Mr.Anderson
Well-known member
Ik ben heel content dat ze nu wel duidelijk hun tijd nemen om het verhaal te vertellen en de kijker de kans geven om wat te bonden met de personages. Dat hadden ze met het eerste seizoen ook moeten doen.
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
E4 vond ik de beste episode tot nu toe. Prachtig!
Het lijkt erop dat ze dan toch de spores zullen toevoegen. De communicatie met wortels of wat het ook is over de grond vind ik maar een onnozel iets.
Kan niet herinneren dat er gesproken werd over spores in de 4de aflevering?
Ik miste die juist want dat was hoe Dina erachter kwam dat Ellie werkelijk immuun is, in de serie zijn ze voor een beet gegaan.
Inderdaad het tempo, al vind ik het iets beter nu in S2. Goed dat ze het verhaal over meerdere seizoenen gesplitst hebben.Cava aflevering wel. Merk wel dak vaak zoiets heb van hmm tov de game.. Heeft uiteraard met tempo game en série te maken.
Ik had wel terug, voor het eerst, tijdens episode 5 weer even een gevoel van: ah, het budget was op.
Precies of ze hebben even snel een industriezone afgehuurd en hier en daar wat planten gezet.
Nagels en koppen.Ik had eigenlijk niet meer de intentie om te reageren op The Last of Us seizoen 2, omdat ik graag positief wil blijven. En eerlijk is eerlijk: in het begin wás ik ook positief. Maar naarmate het seizoen vordert, zit ik steeds vaker met een dubbel gevoel. Daarom geef ik nu toch mijn eerlijke, oprechte mening.
Voor ik dat doe, wil ik wel eerst even iets kwijt: al die memes en negatieve commentaren over Bella Ramsey die online circuleren, vind ik zwaar overdreven. Het is gewoon fucking waanzin hoe sommige mensen zich gedragen. Net zoals bij de game, toen men meteen extreem reageerde op het personage Abby - terwijl velen het spel niet eens gespeeld hadden. Had men het verhaal écht beleefd zoals het bedoeld was, dan hadden ze waarschijnlijk hun woorden snel moeten inslikken...
swat, nu mijn ongefilterde mening over de tv-serie tot nu toe(zal het voor de zekerheid in spoilers zetten):
Ik blijf proberen me open te stellen. En ja, ik geniet van de show. Sommige actiescènes zijn fenomenaal. Het vergelijken met de game blijft heerlijk. Maar dat wringende gevoel over Ellie gaat voorlopig niet zomaar weg. En dat is gewoon jammer...Is Bella Ramsey verschrikkelijk als Ellie?
Nee, dat is ze niet. Maar het probleem is wél dat ze duidelijk niet de sterkste actrice van de cast is. Zelfs Dina - een personage met een kleinere rol - is op acteergebied sterker. Neem bijvoorbeeld de derde aflevering, waarin Ellie en Dina de focus vormen. Die aflevering had op hun schouders moeten kunnen rusten, maar dat lukt niet helemaal. Deels ligt dat aan Bella, voor wie deze versie van Ellie misschien net iets te hoog gegrepen is. Maar ook de schrijvers dragen hier verantwoordelijkheid in.
Dan die ene scène in aflvering 4 denk ik waarin Ellie zegt: "I'm going to be a dad, yeey!"
Sorry, maar... wat? Dat is zó ver weg van de Ellie uit de game. Die zou zoiets nooit gezegd hebben. Never, ever! Ellie in de game was kwaad, gefrustreerd - het voelde als weer een obstakel dat erbij kwam, niet als iets "leuks" op dat moment. Die lijn sloeg echt nergens op. Dus nee, het ligt niet allemaal aan Bella. Maar haar performance helpt ook niet altijd.
Soms zie ik gewoon dat ze aan het acteren is. Dat haalt me eruit, en dat is een probleem. Haar gezichtsuitdrukkingen, zeker in actiescènes, halen het niet bij de intensiteit van de Ellie uit de game. Terwijl bij personages zoals Dina, Tommy, Jesse of Abby het acteerwerk wél geloofwaardig overkomt. Dat is gewoon frustrerend. Ellie zou de absolute top van de show moeten zijn...
Neem bijvoorbeeld de scène met Nora: die vond ik dan weer wél top. Daar zie je wat Bella kan als de scène goed geschreven is en de emotionele opbouw klopt. Alleen is die opbouw naar die scene in de game beter uitgewerkt. De serie blijft op dat vlak toch wat achter.
Ironisch genoeg krijgt Ellie nu alle shit over zich heen in de tv serie, terwijl dat bij de game Abby was. En eerlijk gezegd stel ik me nog steeds de vraag waarom Bella gecast is. De actrice die Abby nu speelt, of zelfs die jonge actrice uit Alien: Romulus, zouden in mijn ogen véél beter geweest zijn als Ellie. Zeker die laatste - als je haar ziet spelen in Alien of Civil War: dat is gewoon Ellie. Zelfs zonder dat ze Ellie speelt, zie je haar erin. Wetende dat zij auditie gedaan heeft voor de rol, maakt het voor mij alleen maar pijnlijker. (maar zoals ik al zei, het ligt ook deels aan de schrijvers. Dit is in de game gewoon beter gedaan. En je kan zien dat Druckmann niet zo fel betrokken is in seizoen 2. Wel benieuwd naar de volgende aflevering die hij geregisseerd heeft. We zullen zien hoe Bella het hier doet, met Druckmann achter het stuur...)
Voor mij hoeft de actrice er niet exact uit te zien zoals Ellie. Maar de expressie, de emotie - je moet het geloven. En bij personages zoals Tommy, Jesse, Dina, Abby... geloof ik het. Bij Ellie dus vaak niet. En dat is spijtig, want alles errond - de scènes, het decor, de actie, de sfeer - is écht fantastisch gedaan.
Ma bon, bij elke nieuwe aflevering probeer ik er weer met een frisse blik in te stappen. Dus we zien wel waar het naartoe gaat.
Nagels met koppen inderdaad. Had het niet beter kunnen verwoorden.Ik had eigenlijk niet meer de intentie om te reageren op The Last of Us seizoen 2, omdat ik graag positief wil blijven. En eerlijk is eerlijk: in het begin wás ik ook positief. Maar naarmate het seizoen vordert, zit ik steeds vaker met een dubbel gevoel. Daarom geef ik nu toch mijn eerlijke, oprechte mening.
Voor ik dat doe, wil ik wel eerst even iets kwijt: al die memes en negatieve commentaren over Bella Ramsey die online circuleren, vind ik zwaar overdreven. Het is gewoon fucking waanzin hoe sommige mensen zich gedragen. Net zoals bij de game, toen men meteen extreem reageerde op het personage Abby - terwijl velen het spel niet eens gespeeld hadden. Had men het verhaal écht beleefd zoals het bedoeld was, dan hadden ze waarschijnlijk hun woorden snel moeten inslikken...
swat, nu mijn ongefilterde mening over de tv-serie tot nu toe(zal het voor de zekerheid in spoilers zetten):
Ik blijf proberen me open te stellen. En ja, ik geniet van de show. Sommige actiescènes zijn fenomenaal. Het vergelijken met de game blijft heerlijk. Maar dat wringende gevoel over Ellie gaat voorlopig niet zomaar weg. En dat is gewoon jammer...Is Bella Ramsey verschrikkelijk als Ellie?
Nee, dat is ze niet. Maar het probleem is wél dat ze duidelijk niet de sterkste actrice van de cast is. Zelfs Dina - een personage met een kleinere rol - is op acteergebied sterker. Neem bijvoorbeeld de derde aflevering, waarin Ellie en Dina de focus vormen. Die aflevering had op hun schouders moeten kunnen rusten, maar dat lukt niet helemaal. Deels ligt dat aan Bella, voor wie deze versie van Ellie misschien net iets te hoog gegrepen is. Maar ook de schrijvers dragen hier verantwoordelijkheid in.
Dan die ene scène in aflvering 4 denk ik waarin Ellie zegt: "I'm going to be a dad, yeey!"
Sorry, maar... wat? Dat is zó ver weg van de Ellie uit de game. Die zou zoiets nooit gezegd hebben. Never, ever! Ellie in de game was kwaad, gefrustreerd - het voelde als weer een obstakel dat erbij kwam, niet als iets "leuks" op dat moment. Die lijn sloeg echt nergens op. Dus nee, het ligt niet allemaal aan Bella. Maar haar performance helpt ook niet altijd.
Soms zie ik gewoon dat ze aan het acteren is. Dat haalt me eruit, en dat is een probleem. Haar gezichtsuitdrukkingen, zeker in actiescènes, halen het niet bij de intensiteit van de Ellie uit de game. Terwijl bij personages zoals Dina, Tommy, Jesse of Abby het acteerwerk wél geloofwaardig overkomt. Dat is gewoon frustrerend. Ellie zou de absolute top van de show moeten zijn...
Neem bijvoorbeeld de scène met Nora: die vond ik dan weer wél top. Daar zie je wat Bella kan als de scène goed geschreven is en de emotionele opbouw klopt. Alleen is die opbouw naar die scene in de game beter uitgewerkt. De serie blijft op dat vlak toch wat achter.
Ironisch genoeg krijgt Ellie nu alle shit over zich heen in de tv serie, terwijl dat bij de game Abby was. En eerlijk gezegd stel ik me nog steeds de vraag waarom Bella gecast is. De actrice die Abby nu speelt, of zelfs die jonge actrice uit Alien: Romulus, zouden in mijn ogen véél beter geweest zijn als Ellie. Zeker die laatste - als je haar ziet spelen in Alien of Civil War: dat is gewoon Ellie. Zelfs zonder dat ze Ellie speelt, zie je haar erin. Wetende dat zij auditie gedaan heeft voor de rol, maakt het voor mij alleen maar pijnlijker. (maar zoals ik al zei, het ligt ook deels aan de schrijvers. Dit is in de game gewoon beter gedaan. En je kan zien dat Druckmann niet zo fel betrokken is in seizoen 2. Wel benieuwd naar de volgende aflevering die hij geregisseerd heeft. We zullen zien hoe Bella het hier doet, met Druckmann achter het stuur...)
Voor mij hoeft de actrice er niet exact uit te zien zoals Ellie. Maar de expressie, de emotie - je moet het geloven. En bij personages zoals Tommy, Jesse, Dina, Abby... geloof ik het. Bij Ellie dus vaak niet. En dat is spijtig, want alles errond - de scènes, het decor, de actie, de sfeer - is écht fantastisch gedaan.
Ma bon, bij elke nieuwe aflevering probeer ik er weer met een frisse blik in te stappen. Dus we zien wel waar het naartoe gaat.
Grappig, ik heb de games niet gespeeld (ken ze wel uiteraard), en geniet er eigenlijk van omdat je niet biased naar bepaalde figuren kijktBarslecht is het uiteraard niet maar moest ik geen voeling hebben met de games, zou ik wellicht al zijn afgehaakt. Voor mij is dit gewoon hooguit goede middelmaat en niet de 9+ serie die de critics ervan maken (zie net dat die op Rotten Tomatoes wel serieus gereviewbombed is door het publiek, amai).
Ik geniet er wel van iig, benieuwd naar volgende week!Je vraagt u met momenten toch af hoe dezelfde schrijvers van het verhaal van Bill & Frank (dat ook afwijkt van het spel) gegaan zijn naar dit:Grote uitzondering is wel aflevering 3 van het eerste seizoen (het gay koppel). Holy shit wat was dat. Een van de beste dingen die ik tv-gewijs ooit gezien heb. Als dat de maatstaf zou zijn geweest voor de ganse reeks... Dan hadden we goud in handen gehad.
En daar moetek ook wel akkoord gaan. Ja, da online kritiek op Bella Ramsey is er wat over. Haar acteerprestaties zijn niet geweldig, maar ik aanzie die kritiek toch vooral als kritiek op heel de productie. Het was de casting dat fout zat, dat zij het niet aankan is jammer maar dan hadden ze maar iemand anders moeten casten. En dat zij de soms afschuwelijk geschreven scenes (zoals spoiler hierboven) moet spelen, ligt aan de schrijvers...Dan die ene scène in aflvering 4 denk ik waarin Ellie zegt: "I'm going to be a dad, yeey!"
Yep, episode 6 bewijst dat Bella beter is in het portretteren van een jongere Ellie. De oudere versie, daar slaagt ze niet echt in.
Museum was in het spel 1 van m'n favoriete locaties. Enerzijds vanwege het feit dat we de band zien versterken tussen Joel en Ellie, anderzijds omdat Ellie zo giddy was. Ze kon eens alle zorgen en stress achter zich laten, en een kind zijn. Maar ja, schone liedkes duren nooit lang...
Zoiets kan werken tussen een volwassen persoon en hun kind-zijn (gelijk in de scene met Joel en Tommy met hun vader) maar voor een persoon van 15-ish jaar (S1) en dan 21-ish jaar gaat dat echt niet werken.Waarom ze geen nieuwe actrice hebben gecast snap ik niet. Er zijn toch een aantal jaren tussen S1 en S2 niet?