Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

Op de site van Telenet staat reclame van een promo. 1 jaar lang one up + mobile voor 66 euro.
Als je daar op klikt vind je deze promo nergens terug:unsure:

Waar zie je die promo staan? Ik zie enkel promo's op OneUp gedurende 3 maand.

Surf nu 1 jaar lang tegen gigasnelheden voor slechts €66 met ONEup.​

1 Gbps* Internet + Mobile​

Ja, dat wil ik

Laatst bewerkt:

Surf nu 1 jaar lang tegen gigasnelheden voor slechts €66 met ONEup.​

1 Gbps* Internet + Mobile​

Ja, dat wil ik
Ik had dat ook gezien en heb het gemeld aan de helpdesk. Het genie aan de andere kant had er geen verklaring voor.
Het viel me wel op dat het verdwijnt als je het bekijkt op de desktop versie.

Ik kan de promo die je bij uitbreiding van je one up pakket een Iphone 11 kunt kopen voor 199€ niet meer terugvinden. Is deze verlopen ofzo?

Vrijdag een nieuwe modem geplaatst. Sindsdien geen internet meer. De klantendienst vertelt me dat er problemen zijn met het activeren van de nieuwe modems. Als het tegen volgende vrijdag niet opgelost is stap ik na meer dan 20 jaar over naar proximus. Du jamais vu dit.
Hier is vandaag hetzelfde gebeurd. De activatie is achterliggend 'vastgelopen'.
Volgens klantendienst duurt herstel twee werkdagen... tegen dinsdag dan, ik ben benieuwd.

Hier is vandaag hetzelfde gebeurd. De activatie is achterliggend 'vastgelopen'.
Volgens klantendienst duurt herstel twee werkdagen... tegen dinsdag dan, ik ben benieuwd.
Hier identiek hetzelfde gebeurd deze maandag (13/02). De prutsers hebben het nog niet opgelost, zal ook niet meer voor deze week zijn.

Je weet wat je te wachten staat dus.

Hier loopt intussen al een klacht via Test Aankoop, via de Ombudsman voor Telecommunicatie en de domiciliëring die hebben we intussen ook stopgezet. Geen cent gaat er nog naar hen tot het opgelost is en er stevig gecompenseerd wordt.

En is het volgende week niet in orde, dan stappen we met alles over naar een andere provider. Inderdaad nog nooit meegemaakt, maar nu wel een totale vertrouwensbreuk.

Bij mij is de vastgelopen modem activatie nu opgelost, dus binnen de twee werkdagen.
Maar ik raad iedereen aan om geen modems om te wisselen op vrijdag indien het niet dringend is.

Bij mij is de vastgelopen modem activatie nu opgelost, dus binnen de twee werkdagen.
Maar ik raad iedereen aan om geen modems om te wisselen op vrijdag indien het niet dringend is.
Ben blij voor u, natuurlijk. Maar dit slaat werkelijk alles haha - hier al 9de dag aan de gang.

Niet te snappen hoe ze dit achterliggend verwerken. Ik had ook verwacht dat we achteraan de lijst zouden zitten en de huidige dossiers eerst verwerkt worden.
Misschien dat die activatie op verschillende plaatsen in de back-end kan mislopen en het ene geval moeilijker is dan het andere ofzo :wtf:

Niet te snappen hoe ze dit achterliggend verwerken. Ik had ook verwacht dat we achteraan de lijst zouden zitten en de huidige dossiers eerst verwerkt worden.
Misschien dat die activatie op verschillende plaatsen in de back-end kan mislopen en het ene geval moeilijker is dan het andere ofzo :wtf:

Die modems hebben normaal 3 mac-adressen: EMTA, HGW en een derde die ik intussen vergeten ben. Al die mac-adressen staan achterliggend gelinkt aan uw producten en bij een modem-swap moeten in de back-end die adressen allemaal bijgewerkt, maar hier kan het een en t ander misgaan soms. Kan zijn dat iemand de mac-adressen fout heeft ingegeven of het foute model modem. Een andere mogelijkheid is dat er iets scheelt met een van de productlijnen waardoor het order blijft vasthangen.

Back-end kan meestal deze probleem wel uitklaren en een klant die zonder diensten zit, krijgt normaal prio. In zeldzame gevallen heb je misschien zelf issues waar back-end gewoon moet zeggen "tja, dit is een fout met systeem zelf" en dan moeten ze het nog verder escaleren naar de ontwikkelaar vh platform waarin Telenet de producten beheerst, maar opnieuw... 9 dagen is echt wel lang. :wtf:

Hier heeft het ook enkele weken geduurd om flow geactiveerd te krijgen en een week om een datasim te activeren.

Waren aan het overstappen op een nieuw programma, was de uitleg.

Na dag 10 is het intussen opgelost, ze hebben een voorstel van compensatie gedaan via de ombudsman.

Ex-collega die nog bij Telenet werkt (heb er zelf ook even gewerkt), had mij al aangegeven dat verschillende departementen bijspringen om de backlog te klaren. Is inderdaad grandioos misgelopen na een wissel van IT-systeem in december.

Zou dus mensen ten stelligste afraden van een modem onnodig te ruilen in deze periode - en af te wachten tot het rustiger is.

Zou dus mensen ten stelligste afraden van een modem onnodig te ruilen in deze periode - en af te wachten tot het rustiger is.
Ben ik dus momenteel aan het overwegen, ik zal dan maar een beetje geduld hebben en afwachten.

Sinds een week of 2 hebben ze mijn All Internet + TV Iconic (87,12€/maand) omgezet naar Giga Internet + TV Iconic voor hetzelfde maandelijks bedrag. Mijn huidige Docsis 3.0 ondersteund de Giga snelheid niet en ik moet ruilen voor een Docsis 3.1. Telenet al hierover gecontacteerd en ik zou een modem in een Telenet center moeten gaan halen. Maar als ik moet kiezen tussen mijn huidige snelheid met mijn oude modem en een nieuwe modem zonder internet is de keuze wel snel gemaakt.

Ik heb nu meer dan een jaar Proximus Fiber(business) met 1gb down / 350 up. Dit is wel in brussel en ik verhuis binnenkort naar de rand. Ik heb net naar de aanbiedingen gekeken van Telenet en ik kan nog steeds niet geloven dat ze nog dat piekuren gedoe hanteren + een max upload van 50 hebben 🤮

Terug
Bovenaan