To Streamz or not to Streamz: gezien op Streamz in december

Streamz is een Vlaamse streamingdienst die niet alleen Vlaamse, maar ook (inter)nationale series en films bevat. Streamz biedt drie abonnementsvormen aan afhankelijk van je voorkeuren (met of zonder reclame, recente blockbusters, het aantal kijkprofielen, het aantal schermen waarop je tegelijk kan kijken, downloaden, …). Hieronder volgt een overzicht van de films en series die onze redacteurs vorige maand bekeken op Streamz.

streamz-december.jpg

Aeyenah​

Daddio​

Daddio is een film die onder de radar is gebleven en misschien is dat niet echt vreemd. De korte inhoud klinkt erg eenvoudig en ook niet echt boeiend: een vrouw stapt in een taxi en we volgen haar rit naar huis. Ze raakt in gesprek met de chauffeur.

Voor mij bleek Daddio echter een onverwachte parel. De film riep hetzelfde gevoel bij me op als Lost in Translation: melancholie, een bijna ongrijpbare weemoed die je niet precies kunt uitleggen, maar die lang blijft hangen. Het is dat gevoel van in een intiem, tijdloos moment terecht te komen waarbij je je omgeving volledig vergeet.

Het script is scherp en zorgvuldig opgebouwd, maar ook de acteerprestaties van Dakota Johnson en Sean Penn maken de film onvergetelijk. Ondanks de beperkte setting - één taxi - verveelt de film geen seconde. De nachtelijke beelden, de subtiele spanning tussen beide personages: alles vormt een perfect geheel. Een kleine film die groots aanvoelt en die me zo lang in zijn greep hield dat ik ben blijven kijken tot de allerlaatste naam in de aftiteling langzaam in het donker wegdreef.

FreakyJP​

Twisted Metal Seizoen 2​

Hoewel de verfilming van Twisted Metal mij compleet onzinnig leek, wisten de makers van de televisiereeks toch met een originele twist dit game-universum tot leven te brengen. Toegegeven, het voelde soms wat meer aan als een kruising tussen Mad Max en Fallout dan Twisted Metal, maar de humor en Sweeth Tooth zorgen alvast voor een memorabele kijk. Uiteindelijk bleek dit eerste seizoen vooral een voorproefje te zijn en moesten we wachten tot het tweede seizoen, voordat we het beruchte toernooi zouden induiken. Gelukkig moesten we niet al te lang wachten op een vervolg en kan je sinds eind vorig jaar dit tweede seizoen op Streamz ontdekken.

Het tweede seizoen duikt met andere woorden head first in de moordlustige wedstrijd waarbij deelnemers elkaar met hun gewapende voertuigen naar de vergetelheid blazen in de hoop de ultieme prijs te winnen: hun wens in vervulling zien gaan. Voor fans van de games is het alvast een feest van herkenning, want heel wat nieuwe iconische gezichten passeren de revue zoals Axel, Mr. Grimm en zien we eindelijk ook Dollface, Raven en uiteraard ook Calypso zoals het hoort. Al moet wel gezegd worden dat de vertolking van Calypso toch wat teleurstelt. Meer nog dan het eerste seizoen, steunt dit seizoen op humor en de manier waarop Calypso vervolgens wordt neergezet was vaak irritant, vooral dankzij zijn kakelende lach. Hoewel er verder wel heel wat boeiende scenes in dit tweede seizoen zijn, en vooral de car combat niet teleurstelt, had ik toch graag gezien dat de makers zich wat humor betreft iets meer hadden ingehouden.

Terug
Bovenaan