Toevluchtsoord voor de (toekomstige) mama's en papa's

De meesten hebben precies toch een voorliefde voor niet-groenten :p. Dien van mij zit mij tijdens de zwangerschap elke mogelijke groenten door mijn strot te rammen omdat hij hoopt dat de baby een wijd spectrum aan gezonde smaken opneemt :crazy: . Iedere laatste schep op mijn bord is een extra portie groenten. Mijn lijf wil momenteel net helemaal geen groenten :headshake:, ik nog nooit zo spontaan een afkeer van groenten gehad :/, als ik mijn drang zou volgen zou ik alleen maar vet eten :p. En fruit! Naar fruit snakt mijn lichaam gelukkig wel actief.
Tijdens de zwangerschap heeft mijn vrouw ook zowat alles gegeten, met een speciale voorkeur voor pikante olijven. De dochter at initieel wel alles, maar toen ze zelf wat karakter begon te ontwikkelen veranderde dat. Het is nog altijd een goede eter, maar bijvoorbeeld tomaten lijkt ze toch (in stukken) niet te willen, alsook "slierten" zoals spinazie. Misschien ligt het eerder aan de textuur.

Ik heb een tuin vol bessen, waar mijn vrouw altijd op foetert dat ze velen daarvan niet zoet genoeg vindt (mijn vrouw is tropisch fruit gewoon), en de dochter kan zich gewoon aan zo'n struik zetten en blijven eten, dus dat zit wel goed.

Mijn vrouw was dit weekend aan het praten met haar zus die in de VS woont, die ook de meter is van onze dochter. Ging over dat wanneer de dochter naar school gaat we eens goed zullen moeten plannen hoe we 2 maand gaan overbruggen.

Kennelijk is mijn nogal voortvarende schoonzus meteen in overdrive gegaan (en dacht ze dat het over deze zomer ging) en ziet ze het compleet zitten om 2 maand op de dochter te letten want zij werkt toch van thuis uit :wtf:
Uhu, wij gaan onze dochter van nog geen 2 (nu) of 3 jaar (in 2025) twee maand naar de VS sturen om daar dan waarschijnlijk vooral voor de tv gedropt te worden en brol te eten.

Mijn vrouw was dit weekend aan het praten met haar zus die in de VS woont, die ook de meter is van onze dochter. Ging over dat wanneer de dochter naar school gaat we eens goed zullen moeten plannen hoe we 2 maand gaan overbruggen.

Kennelijk is mijn nogal voortvarende schoonzus meteen in overdrive gegaan (en dacht ze dat het over deze zomer ging) en ziet ze het compleet zitten om 2 maand op de dochter te letten want zij werkt toch van thuis uit :wtf:
Uhu, wij gaan onze dochter van nog geen 2 (nu) of 3 jaar (in 2025) twee maand naar de VS sturen om daar dan waarschijnlijk vooral voor de tv gedropt te worden en brol te eten.
Denk er toch maar over na zou ik zo zeggen. Zeg dat ge akkoord gaat, maar dan ook voor alle zomers. 2 maanden rust in huis, hoeveel schade kan tv en brol eten echt veroorzaken ?

Heb die vrouw gisteren met de 4 kids op een camping gedumpt en ben nu 4 dagen kind- en vrouwloos. Heb nog nooit zoveel gezongen op de terugweg naar huis in de auto om dan thuis te komen en u geen draai met uzelf te weten, want het is veel te stil (en de vrouw haar to do lijst is veel te lang)

Denk er toch maar over na zou ik zo zeggen. Zeg dat ge akkoord gaat, maar dan ook voor alle zomers. 2 maanden rust in huis, hoeveel schade kan tv en brol eten echt veroorzaken ?

Heb die vrouw gisteren met de 4 kids op een camping gedumpt en ben nu 4 dagen kind- en vrouwloos. Heb nog nooit zoveel gezongen op de terugweg naar huis in de auto om dan thuis te komen en u geen draai met uzelf te weten, want het is veel te stil (en de vrouw haar to do lijst is veel te lang)
Op een bepaalde leeftijd zie ik dat wel zitten, kan zeker een ervaring zijn om even daar te verblijven, idem voor een tante in Mexico of Abu Dhabi. Maar ik vind dat nu niet iets voor een kind dat net naar de kleuterklas gaat.

Tijdens de zwangerschap heeft mijn vrouw ook zowat alles gegeten, met een speciale voorkeur voor pikante olijven.
Mijn vrouw was pescotariër, ook tijdens de eerste zwangerschap...tot ze opnieuw zwanger werd (van onze zoon) en visioenen kreeg van balletjes in tomatensaus. De drang werd zodanig groot dat ze overstag ging en terug vlees is beginnen eten (tot op de dag van vandaag). Onze zoon is altijd al een vleeseter geweest :) Toch wonderlijk hoe zelfs een ongeboren kind zijn goesting kan opleggen :D

Ik heb een tuin vol bessen, waar mijn vrouw altijd op foetert dat ze velen daarvan niet zoet genoeg vindt (mijn vrouw is tropisch fruit gewoon), en de dochter kan zich gewoon aan zo'n struik zetten en blijven eten, dus dat zit wel goed.

Wij waren vrijdag bij vrienden op bezoek.
De dochter heeft daar de stekelbessen ontdekt.
Schattig om te zien dat ze daar naartoe liep ener eentje plukte om op te eten.
En nadien blijven gaan :p

Op een bepaalde leeftijd zie ik dat wel zitten, kan zeker een ervaring zijn om even daar te verblijven, idem voor een tante in Mexico of Abu Dhabi. Maar ik vind dat nu niet iets voor een kind dat net naar de kleuterklas gaat.
Mijn insteek was ook minder serieus bedoeld.

Akkoord dat kleine kinderen niet 2 maanden zonder ouders moeten doorbrengen.

Mijn insteek was ook minder serieus bedoeld.

Akkoord dat kleine kinderen niet 2 maanden zonder ouders moeten doorbrengen.
Ja ik vermoedde wel dat het niet serieus was, maar het wtf-gevoel naar mijn schoonzus toe is gewoon te sterk. Allez, dat kind daar twee maand enkel Engels en wat Spaans laten horen lijkt me ook wel verre van ideaal.

Ja ik vermoedde wel dat het niet serieus was, maar het wtf-gevoel naar mijn schoonzus toe is gewoon te sterk. Allez, dat kind daar twee maand enkel Engels en wat Spaans laten horen lijkt me ook wel verre van ideaal.
Cultuurverschil zeker.

Tijdens mijn verblijf in Brazilië toch ook een paar Wtf gevoel gehad, ivm het opvoeden van kinderen.

Vrouw kon geen kinderen krijgen, had een nichtje in het armere binnenland dat een baby had en vond het vanzelfsprekend dat de baby beter bij haar was dan bij de mama, enz...

Cultuurverschil zeker.

Tijdens mijn verblijf in Brazilië toch ook een paar Wtf gevoel gehad, ivm het opvoeden van kinderen.

Vrouw kon geen kinderen krijgen, had een nichtje in het armere binnenland dat een baby had en vond het vanzelfsprekend dat de baby beter bij haar was dan bij de mama, enz...
Wat mij bij latino's altijd opviel is gewoon het niet wakker liggen van de slaap van een klein kind. Feestje met luide muziek en een kind van minder dan 1 jaar, goh die valt op een bepaald moment wel gewoon in slaap wanneer hij te vermoeid is, vamos.

Nu goed, dit is gewoon zo'n klassiek geval van meteen willen helpen zonder er echt over na te denken volgens mij.

Wat mij bij latino's altijd opviel is gewoon het niet wakker liggen van de slaap van een klein kind. Feestje met luide muziek en een kind van minder dan 1 jaar, goh die valt op een bepaald moment wel gewoon in slaap wanneer hij te vermoeid is, vamos.

Nu goed, dit is gewoon zo'n klassiek geval van meteen willen helpen zonder er echt over na te denken volgens mij.
Waarschijnlijk en vanuit goede bedoelingen.

Is het ook niet meer een korte termijn visie bij latino's. Ik amuseer me nu op een feestje met kind. Dat die morgen moeilijk doet, is een probleem voor morgen.

Waarschijnlijk en vanuit goede bedoelingen.

Is het ook niet meer een korte termijn visie bij latino's. Ik amuseer me nu op een feestje met kind. Dat die morgen moeilijk doet, is een probleem voor morgen.
Volgens hoe ik het hoor is het gewoon geen factor, een kind moet maar leren overal te slapen. Zo is mijn vrouw ook opgevoed. Nu goed, mijn schoonouders zouden echt geen prijzen hebben gewonnen met hun opvoeding, dat ging soms eerder richting mishandeling, dus zal het ook niet teveel veralgemenen.

Vandaag was het hier ook drama, ineens begon ze over de bloemenwinkel (waar we ondertussen al enkele weken geleden geweest zijn). De bloemenwinkel gesloten zei ze, waarop ik stomweg zeg. Nee die zal wel open zijn vandaag. En we zouden 'nu' moeten gaan, ze stond al bij de schoenen om ze aan te doen om naar de bloemenwinkel te gaan. Wat een drama als we zeiden dat we dat nu echt niet gingen doen. :o

Zo zat ik vandaag klaar om 9u omdat dan de inschrijving werd geopend voor peuterzwemmen in een naburige gemeente. Eerste keer dus moest nog een account maken. Om 9u04 druk ik dan op bevestigen om een "server not found" te krijgen wegens teveel mensen die hetzelfde proberen. Na wat refreshen dan toch gelukt om te betalen en een bevestigingsmail gekregen.

Ik voel me alsof ik net tickets voor Tomorrowland heb kunnen kopen.

Mijn vrouw was al 2u aan het werk in de keuken, probeer je zo maar in te schrijven.

Laatst bewerkt:
Zo zat ik vandaag klaar om 9u omdat dan de inschrijving werd geopend voor peuterzwemmen in een naburige gemeente. Eerste keer dus moest nog een account maken. Om 9u04 druk ik dan op bevestigen om een "server not found" te krijgen wegens teveel mensen die hetzelfde proberen. Na wat refreshen dan toch gelukt om te betalen en een bevestigingsmail gekregen.

Ik voel me alsof ik net tickets voor Tomorrowland heb kunnen kopen.

Mijn vrouw was al 2u aan het werk in de keuken, probeer je zo maar in te schrijven.
Dat gevoel hadden wij toen we de dochter moesten inschrijven voor de opvang tijdens de zomer. In een mum van tijd zaten de mogelijke datums aan 80% à 90% capaciteit.

Over die opvang gesproken, vandaag de eerste dag. Stond madame daar met een dikke pruillip en tranen in de ogen toen we vertrokken. Verdorie, zonder problemen kunnen afzetten bij de onthaalmoeder en aan school maar nu hield ik het ook niet droog zenne. 😭

Dat gevoel hadden wij toen we de dochter moesten inschrijven voor de opvang tijdens de zomer. In een mum van tijd zaten de mogelijke datums aan 80% à 90% capaciteit.

Over die opvang gesproken, vandaag de eerste dag. Stond madame daar met een dikke pruillip en tranen in de ogen toen we vertrokken. Verdorie, zonder problemen kunnen afzetten bij de onthaalmoeder en aan school maar nu hield ik het ook niet droog zenne. 😭
Ja, dat zal hier ook voor binnen een jaar zijn, zal al maar noteren ergens wat daarvoor de eerste dag (en minuut) van de inschrijvingen is.

Naar een feestje van de familie van mijn vriend geweest vandaag. Wouden ze ons 9 maanden oude zoontje tiramisu en chocomousse geven achter mijn rug. Blijkbaar ben ik een te strenge mama omdat ik dat absoluut niet wil. 🫠
Mijn schoonmoeder dit weekend ook moeten zeggen dat ons zoontje van 1 géén brésiliennetaart kreeg. Maar zegt ze: da’s toch met pudding? Euh ja, juist daarmee. Hij krijgt dat nog helemaal niet, da’s voor niks nodig. Enkele maanden terug op het verjaardagsfeestje van zijn neefje hetzelfde verhaal, hij was toen ook nog maar 9 maand, wou ze hem ook iets van crème van taart in de mond steken.

In Zuid-Amerika is het ook doodnormaal dat kinderen pas om 23u gaan slapen...

De meesten hebben precies toch een voorliefde voor niet-groenten :p. Dien van mij zit mij tijdens de zwangerschap elke mogelijke groenten door mijn strot te rammen omdat hij hoopt dat de baby een wijd spectrum aan gezonde smaken opneemt :crazy: . Iedere laatste schep op mijn bord is een extra portie groenten. Mijn lijf wil momenteel net helemaal geen groenten :headshake:, ik heb nog nooit zo spontaan een afkeer van groenten gehad :/, als ik mijn drang zou volgen zou ik alleen maar vet eten :p. En fruit! Naar fruit snakt mijn lichaam gelukkig wel actief.
Toch een beetje opletten met te veel fruit. Ik at tijdens mijn eerste zwangerschap ook enorm graag en veel fruit. ‘s Avonds een bakje aardbeien, kersen, (water)meloen, … voor de tv. Ik dacht ook dat ik daar niks verkeerd mee deed, integendeel, maar toen kwam de diagnose zwangerschapsdiabetes en moest ik drastisch minderen qua fruit eten. Gelukkig onder controle kunnen houden met op m’n voeding letten. En ik wil je ook zeker geen ‘schrik’ aanjagen maar ik geef het maar effe mee :)

Toch een beetje opletten met te veel fruit. Ik at tijdens mijn eerste zwangerschap ook enorm graag en veel fruit. ‘s Avonds een bakje aardbeien, kersen, (water)meloen, … voor de tv. Ik dacht ook dat ik daar niks verkeerd mee deed, integendeel, maar toen kwam de diagnose zwangerschapsdiabetes en moest ik drastisch minderen qua fruit eten. Gelukkig onder controle kunnen houden met op m’n voeding letten. En ik wil je ook zeker geen ‘schrik’ aanjagen maar ik geef het maar effe mee :)
Mijn vrouw heeft tijdens heel haar zwangerschap continue honger gehad. Nooit enige misselijkheid, gewoon honger. Vaak werd ze 's nachts wakker en at ze een banaan, en zo at ze op de duur twee bananen per dag ofzo. En zo net hetzelfde, beginnende zwangerschapsdiabetes en de boodschap gekregen zeker niet veel (zoet) fruit te eten.

Terug
Bovenaan