Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Mij zijn ze ook kwijt na dit seizoen.
Aflevering 6 viel nog mee, daar zie je maar weer dat Bella het wel goed deed als een jonge Ellie. Maar aflevering 4 en 5 waren gewoon verschrikkelijk.
Het ligt niet alleen aan Bella, maar ook aan de regie. In de game is Ellie alleen maar uit op wraak en dat zie je ook constant aan haar. In de serie is ze constant mopjes aan het maken. Ze zijn eigenlijk constant in gevaar maar dat zou je niet kunnen zeggen als je naar de serie kijkt. Dat ligt aan de regisseur en de schrijvers, niet Bella.
Maar als ze dan toch de meer “volwassen, wraakzuchtige” moet spelen komt dat gewoon niet geloofwaardig over. Bella moet zowat de minst intimiderende persoon zijn die op deze aardbol rondloopt. Niets mis mee, maar geen goeie fit voor deze rol.
Voilà, de laatste aflevering van seizoen 2 gezien. En eerlijk? Ik vind het ergens echt jammer dat ik negatief moet zijn, want laten we eerlijk zijn: de actie, de dialogen, de omgevingen, alles ziet er visueel heel vet uit. De personages voelen geloofwaardig aan. Jesse, Dina... stuk voor stuk sterk neergezet. Ze spelen hun rol verdomd goed.
Maar weet je wie het niet goed doet? De belangrijkste van allemaal: Ellie. Jeezes, mannekes... Ik ben gewoon gefrustreerd. Ik vind het oprecht erg om negatief te doen over haar casting. Ze krijgt al zoveel kritiek en bagger over zich heen, en dat verdient niemand. Ik laat me niet beïnvloeden door de massa, maar ik blijf wel altijd eerlijk met mezelf. En eerlijk? Bella en de schrijvers slaan hier de bal serieus mis.
Ik word er echt fucking pissig van. Ellie komt in de serie vaak lomp en ongeïnspireerd over. Sorry, maar dat is gewoon zo! En dan denk ik echt: What the fuck!!?? In de game is Ellie allesbehalve lomp. Ze is scherp, emotioneel gelaagd, en je voelt die kracht en kwetsbaarheid tegelijk. Ik ben pas opnieuw begonnen aan Part II (op Grounded), en ik heb daar zo veel sympathie, liefde en waardering voor Ellie. En terwijl komt ze over als iemand met wie je geen ruzie wil hebben, maar tegelijk als iemand om wie je geeft.
In de serie verdwijnen die gevoelens steeds meer. Bella als een meer “grounded” en volwassen Ellie? Voor mij werkt het gewoon niet. En dat terwijl Dina écht geweldig gecast is, ze steelt de show, zonder twijfel. En dat is op zich problematisch, want dit zou Ellie's verhaal moeten zijn. Het frustreert me enorm dat de actrice van Dina en Cailee Spaeny samen hebben gespeeld in Alien: Romulus. Het kon niet duidelijk zijn he. Ze hadden het prentje al gemaakt... Fuck man. En dan nog casten ze Spaeny niet... Pfff mtf's!
En dan hoor je Craig praten over Bella alsof ze een soort godin is... dat is gewoon waanzin, tenzij hij haar vader is of zo. Maar serieus, ik ben er honderd procent van overtuigd dat als Cailee Spaeny Ellie had gespeeld, en als sommige schrijfbeslissingen sterker waren uitgewerkt, dit gewoon legendarisch had kunnen zijn. Echt een instant hit. Maar nu? Het is een memefest geworden. En nee, ik doe daar niet aan mee, want veel van die kritiek gaat er zwaar over. Maar tegelijk: hoe vaker ik de serie zie, hoe meer ik me erger. Terwijl er zó veel coole momenten in zitten, zó veel dingen recht uit de game, of nieuwe elementen die fantastisch werken. Daarvoor zeker chapeau!
En nu gaan mensen juichen voor Abby van in het begin. Het tegenovergestelde van wat er gebeurde bij de game. En ik ben er zeker van: het volgende seizoen zal weinig kritiek krijgen op de acteerprestaties, want Abby is goed gecast. Haar expressies kloppen gewoon, dat zie je meteen.
Dus ja, ik kijk absoluut uit naar seizoen 3. Daar gaan echt vette momenten inzitten,
zeker op het eiland(wat je op het einde van deze aflevering al een beetje zag)
... als ze dat tenminste niet rushen. Want dat is ook zoiets: waarom maar 7 afleveringen? Dat hadden er makkelijk 10 moeten zijn. Maar bon.
Ik wil echt niet alleen negatief zijn. Er zitten ook enorm veel sterke en indrukwekkende dingen in de serie. Maar Ellie is het hart van het verhaal. Ze is het belangrijkste personage. En tja… dat maakt mijn frustratie des te groter...
Ramsey is een fenomenale actrice en ze speelt haar rol top in mijn ogen. Wat jij beschrijft lijken mij dan eerder foutjes in het script en zo, niet? Ik ga akkoord dat game Ellie veel meer likeable en volwassen is, maar again ik vind niet dat dat de schuld is van Ramsey.
Verklaar je eens nader met dat 'memefest' gedoe, dat snap ik niet zo goed.
Ramsey is een fenomenale actrice en ze speelt haar rol top in mijn ogen. Wat jij beschrijft lijken mij dan eerder foutjes in het script en zo, niet? Ik ga akkoord dat game Ellie veel meer likeable en volwassen is, maar again ik vind niet dat dat de schuld is van Ramsey.
Met dat memefest, bedoel ik op facebook en degelijke. Bella krijgt langs alle kanten zoveel shit over haar heen. En vooral hoe ze er uit ziet. En zo'n zaken kan ik absoluut niet mee om. Het is gewoon waanzin hoe ver dat gaat....
Die heeft niks mimiek en haar acteerprestaties zijn maar meh.
In GOT was dat de bedoeling maar in TLOU...
Ik heb pas TLOU 1 en 2 op de ps5 PRO uitgespeeld. Ik herken Ellie totaal niet in de serie, en dan heb ik het niet alleen over de looks. Is toch gewoon echt zwak geacteerd/ een serieuze misscast.
Er zijn wel meerdere dingen die fout zijn in het 2e seizoen waardoor ik er amper van wakker lig. (Script, goofs etc)
TLOU seizoen 1 vond ik een 7/10, seizoen 2 eerder 3.5 of 4/10. Totale flop van een seizoen op veel vlakken.
Jammer om dat te zeggen als die hard ND fan.
Problemen lijken me hier nu toch wel voornamelijk te wijten aan een slecht geschreven script. De manier waarop haar personage zich gedraagt, dat ligt hoofdzakelijk bij de schrijvers en regiseurs.
Problemen lijken me hier nu toch wel voornamelijk te wijten aan een slecht geschreven script. De manier waarop haar personage zich gedraagt, dat ligt hoofdzakelijk bij de schrijvers en regiseurs.
... als ze dat tenminste niet rushen. Want dat is ook zoiets: waarom maar 7 afleveringen? Dat hadden er makkelijk 10 moeten zijn. Maar bon.
Ik wil echt niet alleen negatief zijn. Er zitten ook enorm veel sterke en indrukwekkende dingen in de serie. Maar Ellie is het hart van het verhaal. Ze is het belangrijkste personage. En tja… dat maakt mijn frustratie des te groter...
Mwah ik denk dat 10 toch teveel zou zijn. Spel is wel lang ja, maar haal alle stukken eruit waar je tegen tegenstanders vecht die voor het verhaal zeer weinig tot niks toe doen, dan zou je daar ook vrij rap door de chapters heen zijn. Maar de series heeft ook serie-only scenes in gestoken, misschien dat ze daar iets mee gedaan kunnen hebben.
Voor de rest herhaal ik mijn vorige mening: Bella zet een zeer goede jonge Ellie neer, maar een volwassener Ellie, daar slaagt ze niet in. Ik zie nog steeds dezelfde jongere Ellie, maar dan eentje die volwassen probeert te doen.
Volledig akkoord met @Big Boss. Gewoon een ongelooflijke miscast en slecht geschreven. Hoe de schrijvers seizoen 1 zo goed aanpakken en dan nu zo de bal misslaan is heel moeilijk te begrijpen.
Bella is gewoon een heel gelimiteerde actrice. Geen enkele scène in die laatste aflevering was ze goed in. Dat gesprek met Jesse in de boekenwinkel, kan die nu niet als een normaal functionerende mens een gesprek voeren? Alle voelt zo geforceerd met haar.
Ik zei eerder dat ik niet naar seizoen 3 zou kijken maar ergens vraag ik me af of het niet beter zal zijn vermits Ellie er de eerste 3-4 afleveringen waarschijnlijk gewoon niet inkomt.
Als laatste over het formaat waarin we eerste Ellie volgen en dus volgende seizoen vanuit het andere standpunt. Ik denk echt niet dat dat werkt in een context van een serie. Games worden in een korte periode uitgespeeld, dan kom je daar mee weg. 2 jaar wachten op seizoen 3 geeft dat gewoon een heel ander effect.
Een enorme teleurstelling seizoen 2. Iets wat ik niet verwacht had met deze regisseur.
Akkoord met wat hierboven staat. Slecht geacteerd en/of slecht geschreven/geregisseerd; feit is dat ik bitter weinig sympathie voelde voor het hoofdpersonage en dat is problematisch voor quasi elke serie.
Ik vind zowel S1 als S2 gerushed. Zeker nu de laatste episode. De wijzigingen t.o.v. de game hebben geen meerwaarde, in tegendeel (het weglaten van spores in S1 en die onnozele communicatie via de schimmel op de grond). Ik vind de games net zo goed omwille van de heel donkere kant, bij de serie houden ze het 'proper' (cfr. Joel, Mel,...). De donkere, haatdragende Ellie die verblind is door rage is nergens te bespeuren in de serie.
Er zitten heel goede stukken in ook, die ik heel intens beleef. Maar dat komt vooral doordat ik terug gecatapulteerd word naar de game.
Het spel is een meesterwerk en één van mijn top 3 all time favorites, zowel part I als II. Hoe ze dat hebben neergezet is pure magie. Dat heb ik bij de serie totaal niet. Spijtig. Toch hoop ik dat het enkel maar beter wordt.
Wat de casting van Ellie betreft, volledig akkoord met @Big Boss, ik had het veel liever anders gezien. Ik voel de chemie niet. Mijn vrouw daarentegen stoort er zich dan totaal niet aan, want zij heeft de games niet gespeeld.
In tegenstelling tot velen hier vind ik de casting van Abby ook niet goed. Een transformatie als voorbereiding had hier op z'n plaats geweest.
Abby is de ultieme bad guy vanuit Ellie haar perspectief. Abby traint al 5 jaar elke dag als een maniac met één doel voor ogen: de dood van haar vader wreken. Je wordt er continu aan herinnerd door haar sterke fysiek. Voor mij een heel belangrijk punt. In vergelijking daarmee is Abby in de serie een slappe vod. Heeft daardoor een totaal andere uitstraling. Toen ze daar plots verscheen in het theater was ik verre van onder de indruk.
En Jezus de confrontatie met Mel en Owen, hoe Ellie haar wapen vasthield. Ik dacht echt van 'kind, let op dat je u geen pijn doet'.
Ik heb het hier al gezegd, maar ook op het allerlaatste speelt de sterke fysiek van Abby een grote rol. Haar afgeknipt, gemarteld, en volledig uitgehongerd, weg spieren, de eens zo sterke Abby ziet er niet meer uit tijdens de confrontatie met Ellie. In de serie ziet er al zo uit van in 't begin.
Toch kijk ik uit naar S3. Al is het maar om de reacties van m'n vrouw te zien.
Vergeleken met S01 vind ik het minder. S01 vond ik wel zeer goed.
Sowieso ging part 2 een uitdaging zijn qua structuur en ik vind het bizar dat ze de game op dat vlak volgen. Het tempo zit ook verkeerd voor maar 7 afleveringen.
Wat vreemde keuzes hoe Ellie wordt neergezet vergeleken met de game. Ze moeten natuurlijk geen 1:1 kopie doen maar het helpt S02 niet. Positief vind ik dan weer Dina.
Trouwens 2 jaar wachten op een nieuw seizoen is bullshit.
Vergeleken met S01 vind ik het minder. S01 vond ik wel zeer goed.
Sowieso ging part 2 een uitdaging zijn qua structuur en ik vind het bizar dat ze de game op dat vlak volgen. Het tempo zit ook verkeerd voor maar 7 afleveringen.
Wat vreemde keuzes hoe Ellie wordt neergezet vergeleken met de game. Ze moeten natuurlijk geen 1:1 kopie doen maar het helpt S02 niet. Positief vind ik dan weer Dina.
Trouwens 2 jaar wachten op een nieuw seizoen is bullshit.
Ik vraag mij af in welke mate er zoveel commentaar zou komen op de 'acteerprestaties' indien Ellie er fysiek meer op geleken had (of mooier was) met dezelfde neerzetting. Het valt toch op dat een mens moeilijk kan accepteren wanneer iemand er anders uitziet dan verwacht. Hetzelfde gebeurt nu bij de voorstelling van de nieuwe Harry Potter serie. Iedereen top behalve Snape en Hermoine want die lijken niet op de films.
Op een 1 op 1 kopie van anime, boek of game in dit geval, zit toch ook niemand te wachten want dat is er al.
't Is gewoon een fijne serie, zeer goed te genieten, tenzij je het voor uzelf verpest door u kapot te ergeren aan details of actrices lijkt mij.
We zijn deze tijden eindelijk is verwend met geslaagde adaptaties zoals Avater, Fallout, Arcane, deze TLOS, ... maar gun ze toch om wat eigen draai te geven hieraan.
Deze artikels in De Standaard en in Forbes vatten eigenlijk heel goed mijn gevoel samen. Komt erop neer dat de writing serieuze steken heeft laten vallen, en dat het moeilijk zal zijn om die recht te trekken in S3.
Ik vraag mij af in welke mate er zoveel commentaar zou komen op de 'acteerprestaties' indien Ellie er fysiek meer op geleken had (of mooier was) met dezelfde neerzetting. Het valt toch op dat een mens moeilijk kan accepteren wanneer iemand er anders uitziet dan verwacht. Hetzelfde gebeurt nu bij de voorstelling van de nieuwe Harry Potter serie. Iedereen top behalve Snape en Hermoine want die lijken niet op de films.
Op een 1 op 1 kopie van anime, boek of game in dit geval, zit toch ook niemand te wachten want dat is er al.
't Is gewoon een fijne serie, zeer goed te genieten, tenzij je het voor uzelf verpest door u kapot te ergeren aan details of actrices lijkt mij.
We zijn deze tijden eindelijk is verwend met geslaagde adaptaties zoals Avater, Fallout, Arcane, deze TLOS, ... maar gun ze toch om wat eigen draai te geven hieraan.
Maar dat is een mooie man, dat is net mijn punt. Ellie is niet zo 'easy on the eyes' en komt dus met minder weg. Online wordt ze schandalig hard uitgelachen en gebombardeerd tot rotslechte actrice. Bij een mooi meisje was dit niet waar geweest.
Ik vraag mij af in welke mate er zoveel commentaar zou komen op de 'acteerprestaties' indien Ellie er fysiek meer op geleken had (of mooier was) met dezelfde neerzetting.
Maar dat is een mooie man, dat is net mijn punt. Ellie is niet zo 'easy on the eyes' en komt dus met minder weg. Online wordt ze schandalig hard uitgelachen en gebombardeerd tot rotslechte actrice. Bij een mooi meisje was dit niet waar geweest.
Maar dat is toch heel kort door de bocht. Want in S1 kwam er niet zoveel commentaar op Bella Ramsey haar acteerprestaties. Idem in de flashback aflevering (S02E06, museum). Het is dan ook vooral dat Ramsey haar acteeprestaties tekort komen om de oudere, serieuzere Ellie te spelen. Op de jongere Ellie, dat ze ook beter speelde, kwam er veel minder commentaar. Dus dat heeft niet zoveel met haar uiterlijk te maken. En zelfs daar, beauty is in the eye of the beholder.
Zie o.a. deze en deze en zelfs nog een paar verdere posts in deze thread.