Streamz is een Vlaamse streamingdienst die niet alleen Vlaamse, maar ook (inter)nationale series en films bevat. Streamz biedt drie abonnementsvormen aan afhankelijk van je voorkeuren (met of zonder reclame, recente blockbusters, het aantal kijkprofielen, het aantal schermen waarop je tegelijk kan kijken, downloaden, …).
Hieronder volgt een overzicht van de films en series die onze redacteurs vorige maand bekeken op Streamz.
De montage is prima verzorgd en Keatons acteerwerk is absoluut overtuigend. Toch had de film inhoudelijk meer kunnen brengen. Er hadden meer spannende momenten in mogen zitten, en ook de karakterontwikkeling had sterker gekund; de balans daarin voelt soms wat zoek. Maar ondanks die tekortkomingen wist de film mijn aandacht twee uur lang vast te houden. Knox Goes Away is misschien niet baanbrekend, maar wel degelijk en vermakelijk genoeg voor een leuke filmavond.
In Arcadian volgen we Paul, een man die twee vondelingen redt in een wereld vernietigd door vreemde monsters. Vijftien jaar lang overleven ze in een verlaten boerderij, maar wanneer op een dag een van de twee jongens verongelukt tijdens een excursie, komen ze al snel terecht in een strijd op leven en dood.
Een van de sterktes van Arcadian is dat de film focust op de relaties tussen de twee jongens en hun vader, en niet enkel de dreiging van de monsters. Hierbij wordt de film gelukkig ondersteund door uitstekend acteerwerk en een knappe sfeerschepping. Waar de film helaas steken laat vallen is het vrij voorspelbare plot, de nerveuze handheld camera-filmstijl en het design van de monsters. Hoewel dit design zeker opvallend te noemen is, werken bepaalde aspecten van het monster niet voor mij. Hoewel Arcadian zeker geen slechte film is, wist het hierdoor helaas niet mijn verwachtingen in te lossen.
Hieronder volgt een overzicht van de films en series die onze redacteurs vorige maand bekeken op Streamz.
Aeyenah
Knox Goes Away
Michael Keaton is een acteur die ik altijd graag zie spelen. Rollen in films als Beetlejuice, Birdman or (The Unexpected Virtue of Ignorance) en de indrukwekkende serie Dopesick tonen zijn veelzijdigheid. In Knox Goes Away speelt hij niet alleen de hoofdrol, maar neemt hij ook de regie op zich - een dubbele verantwoordelijkheid die me nieuwsgierig maakte. Het resultaat is een thriller met een thema dat wel al vaker is aangesneden, maar nog altijd werkt als het goed wordt uitgevoerd: een huurmoordenaar wiens geheugen hem langzaam in de steek laat.De montage is prima verzorgd en Keatons acteerwerk is absoluut overtuigend. Toch had de film inhoudelijk meer kunnen brengen. Er hadden meer spannende momenten in mogen zitten, en ook de karakterontwikkeling had sterker gekund; de balans daarin voelt soms wat zoek. Maar ondanks die tekortkomingen wist de film mijn aandacht twee uur lang vast te houden. Knox Goes Away is misschien niet baanbrekend, maar wel degelijk en vermakelijk genoeg voor een leuke filmavond.
FreakyJP
Arcadian
De carrière van Nicolas Cage lijkt er wel een van ups en downs te zijn. Voor elke Pig, Wild at Heart of Adaptation lijkt er wel een The Wicker Man, Left Behind of Bangkok Dangerous te zijn. Toch blijft de acteur fascineren en is het vooral in minder conventionele films zoals Mandy of The Unbearable Weight of Massive Talent, een film die net gaat over zijn ‘appeal’, dat hij het beste in zichzelf lijkt boven te halen. Mijn verwachtingen waren dan ook hooggespannen na het zien van de eerste trailer voor Arcadian, een kleinschalige post-apocalyptische verwezenlijking die mooi in het rijtje past van A Quiet Place, Bird Box en It Comes at Night.In Arcadian volgen we Paul, een man die twee vondelingen redt in een wereld vernietigd door vreemde monsters. Vijftien jaar lang overleven ze in een verlaten boerderij, maar wanneer op een dag een van de twee jongens verongelukt tijdens een excursie, komen ze al snel terecht in een strijd op leven en dood.
Een van de sterktes van Arcadian is dat de film focust op de relaties tussen de twee jongens en hun vader, en niet enkel de dreiging van de monsters. Hierbij wordt de film gelukkig ondersteund door uitstekend acteerwerk en een knappe sfeerschepping. Waar de film helaas steken laat vallen is het vrij voorspelbare plot, de nerveuze handheld camera-filmstijl en het design van de monsters. Hoewel dit design zeker opvallend te noemen is, werken bepaalde aspecten van het monster niet voor mij. Hoewel Arcadian zeker geen slechte film is, wist het hierdoor helaas niet mijn verwachtingen in te lossen.