The Wheel of Time

The Wheel of Time

Nu goed, ik heb geen zin om daar veel verder over te discussiëren, ik wou het maar even aangrijpen om deze fantastische scène in herinnering te brengen :bow: : link
Daar had ik echt "peak GoT" vibes bij , jammer genoeg werd dit niveau nergens meer herhaald.
Beste scene van de reeks, enkel de laatste gaf me nog enigszins dezelfde vibe.

Mini en ikzelf zijn beiden die-hard fans, maar wij denken daar compleet het tegenovergestelde over. Dat "gejank" ten opzichte van huidskleur, gender, ... heeft veel minder te maken met fandom en veel meer met ideologische overtuigingen. Dat gezegd zijnde is uiterlijk in WoT wel niet totaal irrelevant, waar dat in LOTR basically wel het geval is. Het afwijkende uiterlijk van Rand ten opzichte van de mensen waarmee hij opgroeide is toch een niet onbelangrijk plotpunt in de eerste boeken.
Wel belangrijk dat ondanks de vele crap in de reeks ze dat wel gehouden hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, maar natuurlijk wel veel minder sterk omdat je zo'n smeltkroes hebt in Emond's. Soit, opnieuw, echt wel het minste probleem van deze adaptatie.

Ja, maar natuurlijk wel veel minder sterk omdat je zo'n smeltkroes hebt in Emond's. Soit, opnieuw, echt wel het minste probleem van deze adaptatie.
Een smeltkroes, in een dorp dat sinds de val van Manetheren afgelegen ligt in een cul de sac.
De enige weg in de cul de sac een veerpont over de Manetheredrelle is.
Waar het stadje van de veerpont quasi een andere wereld zou kunnen zijn.
Zelfs het dorp dichtbij wordt als vreemd aanzien...

Rand zijn oogkleur alleen al was al genoeg om em te doen opvallen.

echt de perfecte plek voor een multicultureel dorp :p

Maar goed, idd maar een deel vd vele problemen

Het goeie nieuws is, het kan na S1 enkel maar beter worden 🌝

Ga ik eerlijk gezegd niet mee akkoord. Als je kijkt hoe men seizoen 1 heeft afgesloten, kan men nog serieus slechter gaan. Maar goed, ditmaal geen covid-uitbraken en lockdowns tijdens de filmopnames en acteurs die het afbollen voor de laatste afleveringen, en we worden alleszins gespaard van last-minute shit changes.

Ik heb er helemaal geen zin in eerlijk gezegd. Zal misschien de eerste aflevering nog eens een kans geven, maar pft. Ik kan er ergens nog mee leven dat het een heel ander verhaal is, maar dan moet het wel een goed verhaal zijn. Tegen het einde van S1 was de gemiddelde jaren 90 fantasy van een hoger niveau.

Ik heb er helemaal geen zin in eerlijk gezegd. Zal misschien de eerste aflevering nog eens een kans geven, maar pft. Ik kan er ergens nog mee leven dat het een heel ander verhaal is, maar dan moet het wel een goed verhaal zijn. Tegen het einde van S1 was de gemiddelde jaren 90 fantasy van een hoger niveau.
Ik denk er net hetzelfde over. Mijn vrouw is ook al afgehaakt.

Thing is : ik vind hierdoor de boeken ineens ook minder goed. Weird, I know :s

De afgelopen week deze reeks, als niet-boekenlezer, gekeken uit nieuwsgierigheid.

Niet slecht, niet wauw maar wel benieuwd naar volgende seizoenen. Het smaakt naar meer en ik heb ook zin om aan de boeken te beginnen.

De visuals zien er beter uit dan het eerste seizoen. Ik veronderstel dat ze niet zo nauw de boekenreeks gaan volgen zoals vorig seizoen maar ik hoop dat de grote lijnen erin blijven. Een derde seizoen is reeds in productie dus ik kruis mijn vingers voor een afgerond verhaal in vijf seizoenen. Aangezien ze de boeken toch niet als bijbel nemen denk ik dat we meer en meer shortcuts gaan zien om de 14 boeken "uit te beelden" met grote bullet points (en niet te vergeten verzonnen zijplots waar ik bij wijze van spreken door de soundtrack het tandenknarsen zuchten van boekenfans hoor door de speakers).

De visuals zien er beter uit dan het eerste seizoen. Ik veronderstel dat ze niet zo nauw de boekenreeks gaan volgen zoals vorig seizoen maar ik hoop dat de grote lijnen erin blijven. Een derde seizoen is reeds in productie dus ik kruis mijn vingers voor een afgerond verhaal in vijf seizoenen. Aangezien ze de boeken toch niet als bijbel nemen denk ik dat we meer en meer shortcuts gaan zien om de 14 boeken "uit te beelden" met grote bullet points (en niet te vergeten verzonnen zijplots waar ik bij wijze van spreken door de soundtrack het tandenknarsen zuchten van boekenfans hoor door de speakers).
:unsure:

Enkel van de eerste drie afleveringen kon je zeggen dat ze redelijk dicht bij de reeks bleven, daarna werd het een bijna volledig ander verhaal. Ik hoop vooral dat het niveau van dat eigen verhaal dat ze hier schrijven naar omhoog gaat, zodat de televisiereeks als een andere 'spin of the wheel' naast de boekenreeks kan staan, want dat zat vorig seizoen tegen de laatste afleveringen écht niet goed.

Om te verduidelijken: "dat ze ook de komende afleveringen identiek zoals vorig seizoen de boeken HELEMAAL NIET nauw volgen", niet dat ze vorig seizoen heel waarheidsgetrouw waren, dat bedoelde ik niet 😋

De trailer zelf is alleszins wel interessant. Ik ga einde Augustus seizoen 1 herbekijken om toch weer vol ergernis klaar te zitten en te hopen dat het ditmaal beter gaat.

Ja, hopelijk kunnen ze de mankementen uit het eerste seizoen wat wegwerken, en dan kan dit imo toch echt een dikke fantasyserie gaan worden hoor. Trailer is alleszins in orde.

Disclaimer: ik heb geen boeken gelezen, dat helpt wellicht een stuk in mijn (naïeve?) positieve perceptie. :unsure:

Terug
Bovenaan