The Last of Us S2

Die haat rond Ellie het staat vol :o

Oke het is geen mooi kind.. Ik vind ze ook niet goed gecast... maar ze speelt op zich wel goed.

En nu Abby ze is niet gespierd genoeg... maar eerst haten dat ze in de game te gespierd is...

Ik denk voornamelijk dat het probleem met Bella is dat die gewoon niet geloofwaardig overkomt als Ellie.

Ellie in S2 is zowat een stoere griet, Bella ziet eruit als een zak patatten.
Ik vond die in S1 totaal niet overkomen zoals Ellie in het spel.
TLOU1 had zo een schitterende chemie tussen de 2 hoofdrolpersonages. Dat was er totaal niet in de serie.

Ik vind haar een regelrechte misscast en dat heeft niks te maken met het feit dat het een lelijk meisje is.

Ik denk voornamelijk dat het probleem met Bella is dat die gewoon niet geloofwaardig overkomt als Ellie.

Ellie in S2 is zowat een stoere griet, Bella ziet eruit als een zak patatten.
Ik vond die in S1 totaal niet overkomen zoals Ellie in het spel.
TLOU1 had zo een schitterende chemie tussen de 2 hoofdrolpersonages. Dat was er totaal niet in de serie.

Ik vind haar een regelrechte misscast en dat heeft niks te maken met het feit dat het een lelijk meisje is.
Toen ze Lyanna Mormont speelde was dat toch een 'stoere griet'. Dus ze kan het in principe?

Toen ze Lyanna Mormont speelde was dat toch een 'stoere griet'. Dus ze kan het in principe?

Dat kwam vooral voort uit het feit dat het een erg jonge vrouw/meisje was met een grote mond in de rol. Eénmaal je als vrouw al wat ouder wordt, pakt die saus niet meer.

Ik denk dat voor iemand die het spel niet gespeeld heeft dat ze dat perfect goed doet. Maar voor mensen die het spel gespeeld hebben is het gewoon een miscast. Het is gewoon niet Ellie. In seizoen 1 vond ik het nog meevallen, maar de Ellie van part 2 kan ze gewoon niet spelen. Ze hadden haar gewoon moeten recasten, eventueel door de actrice die Ellie in de game speelde.

Ik heb beide games gespeeld (TLOU 2 nog met de PC-release begin deze maand) en ik vind haar niet per se een miscast wi. Net zoals het verhaal niet 100% accuraat verteld wordt, vind ik het best kunnen dat de personages ook niet 100% overeenkomen.

Ze hebben het toch gedurfd in aflevering 2 :o

Blijf het wel jammer vinden. Ik kan me echt moeilijk in leven in Ellie.

Ze is te jong en komt totaal niet overeen met het personage.
Ik had dan liever Abby zien spelen als Ellie.

Aflevering 2 gezien. Opnieuw een sterke aflevering. Ik blijf het leuk vinden om de serie te vergelijken met de game. Die blijft natuurlijk superieur op zowat elk vlak, maar het niveau van de aflevering ligt echt hoog.

Niets stoorde me deze keer. Bella Ramsey zette een sterke acteerprestatie neer, en Pedro Pascal is gewoon Joel, opnieuw indrukwekkend. Maar ook chapeau voor Kaitlyn Dever. Ze zet echt een overtuigende en geslaagde vertolking neer. En Jessy is gewoon fun 😄.

Ik kijk nu al uit naar volgende week!

Great! We zijn vertrokken. :coolbrows:

Sterke aflevering, spanning zat er constant in. Benieuwd hoe ze het storywise nu zullen aanpakken, gaat de focus terug vol naar Ellie of nemen ze al iets van Abby mee.

Twee dingen zijn op dit moment grappig op het internet:
    1. Mensen die met de serie zullen stoppen omdat Joel dood is. Ik begrijp nog steeds niet waarom dat een probleem is als de rest van het verhaal goed is. En in het spel was dat wel degelijk zo.
    2. Mensen die kwaad zijn omdat Abby niet gespierd genoeg is. Terwijl ze daar net zoveel haat voor kreeg in het spel. People just like to pissed off.
    [*]

Vond Bella deze aflevering wel goed. Vind Abby heel goed gecast, haar setup is ook gewoon beter dan in de game.

Verschiet er wel van dat ze Joel, net als in de game, zo vroeg afmaken. Nu gaat Bella de serie wel moeten dragen, samen met Abby natuurlijk. Benieuwd wat dat gaat geven.

Gisteren HBO Max aangekocht om te kunnen kijken. Ik vond S1 wat tegenvallen. Het voelde voor mij wat gerusht aan en er was totaal geen connectie tussen en met de personages zoals in de games.

Nog iemand die zwaar het soap opera effect ervaarde tijdens de recap op HBO Max? Zitten zoeken in de instellingen maar gelukkig was het een heel pak minder tijdens de eerste episode.

Tot nu toe deel ik volledig de mening van @Big Boss eigenlijk. Vanavond E2!

Wow, heftige tweede aflevering. Grote end-season-vibe.

Op die manier komt de vaart er wel meteen goed in. Benieuwd naar meer!

Ben toch heel blij dat ik de games nooit gespeeld heb, dus ik moet mij al niet druk maken in alles wat ik hier lees :tongue:

Maar … Joel :cry:

Niet dat het een reden is om te stoppen met kijken, maar qua kwaliteitsverlies van je personages/cast kan het wel tellen.

De dood was dan ook een verrassing voor mij, had niet gedacht dat ze zo ver gingen gaan. Alle lof dus voor de makers wel, want het is niet zonder risico. Benieuwd dus naar het vervolg.

Het enige jammere vind ik dat ze al verteld hebben
wie Abby enz zijn en wat hun bedoelingen zijn. In de game was het meer een onverwacht moment en dat maakte het ‘schok’effect iets groter. Nu ga je het wrs zien aankomen omdat ze het al aangekondigd hebben wat ze willen doen. En tijdens de serie ga je ook niet met de vraag zitten van wie zijn ze enz. Voor de rest was de 1e aflevering wel top.
Dat vond ik inderdaad ook jammer.

Ontopic: waar ik ook benieuwd naar ben:
het gevecht met de Rat King.

Gisteren ook de 2de episode bekeken. Opnieuw heel sterk. Pakken beter dan S1 die ze van mij ook gerust over 2 seizoenen mochten gespreid hebben.

Leuk weetje omtrent E1: de oude man met de grijze baard die gitaar zit te spelen op het nieuwjaarsfeest in Jackson is Gustavo Santaolalla, de man die de soundtrack voor The Last Of Us maakt.

Enkele opmerkingen + spoilers voor het verdere verloop van het verhaal:

De wijzigingen tegenover het game vind ik tot nu toe geen echte meerwaarde hebben. De missie van Abby op voorhand aankondigen heeft geen meerwaarde, in tegendeel. In de game wordt je overvallen wanneer Abby Joel in het been schiet en kan je de situatie niet meteen vatten. Je hebt geen tijd om na te denken en blijft stomverbaasd achter.

Aangezien Joel op patrouille gaat met Dina, i.p.v. Tommy in het spel, hoop ik dat ze de aggressieve kant van Tommy die zijn gezin achterlaat om wraak te nemen nog geloofwaardig kunnen maken.

Dan volgt de hele uitleg van Abby, terwijl dit in het spel nog steeds niet aan de orde is, je hebt er het raden naar.

Het is een horrorserie, dus waarom niet gewoon 'de kop inslaan met een golfclub' overnemen in plaats van te werken met die spil?

Ik snap de opmerkingen over de fysiek van Abby. Abby traint al 5 jaar, elke dag, met als enige motivatie: wraak nemen voor de dood van haar vader. Dat verklaart haar gespierde lichaam. Ze komt heel sterk over. Terwijl dat in de serie toch een pak minder is, ondanks de knappe vertolking.

Verder hoop ik dat ze nu niet teveel meer prijs geven over de groep van Abby. In The Last Of Us 2 ging je met Ellie wraak nemen voor Joel, alles wat daarbij gedaan werd leek gerechtvaardigd en je supporterde voor Ellie. Tot je plots het perspectief van Abby en haar groep ervaarde. Dan leek het plots heel fout wat je allemaal had uitgespookt. Hopelijk kunnen ze dat vertolken naar het scherm door nu eerst Ellie's perspectief in beeld te brengen.

Begrijp me niet verkeerd, I love it. Maar we mogen kritisch zijn ook. :)

Heel leuk bijvoorbeeld dat de stalkers er al inzitten en ik had arcade hall bloater vibes toen Tommy ingesloten werd door ene.

Wist natuurlijk dat dit er zat aan te komen maar kwam toch wel aan oO Geweldige sfeer wel meteen in die eerste 2 eps. Echt een topreeks.

Terug
Bovenaan