Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Ik heb ook even de oefening gemaakt als ik zou switchen naar Proximus Fiber. Het komt prijsgewijs zo goed als op hetzelfde neer, dus die moeite ga ik niet doen. Mijn downloadsnelheid zou wel verdubbelen, maar eerlijkgezegd, meer dan 1Gbps heb ik echt niet nodig.

Ik heb hier serieus moeten zoeken om mijn opties te wijzigen om bvb die Vaste Lijn eruit te halen. Ik heb het eindelijk gevonden, maar zie daar nu bvb dat ik gedurende 6 maanden korting kan krijgen voor ONEup ipv de ONE die ik nu heb. Daardoor kom ik ineens gedurende die 6 maanden ongeveer €17 goedkoper uit als ik ONEup kies. Er staat ook dat je korting vervalt als je in die 6 maand terug downgradet. Of maw, ik kan ook gewoon perfect direct na die 6 maanden terug naar ONE overschakelen zonder penalty ?

Hier gaat die vaste lijn er ook uit. Vroeger werd die nog wel eens gebruikt om naar mijn grootouders te bellen. Of mijn schoonouders gebruiken die om naar ons te bellen. Alles te samen hebben we die misschien een half uur gebruikt de laatste 6 maanden. Niet het nut om daarvoor te betalen en intussen wel met onze gsm voor niets te kunnen bellen.
Volgende dat buiten vliegt, is wat mij betreft de digitale tv. Ook 25€ elke maand, maar daar wil de vrouw nog niet van weten.

Ik heb hier serieus moeten zoeken om mijn opties te wijzigen om bvb die Vaste Lijn eruit te halen. Ik heb het eindelijk gevonden, maar zie daar nu bvb dat ik gedurende 6 maanden korting kan krijgen voor ONEup ipv de ONE die ik nu heb. Daardoor kom ik ineens gedurende die 6 maanden ongeveer €17 goedkoper uit als ik ONEup kies. Er staat ook dat je korting vervalt als je in die 6 maand terug downgradet. Of maw, ik kan ook gewoon perfect direct na die 6 maanden terug naar ONE overschakelen zonder penalty ?
Je moet dan na 6 maanden terug overschakelen naar ONE, zonder kosten.

Ze hopen met die promo’s dat mensen het vergeten aan te passen, te lui zijn om aan te passen of ondertussen na 6 maanden de snelheid gewoon zijn.

Het is geen liefdadigheid maar een strategie.

Ik heb het eindelijk gevonden, maar zie daar nu bvb dat ik gedurende 6 maanden korting kan krijgen voor ONEup ipv de ONE die ik nu heb.

Dat lijkt alweer de zoveelste klantenmisleiding van Telenet. Onder "Connectiviteitsplan wijzigen" kan ik dus mijn abonnement aanpassen en zie ik daar dus een promo als ik ONEup neem ipv mijn huidige ONE. Als ik dan alle schermen doorloop tot het finale Bestel-scherm, is er van die promo helemaal niets meer te merken en is het abonnement ineens de volle pot.

En ook de methode om de (vroeger gratis, maar binnenkort betalende) vaste lijn in een One bundel af te zetten werkt niet 🤔 Extra zaken bij-activeren is simpel en werkt altijd, maar o wee als je iets wil verminderen

En ook de methode om de (vroeger gratis, maar binnenkort betalende) vaste lijn in een One bundel af te zetten werkt niet 🤔 Extra zaken bij-activeren is simpel en werkt altijd, maar o wee als je iets wil verminderen
Hier geen last mee gehad. Gsm abbo ook verlaagd zonder probleem.

Je moet gewoon je abo heraanvragen en daarbij de optie “Vaste lijn” niet aanvinken.

Mijn verbruik word blijkbaar al van eind vorige maand niet meer geregistreerd in My Telenet.
Heb je naast je internet / gsm abo ook toevallig een data sim kaart?

Ik “dacht” hetzelfde voor te hebben als jou, maar dat kwam omdat de volgorde gewijzigd is van mijn verbruik tabellen in de MyTelenet app.

Vroeger: Verbruik thuis internet / verbruik abo gsm 1 / verbruik abo gsm 2 / verbruik data sim

Nu: Verbruik data sim / verbruik abo gsm 1 / verbruik abo gsm 2 / verbruik thuis internet

Omdat ik mijn data sim maar zelden gebruik staat dat verbruik op 0, maar ik dacht daardoor eerst dat het over mijn thuis verbruik ging.

Mogelijks heb jij hetzelfde voor?

Heb je naast je internet / gsm abo ook toevallig een data sim kaart?

Ik “dacht” hetzelfde voor te hebben als jou, maar dat kwam omdat de volgorde gewijzigd is van mijn verbruik tabellen in de MyTelenet app.

Vroeger: Verbruik thuis internet / verbruik abo gsm 1 / verbruik abo gsm 2 / verbruik data sim

Nu: Verbruik data sim / verbruik abo gsm 1 / verbruik abo gsm 2 / verbruik thuis internet

Omdat ik mijn data sim maar zelden gebruik staat dat verbruik op 0, maar ik dacht daardoor eerst dat het over mijn thuis verbruik ging.

Mogelijks heb jij hetzelfde voor?
Nee, enkel internet.
Gsm's zijn momenteel Proximus en Mobile Vikings.
Als ik terug kijk naar de voorgaande maanden zie ik daar wel een geregistreerd verbruik, enkel de laatste maand dus niks.

Ik heb in al de jaren dat we bij hier bij telenet zijn nooit echt problemen gehad, maar sinds mijn vader vorig jaar gestorven is en het abonnement voor de televisie over gezet moest worden op naam van mijn moeder heb ik toch wel gemerkt dat er daar heel wat zaken scheef draaien.
Ik heb meerdere keren het overlijden van mijn vader moeten doorgeven voordat ze eindelijk dat abonnement overgezet hebben. (Mijn vader is in augustus 2024 overleden en de aanpassing van het abonnement is van maart dit jaar (2025)).
Toch blijven er tot op de dag van vandaag nog maandelijks facturen, telkens wel van 0 euro, op naam van mijn vader toekomen. Ik weet niet waarvoor, want er staat niks deftige op die facturen. Iedere keer opnieuw geef ik dit door en iedere keer opnieuw krijg ik het antwoord dat ze het in orde brengen, maar de volgende maand is er weer een nieuwe factuur van 0 euro.

Wat voor prutsers werken daar eigenlijk?
Is er dan echt niemand bij telenet die competent genoeg is en voldoende IQ heeft om zoiets in orde te brengen?
Afgelopen week hadden we weer zo een factuur van 0 euro op naam van mijn vader in de bus.
Vandaag ben ik naar zo een telenet winkel geweest aangezien andere zaken (whatsapp, messenger, bellen) geen resultaten opleverden.

In de winkel ben ik te weten gekomen dat het waarschijnlijk om een bug in het systeem gaat, mijn vader staat nog in het systeem, maar heeft geen enkel product meer op zijn naam staan, als ze hem probeerden te verwijderen ging dat niet omdat zijn account niet meer bestond.

De persoon in de winkel had niet veel tijd, maar heeft alle gegevens genoteerd en ging hem er morgen mee bezig houden. Normaal gezien zou hij het in orde moeten krijgen, maar moesten we volgende maand toch nog een factuur on de bus krijgen, dan mag ik hem persoonlijk opbellen en zal hij hel er opnieuw mee bezig houden.

Hopelijk is het nu in orde en kan dit afgesloten worden.

Vorige week afscheid genomen van televisie via Telenet(One).
Afhankelijk van je kijkgedrag eigenlijk perfect op te vangen met google TV en gratis stream apps. 25 euro/maand in the pocket.

Weet iemand of de telefoons die verkocht worden op de website opnieuw in stock komen als ze uit stock zijn of zijn dat van die eenmalige loten? De klantendienst kon mij vreemd genoeg geen antwoord geven.

Ik had ergens iets gelezen dat je tegen 't einde van 't jaar naar de recentste box (kleine vierkantje) over moet gaan voor TV.
Ik heb de versie daarvoor, maar als ik op een link klik om box om te ruilen, krijg ik te zien dat ik daar niet voor in aanmerking kom.
Iemand een idee waarom?

En een vraag tegen beter weten in: die nieuwste box is puur Android achterliggend...kan ik daar zelf dan apps op installeren (los van die dat zij goedgekeurd/toegevoegd hebben zoals Play, Disney, VTMGO,...)?

En een vraag tegen beter weten in: die nieuwste box is puur Android achterliggend...kan ik daar zelf dan apps op installeren (los van die dat zij goedgekeurd/toegevoegd hebben zoals Play, Disney, VTMGO,...)?
Ja, dat is perfect mogelijk.

Wij hebben zo een Orange Android TV box en ik heb er zelfs de Telenet TV app op geïnstalleerd 😝

Terug
Bovenaan