Telenet - Ervaringen, discussies & vragen

tis vooral ook de hoeveelheid aan download data in mijn geval.
Ik heb den one-up van telenet omdat ik buiten heel veel films/series streamen ook meer en meer game via streaming.
(nvidia geforce now - max instelling = +- 21gig/H).
Zonder die 1g download van one-up durft de geforce now streaming ook wel eens bufferen en dus mindere kwaliteit.
Sinds die one-up heb ik dat totaal niet meer voor.
En ik zit iedere maand dus bijna aan 3T download van alles samen.

Ik heb gelukkig wel een bedrijfskorting van 35 euro/maand dus ik betaal ook 'maar' +- 60 voor mijne one-up abbo.

3 terra is wel mucho
Tja zoals ik al aangaf +-21 gig/uur enkel door te gamen in 1440p aan 120fps.
Dan kan je al snel rekenen aan hoeveel download data je komt he als je aardig want gamed. :)

Daar dan nog eens alle film/series streaming bij + 4/5 thuiswerk.

Screenshot-2.jpg

Ik heb nog een whoppa pakket.
Ik betaal €88,32.
giga internet + iconic tv zou slecht €87,12 zijn.

Lijkt me een no brainer om te switchen?

Ik heb easy internet bij Telenet (datavolume an 150 GB)
Tijdens de coronalockdown werd dat verdubbeld naar 300 GB.

Weet iemand of dit nog steeds het geval is. Ik heb nooit een communicatie gezien dat dit zou zijn teruggedraaid.

De teller is nooit op 300 gezet toen; hij bewoog gewoon aan halve snelheid.
Het is nu dus moeilijk om uit te maken of dit nog steeds het geval is.

Ik heb deze vraag ook gesteld aan telenet zelf, in erg simpele woorden, maar kreeg na 5 dagen een antwoord naast de kwestie.
Nog eens geherformuleerd, dus wie weet over vijf dagen wel een correct antwoord. Maar misschien weet iemand het hier.

Met de nieuwe prijsstijging zou ik hier op 61,14 euro uitkomen. Als ik naar Orange moet, boet ik aan de helft snelheid in op zowel up en download. Met een Gigaboostpack zou dat verschil weg zijn, maar is het verschil nog maar 4 euro en heb ik wel een opstartkost van 59 euro. 🤷‍♂️ Het ligt weer allemaal dicht bij elkaar.

Weet iemand of dit nog steeds het geval is. Ik heb nooit een communicatie gezien dat dit zou zijn teruggedraaid.
Er staat op hun website 150, met geen enkele vermelding van een uitzondering.

Met de nieuwe prijsstijging zou ik hier op 61,14 euro uitkomen. Als ik naar Orange moet, boet ik aan de helft snelheid in op zowel up en download. Met een Gigaboostpack zou dat verschil weg zijn, maar is het verschil nog maar 4 euro en heb ik wel een opstartkost van 59 euro. 🤷‍♂️ Het ligt weer allemaal dicht bij elkaar.
Die opstartkost kan je er misschien wel afpingelen.

De teller is nooit op 300 gezet toen; hij bewoog gewoon aan halve snelheid.
Het is nu dus moeilijk om uit te maken of dit nog steeds het geval is.

Ik heb deze vraag ook gesteld aan telenet zelf, in erg simpele woorden, maar kreeg na 5 dagen een antwoord naast de kwestie.
Nog eens geherformuleerd, dus wie weet over vijf dagen wel een correct antwoord. Maar misschien weet iemand het hier.
Dat is nog altijd van 24:00 uur tot 10:00 uur telt je verbruik maar aan 50%

Vraagje i.v.m eerste Telenet factuur na verhuis.
Op mijn eerste rekening staat het volgende vermeld: "Kabelaansluiting: 41 euro"...

Het is inderdaad correct dat er nog geen kabelaansluiting van straat tot huis liep. Echter heb ik de greppel door mijn tuin volledig zelf gegraven. Ook de kabelaansluiting heb ik zelf gelegd, van het huis tot aan de rooilijn. De Telenet aftakdoos staat toevallig op 5 cm van mijn rooilijn, de Telenet installateur diende de kabel slechts door 5 cm grond te duwen en aan te sluiten op hun aftakdoos.

Is het deze 1 minuut werk van de Telenet installateur, dat mij nu 41 euro kost? Of rekent Telenet mij 41 euro aan voor de coax kabel die ik zelf heb gekocht en geïnstalleerd onder mijn tuin?

Alvast bedankt...

Vraagje i.v.m eerste Telenet factuur na verhuis.
Op mijn eerste rekening staat het volgende vermeld: "Kabelaansluiting: 41 euro"...

Het is inderdaad correct dat er nog geen kabelaansluiting van straat tot huis liep. Echter heb ik de greppel door mijn tuin volledig zelf gegraven. Ook de kabelaansluiting heb ik zelf gelegd, van het huis tot aan de rooilijn. De Telenet aftakdoos staat toevallig op 5 cm van mijn rooilijn, de Telenet installateur diende de kabel slechts door 5 cm grond te duwen en aan te sluiten op hun aftakdoos.

Is het deze 1 minuut werk van de Telenet installateur, dat mij nu 41 euro kost? Of rekent Telenet mij 41 euro aan voor de coax kabel die ik zelf heb gekocht en geïnstalleerd onder mijn tuin?

Alvast bedankt...
41 euro voor een minuut werk. Sowieso.

Ik heb een digicorder (huur via one) en een digibox (ooit gekocht). De digibox is sporadisch op de slaapkamer.

Als ik mijn digicorder wissel in de nieuwste generatie. Kan ik dan mij digibox nog gebruiken om tv te kijken? Dat ik geen opnames meer kan bekijken is niet erg.

Ik heb een digicorder (huur via one) en een digibox (ooit gekocht). De digibox is sporadisch op de slaapkamer.

Als ik mijn digicorder wissel in de nieuwste generatie. Kan ik dan mij digibox nog gebruiken om tv te kijken? Dat ik geen opnames meer kan bekijken is niet erg.
Alles of niks met de tv boxen, kan je niet combineren met decoders in huis

Als je eentje in huis neemt moet alles hetzelfde zijn, wederom ook goed gezien van Telenet, obv.

Alles of niks met de tv boxen, kan je niet combineren met decoders in huis

Als je eentje in huis neemt moet alles hetzelfde zijn, wederom ook goed gezien van Telenet, obv.
Jammer. Dan nog maar even proberen uit te stellen.

Ik hoopte boven gewoon nog tv te kunnen kijken. Extra functies zijn niet nodig.

Jammer. Dan nog maar even proberen uit te stellen.

Ik hoopte boven gewoon nog tv te kunnen kijken. Extra functies zijn niet nodig.
Je kan uiteraard wel ci+ module kopen indien tv het ondersteund. Eenmalige kost van 69 eur, en zeker ook omdat je er niet mee moet opnames bekijken

Orange: downloadsnelheid van 150 Mbps en uploadsnelheid van 7,5 Mbps of 15 Mbps "zonder" downloadlimiet. €46 per maand. Als je €15 nog bijbetaalt heb je 400 Mbps down

Ik heb vorig jaar de omschakeling gemaakt. Zelfde hoofdkabel als Telenet, hun modem hangt op dezelfde plaats.

Lang gewoon bij Telenet gebleven omdat "het werkt" en ik geen genoeg heb aan Proximus hun 100Mbps down abo's (er ligt hier geen glasvezel in de buurt en het zal waarschijnlijk nog jaren duren).

Het is nog altijd veel geld in mijn ogen, maar als ik snel-snel iets wil downloaden op playstation/steam/torrents vind ik het gewoon fijn om met 400 Mbps het snel binnen te halen. :p

Lang niet iedereen heeft die hoge snelheid nodig (voor alle duidelijkheid), kijk naar je eigen noden eerst.

Edit: kan wel zijn dat ik terug de switch maak naar een ander. :D Ik heb een gsm-abo bij Orange en met een promotie leek het goedkoper te zijn, maar eens die promo afloopt en Orange hun prijzen ook opgeslagen zijn.... Misschien toch eens kijken of Mobile Vikings of dergelijke iets deftig aanbiedt.

Dit is een optie, komt goedkoper uit, en als ik er nog een of twee abo's bij zou pakken voor gsms, dan zit ik aan 72 euro. Terwijl ik nu voor mijn internet betaal en de gsms apart, en hier kom ik uit op rond de 95 euro uit.

Binnenkort even alles naast elkaar leggen en vergelijken, maar het lijk een no-brainer te zijn om te switchen naar Orange.

Geen idee of het effectief gaat gebeuren, maar de kans is ook groot dat andere providers ook nog een prijsstijging gaan doorvoeren.

Ik heb een tv box beneden en boven een chromecast hangen achter mijn tv en dan via de telenet tv app gewoon streamen, werkt pefect.

Geen idee of het effectief gaat gebeuren, maar de kans is ook groot dat andere providers ook nog een prijsstijging gaan doorvoeren.
Ge zou zeggen met die 4de speler die erbij komt dat die wat aan prijs concurrentie gaat doen, maar het blijft België eh, we betalen hier het meest voor een basisrecht van gans Europa denk ik (of ik zal er niet ver naast zitten). Ge kunt tegenwoordig niks meer bekomen zonder een internetaansluiting. En de directe buurlanden zijn veeel gunstiger qua prijszetting, net hetzelfde als een winkelkar bij ons. Waaraan ligt dat dan precies, ik bedoel, als iemand mij dit vanuit het standpunt van telecom markten eens uit de doeken kan doen en mij zeggen waarom precies wij zoveel, en in het volgende land de helft of meer goedkopere prijs kunnen zetten, misschien leer ik dan nog ietske bij begot.

Terug
Bovenaan