Terug Vriend?

Hans Moleman

Well-known member
Geestige nieuwe podcast van Iwein Segers waar hij zijn “vrienden” interviewt over vriendschap. Vooral grappige bindteksten. Soms wel wat slechte audio ondanks de dure microfoons. ;)

Altijd fan geweest van het fenomeen Iwein Segers: absurde humor, anti-comedy, Andy Kaufman, het omgaan met clichés of metagevoel in comedy.

Ik merk wel dat hij al een tijdje een beetje gefrustreerd is over zijn gebrek aan kansen, maar Michael Van Peel (de eerste die ik nu luister) haalt het wel goed aan, vind ik. Hij zegt iets dat als het grappig is dat het ook wel publiek zal krijgen. En dan geeft Iwein toe dat hij zichzelf soms stokken in de wielen steekt, omdat hij - als het publiek lacht - dan net het tegenovergestelde wil doen om origineel/verrassend te blijven. Maar dan maak je het jezelf ook wel heel moeilijk.

Beetje hopen dat hij terug gelanceerd geraakt. Zijn eerste show vond ik echt heel goed. Daarna is het wat meer een brokkenparcours met af en toe leuke momenten. Dat maakt het ook wel tof om te blijven volgen.

Denk dat ik de andere episodes ook ga luisteren.

Ik ben begonnen met die van Piet De Praitere, want die interesseerde mij het meest van alle gasten. Wel sowieso een leuk en interessant concept waar ik zelf wel mee bezig ben de laatste jaren.

Het voelde soms wel een klein beetje pijnlijk, op sommige momenten. Ik weet niet of anderen dat ook zo ervaren hebben? Je merkt dat Iwein dikkere vriend wil zijn van Piet dan omgekeerd. Ik denk dat Piet Iwein wel nog leuk vindt en respecteert, maar dat die na een uur samen iets heeft van "tja kijk het was leuk, meer moet het niet zijn". Zo kwam het toch over voor mij alé (en ik heb zelf ook wel zo'n kennis of 2 eigenlijk).

Op het einde dan ook nog "Het is alweer 3 maanden geleden dat ik Piet nog gehoord heb", oof 😬

Ik ben begonnen met die van Piet De Praitere, want die interesseerde mij het meest van alle gasten. Wel sowieso een leuk en interessant concept waar ik zelf wel mee bezig ben de laatste jaren.

Het voelde soms wel een klein beetje pijnlijk, op sommige momenten. Ik weet niet of anderen dat ook zo ervaren hebben? Je merkt dat Iwein dikkere vriend wil zijn van Piet dan omgekeerd. Ik denk dat Piet Iwein wel nog leuk vindt en respecteert, maar dat die na een uur samen iets heeft van "tja kijk het was leuk, meer moet het niet zijn". Zo kwam het toch over voor mij alé (en ik heb zelf ook wel zo'n kennis of 2 eigenlijk).

Op het einde dan ook nog "Het is alweer 3 maanden geleden dat ik Piet nog gehoord heb", oof 😬
Ik zou wel alles wat Iwein doet en zegt met een korreltje zout nemen. Ik vind zijn humor geniaal. Maar vaak worden zijn mopjes niet opgemerkt, omdat ze zo absurd zijn.

Vond het alleszins niet pijnlijk. :)

Ik heb ook de eerste aflevering met Roosje Pertz beluisterd, en vond het idd wel tof.

Ik irriteerde me wel mateloos aan de vele (lange) onderbrekingen.

Terug
Bovenaan