zal hebben nu.
- Zelfs via de telenet app uw zenders kunnen rangschikken, love it, int begin ist effe zoeken maar het is veel simpeler en overzichtelijker.
- En ook dat je bij opnames geen conflicten meer hebt, bij een decoder max 2 opnames, ik zat af en toe met conflict , nu heb je dit niet meer.
- Ook de menu's zijn snel , mooi en superhandig gemaakt. Op de knop met 3 bollekes duwen en tja... mooie keuzelijst die je te zien krijgt.
- Ook de telenet tv app vind ik heel goed. Mooi afgewerkt, snel en handig.

Uit interesse; wat doen jullie met die 1gbps snelheid?
Grote bestanden binnen halen, sommige games zijn al over de 90gb met dlc's.
Als ik dat moet downloaden op een 80 mbps lijntje dan ben ik wel even bezig en zal ik niet veel moeten gamen die dag.
Gewoon handig dat je niet lang meer moet wachten op iets, elke seconde dat je wint is 1 gewonnen.
Misschien raar, maar leven is al kort genoeg. Als ik iets sneller kan hebben en vroeger starten heb ik meer gedaan in mijn leven dan dat ik veel langer moet wachten. Heel wat mensen werken tot 16-17u. Als ze thuis komen en er is iets groot dat ze moeten downloaden willen ze ook geen uren wachten natuurlijk. Dan is zo gigabit lijn gewoon ideaal, binnen paar minuten heb je het bestand binnen. Natuurlijk speelt de server ook een rol.

deze kan in principe 1 Gbps aan maar telenet zal deze modems afkappen op 400 Mbps.
Dus als je zeker de hoogste snelheid wil zal je het laatste model moeten nemen.
maar in theorie heb je toch genoeg met de "oudere" modem?

Inderdaad, de "oude" modems zoals jij hebt, kunnen 1Gbps aan.
Bij mij stond er onder mijn Telenet, dat ik de nieuwste modem nodig had om optimaal de snelheid te kunnen benutten. [Ben deze gewoon gaan ophalen in Telenet center zonder probleem]
Op userbase zeggen ze wel dat Telenet de "oudere" modems zal begrenzen tot 400 Mbps.

Ik ben ook aan zien en heb ook hetzelfde model als Jonas, maar op de telenet pagina staat dat die enkel 1GBbps haalt met hun gigaboost formule.

Willen hier ook graag naar die One Up gaan, vooral omwille van de mobiele data enzo voor de kinderen erbij, maar is dus niet te bestellen via de website. Elke keer kom je vast te hangen op een blanco pagina...

Ik heb dezelfde modem als Jonas, met mijn speedboost haalde ik +- de 1gbps, nu met OneUP lijkt dit hard capped op 400mbps (getest met speedtest). Je zal dus een nieuwe modem moeten halen als je de 1gbps snelheid wil halen.

Willen hier ook graag naar die One Up gaan, vooral omwille van de mobiele data enzo voor de kinderen erbij, maar is dus niet te bestellen via de website. Elke keer kom je vast te hangen op een blanco pagina...
Bellen is het beste, hebbe wij ook gedaan. Zelf modem ophalen en installeren kan iedereen, kan je morgen al bij Telenet zitten.
Hier gisteren in voormiddag gebeld en in de middag zat ik al op het internet van Telenet.
Enkel de simkaart moet nog worden opgestuurd.

maar in theorie heb je toch genoeg met de "oudere" modem?
Bij Telenet zeggen ze alleszins dat die zou moeten voldoen, hebben hier dezelfde hangen en net abonnement aangepast. :)

Bellen is het beste, hebbe wij ook gedaan. Zelf modem ophalen en installeren kan iedereen, kan je morgen al bij Telenet zitten.
Hier gisteren in voormiddag gebeld en in de middag zat ik al op het internet van Telenet.
Enkel de simkaart moet nog worden opgestuurd.

Inderdaad, telefonisch dan maar, dat is wel gelukt.

Is er eigenlijk een bepaalde snelheid dat de Telenet TV box nodig heeft?
want mijn powerlines zijn al redelijk oud (topcom powerlan 200 85 mbps)

Hier ook aan het twijfelen om over te gaan van wigo s naar one up. Veel mobiele data en 1gbps.
Ineens een horen voor een nieuwe digicorder en modem want hebben hun tijd nu wel gehad vind ik.

Bij Telenet zeggen ze alleszins dat die zou moeten voldoen, hebben hier dezelfde hangen en net abonnement aangepast. :)

Inderdaad, telefonisch dan maar, dat is wel gelukt.
De oude modems voldoen inderdaad maar je zal niet boven de 400 Mbps geraken

Sjans dat ik eerst een bel naar de telenet winkel (maldegem) ...

Ze mogen zomaar geen tv boxen en modems meer meegeven zonder dat mechelen dat duidelijk vermeld na mijn contact in hun systeem.
EN de stock van die tv boxen is voor onbepaalde duur op :(

Tis weer lekker duidelijk dus en weer overal andere instructies. Ik ga dan maar een paar weekjes wachten alvorens nog meer miserie :(

Terug
Bovenaan