The Last of Us S2

Ik ben heel content dat ze nu wel duidelijk hun tijd nemen om het verhaal te vertellen en de kijker de kans geven om wat te bonden met de personages. Dat hadden ze met het eerste seizoen ook moeten doen.

Fantastisch om de reactie van mijn vriendin te zien die het spel niet had gespeeld zoals ik

E4 vond ik de beste episode tot nu toe. Prachtig!

Het lijkt erop dat ze dan toch de spores zullen toevoegen. De communicatie met wortels of wat het ook is over de grond vind ik maar een onnozel iets.

E4 vond ik de beste episode tot nu toe. Prachtig!

Het lijkt erop dat ze dan toch de spores zullen toevoegen. De communicatie met wortels of wat het ook is over de grond vind ik maar een onnozel iets.
Kan niet herinneren dat er gesproken werd over spores in de 4de aflevering?

Ik miste die juist want dat was hoe Dina erachter kwam dat Ellie werkelijk immuun is, in de serie zijn ze voor een beet gegaan.

Kan niet herinneren dat er gesproken werd over spores in de 4de aflevering?

Ik miste die juist want dat was hoe Dina erachter kwam dat Ellie werkelijk immuun is, in de serie zijn ze voor een beet gegaan.
Dat kwam ook niet aan bod in episode 4. Wel in de 'next in The Last Of Us' trailer die er na afspeelt.

Echt een sterke vijfde aflevering. Er gebeurt ook heel veel.

Om te beginnen komen we erachter dat er meer "slimme" infected zijn. Daarnaast zien we weer wat meer van de Seraphites. Als niet-gamer is het af en toe moeilijk om te begrijpen waar iedere groepering voor staat. Dat het vreemde snuiters zijn kon ik al eerder zien, maar hier zien we ook dat het echt gevaarlijke gekken zijn. Je kon dat eigenlijk al weten door de opgereten lijken in de vorige aflevering, maar hier zie je het effectief gebeuren. Ten laatste was er dan het betreden van Ellie in B2 en dat was echt hetgene waar de serie om draait. De sporen die mensen infecteren als ze die inademen. Zo zien we ook dat Nora al vlug geïnfecteerd is.

Topseizoen tot nu toe, maar ik zie wel dat het maar 7 afleveringen telt. Nog 2 keer knallen dus.

Cava aflevering wel. Merk wel dak vaak zoiets heb van hmm tov de game.. Heeft uiteraard met tempo game en série te maken.
Inderdaad het tempo, al vind ik het iets beter nu in S2. Goed dat ze het verhaal over meerdere seizoenen gesplitst hebben.

Ik had wel terug, voor het eerst, tijdens episode 5 weer even een gevoel van: ah, het budget was op.

Precies of ze hebben even snel een industriezone afgehuurd en hier en daar wat planten gezet. Hetzelfde met de kledij van de Seraphites en het WLF. 't Komt precies allemaal vers uit de verkleedkoffer want de meeste outfits zien er nogal 'nieuw' uit. Ik geniet er enorm van en vind het een topserie. Enkel spijtig dat Ellie haar vooruitgang op gebied van skills en weapon handling niet echt overkomt. Idem met Abby, die ziet eruit als een slappe vod in tegenstelling tot de game, waar ze de afgelopen jaren elke dag aan het trainen was om wraak te kunnen nemen.

Terwijl het lichaam van Abby net heel belangrijk is imo. In de game is ze fysiek veel sterker dan Ellie. De laatste confrontatie op Santa Barbara toont op die manier heel goed aan wat de haat bij zowel Abby als Ellie teweeg gebracht heeft, doordat Abby dan volledig uitgemergeld is en Ellie gewond is. Het verschil in fysiek is enorm waardoor Ellie eigenlijk tegen een heel zwakke Abby komt te staan.

Ik had wel terug, voor het eerst, tijdens episode 5 weer even een gevoel van: ah, het budget was op.

Precies of ze hebben even snel een industriezone afgehuurd en hier en daar wat planten gezet.
Ik zei gisteren letterlijk hetzelfde tegen m'n vriendin, was dat nu echt het park? :/

Ik had eigenlijk niet meer de intentie om te reageren op The Last of Us seizoen 2, omdat ik graag positief wil blijven. En eerlijk is eerlijk: in het begin wás ik ook positief. Maar naarmate het seizoen vordert, zit ik steeds vaker met een dubbel gevoel. Daarom geef ik nu toch mijn eerlijke, oprechte mening.

Voor ik dat doe, wil ik wel eerst even iets kwijt: al die memes en negatieve commentaren over Bella Ramsey die online circuleren, vind ik zwaar overdreven. Het is gewoon fucking waanzin hoe sommige mensen zich gedragen. Net zoals bij de game, toen men meteen extreem reageerde op het personage Abby - terwijl velen het spel niet eens gespeeld hadden. Had men het verhaal écht beleefd zoals het bedoeld was, dan hadden ze waarschijnlijk hun woorden snel moeten inslikken...

swat, nu mijn ongefilterde mening over de tv-serie tot nu toe(zal het voor de zekerheid in spoilers zetten):
Is Bella Ramsey verschrikkelijk als Ellie?
Nee, dat is ze niet. Maar het probleem is wél dat ze duidelijk niet de sterkste actrice van de cast is. Zelfs Dina - een personage met een kleinere rol - is op acteergebied sterker. Neem bijvoorbeeld de derde aflevering, waarin Ellie en Dina de focus vormen. Die aflevering had op hun schouders moeten kunnen rusten, maar dat lukt niet helemaal. Deels ligt dat aan Bella, voor wie deze versie van Ellie misschien net iets te hoog gegrepen is. Maar ook de schrijvers dragen hier verantwoordelijkheid in.

Dan die ene scène in aflvering 4 denk ik waarin Ellie zegt: "I'm going to be a dad, yeey!"
Sorry, maar... wat? Dat is zó ver weg van de Ellie uit de game. Die zou zoiets nooit gezegd hebben. Never, ever! Ellie in de game was kwaad, gefrustreerd - het voelde als weer een obstakel dat erbij kwam, niet als iets "leuks" op dat moment. Die lijn sloeg echt nergens op. Dus nee, het ligt niet allemaal aan Bella. Maar haar performance helpt ook niet altijd.

Soms zie ik gewoon dat ze aan het acteren is. Dat haalt me eruit, en dat is een probleem. Haar gezichtsuitdrukkingen, zeker in actiescènes, halen het niet bij de intensiteit van de Ellie uit de game. Terwijl bij personages zoals Dina, Tommy, Jesse of Abby het acteerwerk wél geloofwaardig overkomt. Dat is gewoon frustrerend. Ellie zou de absolute top van de show moeten zijn...

Neem bijvoorbeeld de scène met Nora: die vond ik dan weer wél top. Daar zie je wat Bella kan als de scène goed geschreven is en de emotionele opbouw klopt. Alleen is die opbouw naar die scene in de game beter uitgewerkt. De serie blijft op dat vlak toch wat achter.

Ironisch genoeg krijgt Ellie nu alle shit over zich heen in de tv serie, terwijl dat bij de game Abby was. En eerlijk gezegd stel ik me nog steeds de vraag waarom Bella gecast is. De actrice die Abby nu speelt, of zelfs die jonge actrice uit Alien: Romulus, zouden in mijn ogen véél beter geweest zijn als Ellie. Zeker die laatste - als je haar ziet spelen in Alien of Civil War: dat is gewoon Ellie. Zelfs zonder dat ze Ellie speelt, zie je haar erin. Wetende dat zij auditie gedaan heeft voor de rol, maakt het voor mij alleen maar pijnlijker. (maar zoals ik al zei, het ligt ook deels aan de schrijvers. Dit is in de game gewoon beter gedaan. En je kan zien dat Druckmann niet zo fel betrokken is in seizoen 2. Wel benieuwd naar de volgende aflevering die hij geregisseerd heeft. We zullen zien hoe Bella het hier doet, met Druckmann achter het stuur...)

Voor mij hoeft de actrice er niet exact uit te zien zoals Ellie. Maar de expressie, de emotie - je moet het geloven. En bij personages zoals Tommy, Jesse, Dina, Abby... geloof ik het. Bij Ellie dus vaak niet. En dat is spijtig, want alles errond - de scènes, het decor, de actie, de sfeer - is écht fantastisch gedaan.
Ik blijf proberen me open te stellen. En ja, ik geniet van de show. Sommige actiescènes zijn fenomenaal. Het vergelijken met de game blijft heerlijk. Maar dat wringende gevoel over Ellie gaat voorlopig niet zomaar weg. En dat is gewoon jammer...

Ma bon, bij elke nieuwe aflevering probeer ik er weer met een frisse blik in te stappen. Dus we zien wel waar het naartoe gaat.

Ik had eigenlijk niet meer de intentie om te reageren op The Last of Us seizoen 2, omdat ik graag positief wil blijven. En eerlijk is eerlijk: in het begin wás ik ook positief. Maar naarmate het seizoen vordert, zit ik steeds vaker met een dubbel gevoel. Daarom geef ik nu toch mijn eerlijke, oprechte mening.

Voor ik dat doe, wil ik wel eerst even iets kwijt: al die memes en negatieve commentaren over Bella Ramsey die online circuleren, vind ik zwaar overdreven. Het is gewoon fucking waanzin hoe sommige mensen zich gedragen. Net zoals bij de game, toen men meteen extreem reageerde op het personage Abby - terwijl velen het spel niet eens gespeeld hadden. Had men het verhaal écht beleefd zoals het bedoeld was, dan hadden ze waarschijnlijk hun woorden snel moeten inslikken...

swat, nu mijn ongefilterde mening over de tv-serie tot nu toe(zal het voor de zekerheid in spoilers zetten):
Nee, dat is ze niet. Maar het probleem is wél dat ze duidelijk niet de sterkste actrice van de cast is. Zelfs Dina - een personage met een kleinere rol - is op acteergebied sterker. Neem bijvoorbeeld de derde aflevering, waarin Ellie en Dina de focus vormen. Die aflevering had op hun schouders moeten kunnen rusten, maar dat lukt niet helemaal. Deels ligt dat aan Bella, voor wie deze versie van Ellie misschien net iets te hoog gegrepen is. Maar ook de schrijvers dragen hier verantwoordelijkheid in.

Dan die ene scène in aflvering 4 denk ik waarin Ellie zegt: "I'm going to be a dad, yeey!"
Sorry, maar... wat? Dat is zó ver weg van de Ellie uit de game. Die zou zoiets nooit gezegd hebben. Never, ever! Ellie in de game was kwaad, gefrustreerd - het voelde als weer een obstakel dat erbij kwam, niet als iets "leuks" op dat moment. Die lijn sloeg echt nergens op. Dus nee, het ligt niet allemaal aan Bella. Maar haar performance helpt ook niet altijd.

Soms zie ik gewoon dat ze aan het acteren is. Dat haalt me eruit, en dat is een probleem. Haar gezichtsuitdrukkingen, zeker in actiescènes, halen het niet bij de intensiteit van de Ellie uit de game. Terwijl bij personages zoals Dina, Tommy, Jesse of Abby het acteerwerk wél geloofwaardig overkomt. Dat is gewoon frustrerend. Ellie zou de absolute top van de show moeten zijn...

Neem bijvoorbeeld de scène met Nora: die vond ik dan weer wél top. Daar zie je wat Bella kan als de scène goed geschreven is en de emotionele opbouw klopt. Alleen is die opbouw naar die scene in de game beter uitgewerkt. De serie blijft op dat vlak toch wat achter.

Ironisch genoeg krijgt Ellie nu alle shit over zich heen in de tv serie, terwijl dat bij de game Abby was. En eerlijk gezegd stel ik me nog steeds de vraag waarom Bella gecast is. De actrice die Abby nu speelt, of zelfs die jonge actrice uit Alien: Romulus, zouden in mijn ogen véél beter geweest zijn als Ellie. Zeker die laatste - als je haar ziet spelen in Alien of Civil War: dat is gewoon Ellie. Zelfs zonder dat ze Ellie speelt, zie je haar erin. Wetende dat zij auditie gedaan heeft voor de rol, maakt het voor mij alleen maar pijnlijker. (maar zoals ik al zei, het ligt ook deels aan de schrijvers. Dit is in de game gewoon beter gedaan. En je kan zien dat Druckmann niet zo fel betrokken is in seizoen 2. Wel benieuwd naar de volgende aflevering die hij geregisseerd heeft. We zullen zien hoe Bella het hier doet, met Druckmann achter het stuur...)

Voor mij hoeft de actrice er niet exact uit te zien zoals Ellie. Maar de expressie, de emotie - je moet het geloven. En bij personages zoals Tommy, Jesse, Dina, Abby... geloof ik het. Bij Ellie dus vaak niet. En dat is spijtig, want alles errond - de scènes, het decor, de actie, de sfeer - is écht fantastisch gedaan.
Ik blijf proberen me open te stellen. En ja, ik geniet van de show. Sommige actiescènes zijn fenomenaal. Het vergelijken met de game blijft heerlijk. Maar dat wringende gevoel over Ellie gaat voorlopig niet zomaar weg. En dat is gewoon jammer...

Ma bon, bij elke nieuwe aflevering probeer ik er weer met een frisse blik in te stappen. Dus we zien wel waar het naartoe gaat.
Nagels en koppen.

Nagels met koppen inderdaad. Had het niet beter kunnen verwoorden.

De haat die Bella Ramsey online krijgt is inderdaad degoutant en vaak zwaar onder de gordel. Maar ik ben ook écht wel geen fan van haar. Ze wordt verwacht de geharde badass girl te spelen maar dat aspect van haar geloof je gewoon niet; zit simpelweg niet in haar acteerschuif vrees ik. En ik betrap mezelf er toch regelmatig op dat ik mij daar aan stoor. Zeker wanneer je ze naast Isabela Merced (Dina) ziet spelen, die het wel gewoon prima doet imo.

En ja, ik vind TLOU soms ook wat 'cheap' aanvoelen. Regelmatig heb ik wat B-movie vibes en op de allerslechtste momenten, voelt het zelfs wat soapy aan of - erger nog - fanmade. Dat heeft veel te maken met de casting maar ook (veel) met de cinematografische keuzes denk ik. Helaas ken ik niet genoeg van film om dat concreter te benoemen. Maar het voelt gewoon soms wat... cheap.

Barslecht is het uiteraard niet maar moest ik geen voeling hebben met de games, zou ik wellicht al zijn afgehaakt. Voor mij is dit gewoon hooguit goede middelmaat en niet de 9+ serie die de critics ervan maken (zie net dat die op Rotten Tomatoes wel serieus gereviewbombed is door het publiek, amai).

Grote uitzondering is wel aflevering 3 van het eerste seizoen (het gay koppel). Holy shit wat was dat. Een van de beste dingen die ik tv-gewijs ooit gezien heb. Als dat de maatstaf zou zijn geweest voor de ganse reeks... Dan hadden we goud in handen gehad.

Barslecht is het uiteraard niet maar moest ik geen voeling hebben met de games, zou ik wellicht al zijn afgehaakt. Voor mij is dit gewoon hooguit goede middelmaat en niet de 9+ serie die de critics ervan maken (zie net dat die op Rotten Tomatoes wel serieus gereviewbombed is door het publiek, amai).
Grappig, ik heb de games niet gespeeld (ken ze wel uiteraard), en geniet er eigenlijk van omdat je niet biased naar bepaalde figuren kijkt 🤷‍♂️ Ik geniet er wel van iig, benieuwd naar volgende week!

Grote uitzondering is wel aflevering 3 van het eerste seizoen (het gay koppel). Holy shit wat was dat. Een van de beste dingen die ik tv-gewijs ooit gezien heb. Als dat de maatstaf zou zijn geweest voor de ganse reeks... Dan hadden we goud in handen gehad.
Je vraagt u met momenten toch af hoe dezelfde schrijvers van het verhaal van Bill & Frank (dat ook afwijkt van het spel) gegaan zijn naar dit:
En daar moetek ook wel akkoord gaan. Ja, da online kritiek op Bella Ramsey is er wat over. Haar acteerprestaties zijn niet geweldig, maar ik aanzie die kritiek toch vooral als kritiek op heel de productie. Het was de casting dat fout zat, dat zij het niet aankan is jammer maar dan hadden ze maar iemand anders moeten casten. En dat zij de soms afschuwelijk geschreven scenes (zoals spoiler hierboven) moet spelen, ligt aan de schrijvers...

Zojuist aflevering 6 gezien. Echt een sterke aflevering! Op meerdere momenten kreeg ik kippenvel. Ik blijf genieten van de show, al heb ik wel de nodige kritiek - zoals je kon lezen in mijn vorige post.

Maar goed, deze aflevering dus. Sterk werk. Het bronmateriaal wordt echt met respect behandeld(dialogen,...top in deze aflevering). En hoewel ik niet wil blijven herhalen wat ik eerder zei over Bella: ze doet het hier zeker niet perfect, maar ik geloofde haar in deze aflevering. En dat is belangrijk. Feit is dat ik op sommige momenten écht kippenvel had!

Pedro Pascal was hier ijzersterk. En als vader van een dochter (en ook een zoon) kon ik me volledig inleven in zijn emoties. Dat werd perfect in beeld gebracht. Het toont ook maar weer aan hoe belangrijk regie is. Deze aflevering is geregisseerd door Druckmann zelf. Damn, die kerel heeft echt talent. Chapeau!

Trouwens, ik had in seizoen 1 ook minder moeite met Ellie. Maar toen moest Bella een jongere Ellie neerzetten, en dat lag haar beter, vind ik. Ik vermoed ook dat Druckmann toen meer directe controle had. De oudere Ellie neerzetten in seizoen 2 is gewoon geen evidente taak...

Maar goed, deze aflevering stemt me positief. Ben heel benieuwd naar de volgende.

Yep, episode 6 bewijst dat Bella beter is in het portretteren van een jongere Ellie. De oudere versie, daar slaagt ze niet echt in.

Museum was in het spel 1 van m'n favoriete locaties. Enerzijds vanwege het feit dat we de band zien versterken tussen Joel en Ellie, anderzijds omdat Ellie zo giddy was. Ze kon eens alle zorgen en stress achter zich laten, en een kind zijn. Maar ja, schone liedkes duren nooit lang...

Onlangs toch ook maar beginnen kijken naar s2 en ik volg de reacties hier. Aflevering 2 vond ik top, hoe alles gebracht is, de locaties zoals die cabin komen net uit de game. En hoe alles verloopt in die aflevering hebben ze geweldig gebracht.

We zitten nu aan aflevering 4 en mn vriendin vind het ook geweldig ook al is ze geen fan van horror/zombie films of series.

In s1 vond ik Ellie minder storend, maar dit seizoen storen haar mindere acteerprestaties me vaak en dan heel soms denk ik van die ene scene was nog goed om daarna enkele scenes te zien dat een pak minder zijn. Groot verschil met de andere personages. De mensen die de games niet gespeeld hebben zullen dit mss anders ervaren.

Yep, episode 6 bewijst dat Bella beter is in het portretteren van een jongere Ellie. De oudere versie, daar slaagt ze niet echt in.

Museum was in het spel 1 van m'n favoriete locaties. Enerzijds vanwege het feit dat we de band zien versterken tussen Joel en Ellie, anderzijds omdat Ellie zo giddy was. Ze kon eens alle zorgen en stress achter zich laten, en een kind zijn. Maar ja, schone liedkes duren nooit lang...

Waarom ze geen nieuwe actrice hebben gecast snap ik niet. Er zijn toch een aantal jaren tussen S1 en S2 niet?

Waarom ze geen nieuwe actrice hebben gecast snap ik niet. Er zijn toch een aantal jaren tussen S1 en S2 niet?
Zoiets kan werken tussen een volwassen persoon en hun kind-zijn (gelijk in de scene met Joel en Tommy met hun vader) maar voor een persoon van 15-ish jaar (S1) en dan 21-ish jaar gaat dat echt niet werken.

Ik vind het als die hard TLOU fan slecht en een gemiste kans.

Bella is geen goeie actrice en kan eigenlijk maar 1 rol spelen. Dat is echt een misscast.
Al dat online gehaat is belachelijk en triestig.
Dat is zoals hier aangehaald precies zoals indertijd bij Abby.
Ik erger mij ook wel aan alle posts die gemaakt worden door bepaalde communities die de acteerprestaties van Bella de hemel in prijzen. Dat is even ergerlijk als die achterlijke trolls die blijven kakken op Bella.

Ik stoor mij echt wel aan bepaalde zaken waardoor ik totaal geen vibe heb met de serie.
Bijvoorbeeld: kleren die super schoon gewassen en gestreken zijn, haar dat perfect gekruld is etc.
Ja dat is zeer realistisch in een post apocalyptische wereld.
Onbegrijpelijk dat zoiets gebeurt met zo een groot budget/HBO-serie.

Zonder het succes van het spel zou deze serie totaal geen succes zijn.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan