Streamz is een Vlaamse streamingdienst die niet alleen Vlaamse, maar ook (inter)nationale series en films bevat. Streamz biedt drie abonnementsvormen aan afhankelijk van je voorkeuren (met of zonder reclame, recente blockbusters, het aantal kijkprofielen, het aantal schermen waarop je tegelijk kan kijken, downloaden, …). Hieronder volgt een overzicht van de films en series die onze redacteurs vorige maand bekeken op Streamz.
dit alles op een zeer speelse wijze in beeld en hij kon ook rekenen op een sterke cast met heel wat namen die intussen vaste waarde zijn.
Denk bijvoorbeeld aan Elijah Wood, die zijn rol als Frodo deels te danken heeft aan deze film omdat de producer had vernomen dat Peter Jackson The Lords of Rings ging verfilmen en hij de acteur had aangespoord om auditie te doen voor de film, maar bijvoorbeeld ook Josh Hartnett, Salma Hayek, Famke Janssen, Jordana Brewster en zelfs Jon Stewart. De film nu 25 jaar later herzien zorgt trouwens ook voor een heel andere beleving. Terwijl je als tiener jezelf in de leefwereld van de studenten kon inbeelden, verkneukelde ik me deze keer op de vele verwijzingen en hommages aan films zoals Invaders of the Body Snatchers, The Thing, The Breakfast Club, Night of the Living Dead en zelfs Terminator 2: Judgment Day. Het toont aan dat de film heel wat meer in zijn mars had dan wat je als tiener kon inbeelden.
Ik kende de film eerlijk gezegd niet, maar de poster en cast trokken meteen mijn aandacht. Het scenario is degelijk en het tempo ligt hoog - daardoor leer je de achtergrond van de personages niet echt kennen, maar dat stoort eigenlijk niet. Vooral Riccardo Scamarcio draagt de film met een overtuigende en energieke vertolking. Regisseur Stefano Mordini levert een solide en onderhoudende film af, die vooral racefans zal aanspreken, maar ook voor het bredere publiek meer te bieden heeft dan enkel snelheid en motorgeronk.
FreakyJP
The Faculty
Toen ik The Faculty zag staan in de Screamz-selectie ter ere van Halloween, dacht ik bij mezelf “hé, dat is lang geleden dat ik die heb gezien; tijd voor een rewatch?” Vanaf dat die eerste noten van The Kids Aren’t Alright van The Offspring hoorbaar waren en Robert Patrick in beeld verscheen, sloeg de nostalgie nogal hard toe. Voor zij die opgegroeid zijn in de jaren negentig is The Faculty waarschijnlijk een quintessential filmervaring en de film is zo’n typisch product van de tijdsgeest toen. Dit maakt de film vandaag dan ook eerder een guilty pleasure dan een meesterwerk natuurlijk. Heel origineel is het verhaal van buitenaardse parasieten die de mensheid proberen over te nemen, beginnend met de leraars en studenten van een lokale school, natuurlijk niet. Maar regisseur Robert Rodriguez brengtdit alles op een zeer speelse wijze in beeld en hij kon ook rekenen op een sterke cast met heel wat namen die intussen vaste waarde zijn.
Denk bijvoorbeeld aan Elijah Wood, die zijn rol als Frodo deels te danken heeft aan deze film omdat de producer had vernomen dat Peter Jackson The Lords of Rings ging verfilmen en hij de acteur had aangespoord om auditie te doen voor de film, maar bijvoorbeeld ook Josh Hartnett, Salma Hayek, Famke Janssen, Jordana Brewster en zelfs Jon Stewart. De film nu 25 jaar later herzien zorgt trouwens ook voor een heel andere beleving. Terwijl je als tiener jezelf in de leefwereld van de studenten kon inbeelden, verkneukelde ik me deze keer op de vele verwijzingen en hommages aan films zoals Invaders of the Body Snatchers, The Thing, The Breakfast Club, Night of the Living Dead en zelfs Terminator 2: Judgment Day. Het toont aan dat de film heel wat meer in zijn mars had dan wat je als tiener kon inbeelden.
Aeyenah
Race for Glory: Audi vs. Lancia
Het Wereldkampioenschap Rally van 1983 staat voor de deur, waarin de strijd tussen Lancia en Audi centraal staat. Lancia-manager Cesare Fiorio (Riccardo Scamarcio) laat zich niet intimideren door de Duitse concurrentie en gebruikt zowel lef als sluwheid om zijn team naar de overwinning te leiden. Met een toegewijd team dat hij regelmatig tot het uiterste drijft, moet hij alles uit de kast halen om Roland Gumpert (Daniel Brühl) en Audi te verslaan. De racescènes zijn spectaculair in beeld gebracht, met een geweldige cinematografie die de snelheid en spanning perfect overbrengt.Ik kende de film eerlijk gezegd niet, maar de poster en cast trokken meteen mijn aandacht. Het scenario is degelijk en het tempo ligt hoog - daardoor leer je de achtergrond van de personages niet echt kennen, maar dat stoort eigenlijk niet. Vooral Riccardo Scamarcio draagt de film met een overtuigende en energieke vertolking. Regisseur Stefano Mordini levert een solide en onderhoudende film af, die vooral racefans zal aanspreken, maar ook voor het bredere publiek meer te bieden heeft dan enkel snelheid en motorgeronk.